Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
katreseke's blog
twinneke's blog
pedro's blog
Jipenjanneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

Hysterische huilbuien !!!

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Opvoeding
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Double Trouble

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Mei 12, 2008 9:51 am    Onderwerp: Hysterische huilbuien !!! Reageren met citaat

Ons Nomi heeft de laatste tijd haar kuren weer. Als juffrouwtje haar zin niet krijgt, het niet gaat zoals zij het wil of ze geen aandacht krijgt zet ze het op het gillen. En dan bedoel ik echt GILLEN Shocked
Ik probeer haar te negeren maar na een tijdje word ik er echt GEK van dat ik er wel tegenin begin te gaan. Deze morgen dus ook weer hetzelfde liedje. Ik ben heen en weer aan het lopen met de was, probeer de afwas te doen,moet hun eten maken dus tijd om aandacht te geven is er even niet. De hele woonkamer ligt vol met blokken dus dat ze zich zou vervelen zou me ook verbazen. Ik zet een cd van Bumba op, hierop staan liedjes,verhaaltjes,... Zij denkt dat het een dvd is en kijkt telleurgesteld naar tv. Neen ze mogen niet de hele dag tv zien dus vandaar de cd. En dan is het weer begonnen Rolling Eyes
Zij wil en zou er beeld bij hebben. Wanneer ik wegloop en haar negeer begint ze heel kwaad achter me aan te kruipen en begint nog erger(alsof het nog erger kon!) te gillen. Mijn mama belde net op dat moment en die vroeg ook weer of het weer feest was? Jep!
Zij zei ook van haar te negeren maar zoals eerder gezegd is dit niet altijd makkelijk. Ze rade me aan haar ergens even apart te zetten. Uiteraard wel waar ze veilig is. De gang is geen optie want ze kan alleen de trap op kruipen. Dan maar in de badkamer(die is beneden). Heb haar wel in haar eetstoel gezet zodat ze nergens kwaad aan kan doen. Denk dat ze daar nu al een half uur zit en ze geeft het nog steeds niet op...
Had gedacht als ze stil is haar terug te gaan halen en telkens ze weer een kuur krijgt haar terug te zetten zodat ze weet dat het een straf is maar zo haalt het ook niks uit he.
Gisteren op een terrasje kreeg ze ook haar zinnetje niet met alle gevolgen van dien. Dan zie je de mensen echt al zo denken van : " ja koop nog een 3de!"
Ben echt even ten einde raad...Ik zie haar doodgraag en ze kan ook echt een schatje ziijn hoor maar die kuren zijn er teveel aan...
Zo heb weer even m'n nood geklaagd.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken
double fun

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Mei 12, 2008 10:42 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Voel echt met je mee. Heel veel sterkte met de peuterpubertijd! Kan helaas nog niet al te veel advies geven. Denk eerder dat ik binnen een jaar de ene pb na de andere aan jou stuur om te vragen hoe jij dat ook al weer oploste Wink .
Je kan altijd nog vanmiddag naar Boom komen om even te 'relaxen' in de Schorre. Wij zijn er vanaf twee uur.
In ieder geval sterkte Confused .
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
Double Trouble

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Mei 12, 2008 10:57 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Heel lief maar ik heb geen vervoer en geraak er dus niet. Wij houden het deze namiddag (hopelijk!) rustig in ons zwembad. Voorlopig is het hier even rust : ze slapen.

Daarnet was ik even al huilend met de papa aan het bellen.Nomi zat ondertussen al samen met haar zus in de keuken om te eten en dan keek ze zo naar mij alsof ze wist dat ze fout was geweest.
Ik zei tegen haar : "je moet toch altijd niet zo wenen en gillen,dat doet mama veel verdriet" en ze kwam zo met haar hoofdje scheun "Aaaaai" doen. Tja...'t is ook zo'n knoddige da ge er nooit lang boos op kunt blijven Rolling Eyes

