Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
katreseke's blog
twinneke's blog
pedro's blog
Jipenjanneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

Favorieten?

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Opvoeding
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
chokotoff

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Apr 17, 2008 12:07 pm    Onderwerp: Favorieten? Reageren met citaat

Weet eigenlijk niet of dit hier thuishoort, dus mods, indien nodig verplaatsen jullie dit maar.

Sinds enkele weken merken Lutg en ik dat onze meisjes nogal specifiek naar iemand toe trekken. Elena wil eigenlijk altijd bij mij zitten, terwijl Margot de neiging heeft om telkens naar Lutg te gaan. Als ik thuis kom van het werk, is Elena dan ook door het dolle heen en wordt ze bijna wild als ik haar niet oppak. Margot is ook wel blij, maar blijft meestal rustig verder spelen. Als ik Elena niet als eerste bij mij pak, is het kot werkelijk te klein, met als gevolg dat ik de neiging heb om haar eerst te pakken. Ik wil vermijden dat ik een favoriet heb (hetgeen zeker niet het geval is), maar merk dat ik vaak met haar op mijn arm of schoot zit omdat ze dan het flinkst is. Uiteindelijk letten we er wel op dat we beiden evenveel bij ons hebben, maar toch heb ik de indruk dat ik te gemakkelijk toegeef, al is het maar voor de 'rust'.

Hadden jullie dit ook? Evolueert dit vlug?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
twinneke

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Apr 17, 2008 12:10 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Klinkt heel herkenbaar...Ella trekt hier meer naar de papa, hoewel het de laatste tijd weer aan het minderen is. Maar het is inderdaad zo dat de kinderen periodes hebben waarin ze meer aan de éne ouder hangen dan aan de andere. Dat is sinds kort bij ons wat veranderd omdat Kevin en ik toen Louise in de kliniek lag allebei een dagje met één en de volgende dag met het ander kindje alleen zijn geweest. Dat schept toch wel een heel andere band, zo one on one...Misschien Margot soms eens alleen mee pakken naar de winkel of zo? Als ze groter zijn wordt dat wel wat makkelijker...

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken
joe

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Apr 17, 2008 12:43 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Bij ons ook heel duidelijk en wij moeten er echt op letten om er geen gewoonte van te maken. Jack trekt meer naar de papa en Billie wil altijd "pakie, pak" bij mama. Uit gewoonte nemen wij vaak hetzelfde kind om in bed, stoel, te steken en om mee te spelen...
Fout, fout!! Zoals gezegd vaak voor de lieve vrede...
jakke

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Apr 17, 2008 12:59 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

heel normaal hoor,maar normaal lost het zijn eigen wel op,en als het ni vanzelf oplost kun je misschien express de andere pakken en duidelijk maken nu is het aan.... en sewwes mag jij,gewoon omwisselen.
Bibi'ke

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Apr 17, 2008 1:55 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hier had de papa vanaf de geboorte een band met z'n dochter.
Dit is nu al een tijdje verandert. Ik merk dat hij meer naar Axel gaat om hem te pakken en mee bezig te zijn.
Denkelijk komt dit omdat Axel heel fel lacht als hij thuis komt...zij doet dat minder, ze zeurt meer dan hem.
Ik heb de papa er al op gewezen dat hij meer met z'n zoon bezig is dan bij zijn dochter en soms hoor ik hem dan toch zeggen...en nu wat "quality time" bij m'n dochter.
We moeten er dus wel op letten dat ze allebei van mama en papa evenveel aandacht krijgen.
Ik weet...ik ben nog thuis en heb veel tijd om met hen door te brengen, als hij thuis komt van het werk en Axana heeft haar zeur-uurtje, dat je dan eerder geneigt bent om naar Axel te gaan en met hem bezig te zijn.
muzemans

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Apr 17, 2008 2:03 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Heel herkenbaar hoor!
Doordat kobe soms kan doordrammen en super koppig zijn, en ik nog koppiger ben, ben ik vaak met hem bezig en kan ook het best iets vna hem gedaan krijgen. Het is heel raar, maar hij voelt ook heel goed aan wat ik het liefste heb. Zo zei hij onlangs eens: laat mama maar even met rust (hij had gelijk, ochtendhumeur kwam opzetten Wink )
Ik ben het hardst voor hem, heb heel vaak conflicten, maar toch neigen wij heel fel naar elkaar. Ik ben me daar hel goed van bewust, en probeer er attent voor te zijn.
Maar ja: ze hebben alledrie een heel ander karakter, dus ik heb met hen alledrie een heel eigen, aparte band...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
katreseke

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Apr 17, 2008 2:12 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Allemaal herkenbaar!
's Avonds of in het weekend doet mijn man dikwijls meer met Hanne dan met Klara. Hij ververst bvb. Hanne en ik doe Klara. Hij legt Hanne in bed, ik doe hetzelfde met Klara enzovoort enzoverder ...
Hoe is dit ontstaan? Klara was bij de geboorte de lichste en de kleinste en mijn man voelde zich zekerder met Hanne op de schoot omdat zij toch al wat steviger was. Door Klara haar reflux bleef zij ook na de geboorte een beetje ons zorgenkindje en dus had ik haar heel veel op de arm. Zo is het gegroeid dat Hanne een papa's kindje werd en Klara een mama's kindje. Toen ik al vlug terug zwanger was is deze taakverdeling zo gebleven omdat ik dan telkens het lichtere kindje kon optillen en mijn man het zwaardere kindje. Wij letten er wel op allebei evenveel liefde en aandacht te geven, maar voor de praktische dingen zoals pampers verversen, optillen, in de autostoel zetten en zo, is mijn man meer met Hanne en ik meer met Klara bezig.
Ik ben doordeweeks alleen met de kids thuis, dus dan ben ik wel evenveel met allebei bezig hoor.
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Opvoeding Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

Ga naar: