Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
katreseke's blog
twinneke's blog
pedro's blog
Jipenjanneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

Een bloedblaar op mijn tepel

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Borstvoeding of Flesvoeding
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Vlinderelf

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Apr 15, 2008 10:45 am    Onderwerp: Een bloedblaar op mijn tepel Reageren met citaat

Amai, ik had weer iets voor gisteren. Terwijl ik Ella aan het eten geven was voelde ik plots een pijnscheut in mijn tepel. Maar ja, soms trekt ze er ineens aan en dan pikt dat efkes.
Na de voeding merk ik dat ik een bloedblaar heb midden op mijn tepel!!! Ik dacht "Ja wat moet ik daar nu mee doen? Openprikken of zo laten? Mag ze dan de volgende keer daar drinken of niet?"
Opgezocht in het 'Handboek borstvoeding', maar er stond niks in over een bloedblaar... Dan gebeld naar mijn vriendin die LLL-leidster is. Zij heeft daar ook nooit over gehoord. Ze ging dan eens bellen naar wat collega's en me terugbellen. Een uurtje later belt ze terug met de uitleg.
Niet open prikken. Als Ella ervan drinkt en die blaar gaat open, dan kan dat geen kwaad als ze wat bloed binnenkrijgt. Als het pijn doet, mag je een pijnstiller nemen en als er een korstje zou opkomen dan moet je dat zacht houden met lanolin zalf.
Ok, ik heb dat dus gedaan en vanmorgen was het weg...

't Was wel weer iets voor mij om zo iets zeldzaam tegen te komen. Maar ik zet het dus op de site voor het geval nog iemand anders daar last van zou hebben... Iemand hier ooit van gehoord? Of zelf iets raar voorgehad?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog MSN Messenger
sundance

Site Admin

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Apr 15, 2008 10:55 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ocharme dat je dit ook weer moest meemaken. Gelukkig is het al beter.

Ik heb dit nog niet gehad maar ik had toen ik Sarah bv gaf steeds zeer veel pijn in mijn borst. Op de kraamafdeling wisten ze niet hoe dat kwam en gingen ze ook uitleg vragen aan anderen. Ik ben uiteindelijk gestopt met de bv omdat het echt pijn deed als ze dronk (na 3 weken). Toen Sarah dan ziek was en ik ging naar mijn kinderarts zei ze dat sarah spruw had een soort van schimmelinfectie in haar mondje. En dat het volgens de kinderarts door die spruw kwam dat ik zoveel pijn had. Na een zalf die ik in haar mondje moest doen is sarah er vrij vlug vanaf geraakt.
bestellen bij muzemans
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken MSN Messenger
kleineke

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Apr 15, 2008 10:59 am    Onderwerp: Reageren met citaat

ik heb een gewone blaar gehad!

idd heel pijnlijk...
voelde jij dat dan ook door heel je borst trekken als ze dronk? En het aanleggen Confused Ik gaf die borst dan vaker aan Logan omdat Tristan een krachtigere zuigreflex had Rolling Eyes

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Vlinderelf

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Apr 15, 2008 12:25 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Qua pijn viel dat eigenlijk wel mee... Ik ben er vrij gemakkelijk vanaf geraakt. Ik moest er ook wel op letten om Ella absoluut correct aan te leggen. Vaak zuigt ze de tepel binnen maar nu moest ze een hele grote hap nemen. Dat zal ook wel verschil uitgemaakt hebben tussen veel pijn en maar een beetje pijn.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog MSN Messenger
Saskia

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Apr 16, 2008 10:10 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Als ze bloed binnenkrijgen is dat idd niet zo erg, maar dat verteert niet zo goed en soms worden ze er wel wat misselijk van.
katreseke

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Apr 18, 2008 1:37 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben wat laat met een antwoord, maar had de laatste tijd minder tijd voor de site.
Ik heb dat met de tweeling verschillende keren gehad, zo een bloedblaar. Inderdaad heel pijnlijk, maar gaat snel weer weg. en inderdaad "lanoline" zalf op smeren, dat helpt. Je bent niet alleen om zoiets mee te maken hoor. Raar dat die mevrouw van de LLL dat niet kende. Mijn vroedvrouw hier zei dat ze dat nog al gezien had.
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Borstvoeding of Flesvoeding Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: