| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
katreseke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Apr 28, 2008 9:56 am Onderwerp: Rapper verbranden als je bv geeft??? |
|
|
Ik heb toch altijd gelezen dat je huid veel rapper verbrandt in de zon als je zwanger bent. Tijdens de zwangerschap van H&K was ik zo eens een dag in de Alpen en ben ik toen gigantisch verbrand in mijn hals, ook al was het niet zo zonnig. Dat is nu 2 jaar geleden en je ziet het nog.
Nu ben ik welliswaar niet meer zwanger, maar ben gisteren toch ook weer wat verbrand blijkbaar. Ik heb wel een heel gevoelige huid en ik verbrand zowiezo heel rap, maar nu vond ik het toch wel heel rap hoor. Kan het zijn dat als je bv geeft, dat je dan, net zoals tijdens de zwangerschap, je rapper verbrandt (bvb. door de hormonen of zo).
|
 |
Double Trouble

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Apr 28, 2008 11:47 am Onderwerp: |
|
|
Van borstvoeding te geven weet ik niet maar dat je zwanger bent en snel verbrand heb ik al gemerkt ja. Ben een donker type en wordt normaal snel bruin maar zaterdag een uurtje in de zon gezeten en m'n armen en gezicht waren al goe rood

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
kaya

Geregistreerd op: 21 Mrt 2008 Berichten: 669 Woonplaats: West-Vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Mei 25, 2008 10:37 am Onderwerp: |
|
|
Mijn ouders zitten al bijna 40 jaar in de zonnebanksector en ik heb hun die vraag voorgelegd.
Volgens hen, verbrand je zeker niet sneller tijdens zwangerschap of bv. Wat wel een mogelijkheid is, is dat doordat je huid uitgerokken is ter hoogte van je buik en je borsten, je daar toch sneller bruint/verbrand. Maar hormonaal of zo, doet dit niks aan de kwestie. Vergeet niet dat de 'eerste zon' (dus de eerste warme zonnedagen van het jaar), de gevaarlijkste is! Misschien daardoor dat jullie zo verbrand zijn ?
Groetjes
kaya
_________________ Mama van Lukas en Timon (7 augustus 2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Mei 25, 2008 11:01 pm Onderwerp: |
|
|
Voor wie 's zomers zwanger is, is de verleiding groot om op het strand, het platteland of in de bergen veel tijd door te brengen in de zon. We weten dat de zon schadelijk is voor de huid, maar dat is des te meer het geval voor zwangere vrouwen. De combinatie van de zonnestralen met de hormonale impregnatie veroorzaakt immers bruine vlekken op de huid en meer bepaald op het gezicht, die na de zwangerschap vaak niet verdwijnen. Als ze op het gezicht voorkomen, spreekt men van een "zwangerschapsmasker". Bescherm u dus zoveel mogelijk met een hoed en zonnecrème met een hele hoge beschermingsfactor.
Eens de baby is geboren , vallen al deze hormonen weg om de melkproduktie in gang te steken. Het wegvallen van deze hormonen op zo'n snelheid is wat de babyblues veroorzaakt. De kersverse moeder komt dan in een gans andere hormoonbalans terecht . Deze heeft geen enkele invloed meer op de huid. Derhalve heeft het geven van borstvoeding geen effect op de snelheid waarmee de moeder verbrand.
Wat wel een invloed kan hebben is het feit dat de moeder als zwangere vrouw vaak binnenshuis verbleven heeft en dus minder blootstelling aan de zon heeft gehad gedurende bijna 1 jaar waarvoor ze misschien gevoeliger is voor de eerste zonnestralen van de nieuwe zomer .
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
kaya

Geregistreerd op: 21 Mrt 2008 Berichten: 669 Woonplaats: West-Vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Mei 26, 2008 10:49 am Onderwerp: |
|
|
Ik wil hier nu niet te diep in discussie gaan, want tenslotte doet elk nog wat ie zelf wil hé!
Wel wil ik eventjes vermelden dat het zwangerschapsmasker niet bij alle vrouwen voorkomt (ik heb er absoluut geen last van), maar als je inderdaad bruine plekken begint te krijgen (begint meestal in het gezicht), is het verstandig om vanaf dan de zon te vermijden of sunblock te gebruiken.
Anderzijds hebben veel studies al aangetoond dat veel zwangere vrouwen en hun pasgeboren babies een ernstig tekort aan vitamine D hebben omdat ze juist nooit in de zon komen tijdens de zwangerschap. Vitamine D haal je in beperkte mate uit voeding, maar grotendeels uit de zon. Ik zeg nu niet dat je moet gaan bruinbakken de hele dag voort met je dikke buik, maar een wandeling in de zon met korte mouwen en je zonnebril op of eens een terrasje in de zon doet meestal meer goed dan kwaad.
Maar zoals ik reeds eerder zei: elk doet hiermee wat hij zelf wil. Ik kies alvast voor een tafeltje zonder parasol om mijn dame blanche te verorberen!
_________________ Mama van Lukas en Timon (7 augustus 2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Mei 26, 2008 2:41 pm Onderwerp: |
|
|
Als je bijna dagelijks geconfronteerd wordt met mensen met huidkanker dan is de zon niet echt je beste vriend , wees daar maar zeker van. Insmeren blijft de boodschap , hoe gebruind je ook bent , je moet je huid beschermen ten alle tijden.
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Vlinderelf

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Mei 26, 2008 4:16 pm Onderwerp: |
|
|
In de volle zon komen moet je altijd me mate doen. Ook altijd beter om te bewegen (wandelen, sporten, spelen) dan stil te zitten of liggen in de zon.
En altijd insmeren he!!!
_________________ Mama van Ella & Yane °23/01/08
(Yane stierf op 9 februari aan een hartafwijking) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|