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken
sandra D

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Mei 12, 2008 12:32 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ik leef met je mee want wij hebben hier ook zo'n 2,5jarige rond lopen, als hij zijn zin niet heeft of het loopt niet zoals hij het gedacht heeft, dat het er dan volledig opzit !!
wij hebben een plopzeteltje, waar hij in gezet wordt, deels om te straffen maar ook deels om te kalmeren. In het begin liep hij daar altijd uit en dan was het gewoon een kwestie van volhouden om hem terug daarin te zetten... wanneer hij maar iets wat rustiger werd (soms gewoon wat minder brullen was al goed) dan gaan wij hem op een rustige manier en op zijn hoogte gaan vragen of hij terug bij ons wil komen zitten zonder te brullen en te roepen.. meestal zegt hij neen Very Happy en dan lieten we hem er nog efkes in zitten... nu weet hij dat al en is dat zeteltje ook een stuk geborgenheid want hij weet dat hij daar rustig kan worden en nadien is dat terug de vrolijkheid zelve.
maar natuurlijk wat bij het ene kind werkt, werkt bij het andere niet...
wij hadden ook gedacht van, we zonderen hem af in de gang... eerst brullen brullen brullen en stampen en plots hoorde we hem niet meer, en deed hij zelf de deur open en riep naar ons KIEKEBOE !! blijf dan maar eens serieus Laughing ...
Sylvia

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Mei 12, 2008 1:23 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ooogghh ik weet wat je meemaakt, Finn is hier ook zo'n hysterisch kraam. Voor het minste huilen en dan een hele preek naar m'n hoofd, ze zou zelfs al beginnen slaan zeg!!
Ze gooit zich ook op de grond en schuift dan op haar buik heen en weer Rolling Eyes . Hier lukt negeren gelukkig wel nog. Maar als ze zo enkele minuten stil is en ik kijk haar dan aan van "ist over?" dan zou ze terug beginnen.

Ook kan ze zo brullen als ze in haar bed moet, de eerste 3 sec ligt ze stil, het moment dat ik zeg, dada slaapwel en de deur dicht doe begint haar serenade. En ze houdt het lang vol zunne, van armoe valt ze dan toch in slaap. Ne keer dat stil is dan piep ik even binnen om te zien hoe ze in slaap is gevallen (je weet eigenlijk nooit hé)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Jessie

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Mei 12, 2008 8:20 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ik kan er helaas ook over meespreken en sommige onder de leden hebben Kaat ook al eens meegemaakt in haar buien.
Bij Kaat helpt negeren als eerste stap, maar ik geef je 1 tip, zet je meisje geen half uur op straf. Straftijd is even lang als hun leeftijd. 1 jaar is 1 min. Kaat wordt nu gewoon in de hoek gezet na een verwittiging en de melding dat bij geen beter gedrag ze in de hoek gaat, 2min, nadien wordt ze aangesproken over haar gedrag en gevraagd of ze flink zal zijn. Indien niet of indien ze verder doet, terug 2 min en dan terug opnieuw de vraag. Tot ze beseft: ze menen dit wel echt!

Haar super hysterische buien (yep buien die gaan tot laten vallen, tieren, spartelen, bijna zichzelf pijn doen) om haar zin te krijgen. die worden initeel ook zo aangepakt en indien ik merk dat ze buiten zichzelf gaat van woede neem ik ze tegen me aan om ze te sussen (soort dwangbuis houding, haar rug tegen mijn buik en de armen vasthoudend). Zij heeft dit echt nodig. De gevolgen voor mama zijn er dan wel blauwe plekken of goed rood zien, maar zo krijg ik Kaat pas gesust. deze tip kreeg ik van de dames van de site trouwens!!

Soms ga ik ook over 'mijnen rooie' hoor en dan voel ik me zo slecht!
Maar ik probeer op tijd weg te wandelen (yep al huilend!) van de situatie. Gewoon in de andere kamer staan met de deur dicht, mezelf herpakken, stoom afblazen en terug naar binnen gaan.

Probeer haar dus een goed time-out plaatsje te geven, is dit de badkamer dan is dat zo. Helaas moet je erdoor, hoe moeilijk het ook is.
Dat een ander naar jullie kijkt, trek het je niet aan, het zijn kinderen en die maken zich nu éénmaal op zo'n manier duidelijk.
katreseke

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Mei 13, 2008 6:19 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Wij hebben ook zo'n meisje dat alleen al bij het horen van "nee" enorme huilbuien kan krijgen. Hanne is een heel gevoelige, maar ook een echte seut hoor. Klara is vrijwel de hele dag vrolijk, terwijl het voor Hanne geen gewone dag is als ze niet minstens 1 keer een "crisis" krijgt.
Negeren helpt hier niet. Wat het beste helpt is haar op de schoot nemen en proberen te troosten en af te leiden door een boekje voor te lezen of zo. DIkwijls vergeet ze dan dat ze een crisis aan het doen was.
Toen de twins 1 jaar oud waren heb ik ook echt met mijn handen in mijn haar gezeten door de enorme huilbuien (en ja, ik toen ook terug in verwachting). Ik kon daar echt niet tegen. Nu is het beter geworden, op ons Hanne haar kuren na natuurlijk.
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Opvoeding Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

Ga naar: