| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
nanne

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Apr 11, 2008 10:32 am Onderwerp: welke buggy past in welke wagen??? |
|
|
wij zijn aan het kijken voor een andere wagen te kopen, maar blijkbaar is dit geen sinecure want er moeten twee maxi cosis in kunnen plus een autostoel voor onze oudste en we zouden graag nog veel plaats in de koffer hebben om een gewone en een tweelingbuggy in te steken
zijn gaan kijken maar bvb in een berlingo, kangoo past een tweelingbuggy alleen als je hem iedere keer toeplooit en dan nog
eerlijk gezegd heb ik daar niet veel zin in, het lijkt me al genoeg gedoe om iedereen in de auto te krijgen
hoe doen jullie dit???
ik word gek om op al die praktische vragen te moeten denken
ze maken het ons niet makkelijk met al die nieuwe wetgevingen, ik weet dat het voor de veiligheid is maar vroeger ging het toch ook anders?? hoeveel keer we dit al hebben moeten uitleggen aan onze ouders aan verkopers?? mijn ma zegt dan: hoeveel keer gaan jullie weg gaan met alles en iedereen? een maxi cosi en buggy zijn toch maar voor even?? moeten jullie daarvoor een nieuwe auto kopen??
en aangezien wij geen van beiden schatten verdienen op het werk, laat staan een bedrijfswagen krijgen, moeten we dan ook nog eens kijken dat we niet te veel uitgeven voor de wagen zodat we ook nog de lening van ons huis kunnen blijven betalen , de vaste kosten en dan nog wat leven ook zeker??
laat staan dat we dan nog een nieuw dak willen en isoleren en twee kamertjes bijmaken voor onze nieuwe spruitjes
ik weet wel dat alles wel uiteindelijk op zijn pootjes zal terecht komen maar soms zie ik de bomen tussen het bos niet meer!
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
muis

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Apr 11, 2008 10:37 am Onderwerp: |
|
|
al eens gedacht aan een Galaxy,als je die tweedehands koopt vallen die wel mee hoor van prijs,je moet natuurlijk genen willen van nog maar 2 jaar oud
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Apr 11, 2008 8:39 pm Onderwerp: |
|
|
Ja , die auto hé, wij hebben ons ook een andere gekocht toen baby nummer drie zich aanmeldde. Maar het is zijn geld uiteindelijk wel waard. En na de maxicosi moeten ze toch nog in een autostoel tot ze 1,32m zijn hé, dus moeten er echt wel genoeg plaats op de achterbank zijn voor drie autostoelen. Veiligheid eerst zou ik zeggen. Ik gruw van mensen die met een baby los in de wagen zitten en akkoord , vroeger zaten we inderdaad soms met zessen op de achterbank maar je mag er niet aan denken wat dat zou gegeven hebben bij een ongeval .... Je moet er maar eens een brandweerman op aanspreken die bij autoongevallen moet constateren dat ze een baby van de ruit moeten schrapen of dat er ergens een kind onder de wielen van de auto ligt omdat het door de ruiten gekatapulteert is wegens gordel niet om.....je mag er niet aan denken dat het je kind is !
Een buggy , dat blijf je trouwens ook een aantal jaren gebruiken hoor , zeker met een tweeling, alleen al voor je gemak. Een ruime wagen die vooral veiligheid bied is zeker geen overbodige luxe.
Een goei tweedehands kan inderdaad oplossing bieden als je minder kan uitgeven aan een wagen. Het blijft uiteraard een zware hap in je budget.
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 4096 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Apr 11, 2008 9:48 pm Onderwerp: |
|
|
wij zijn idd ook voor die tweedehands galaxy gegaan, en nog geen seconde spijt van gehad (of jawel, toen mijn ventje flipperkast speelde met onze auto in de ondergrondse garage op zijn werk , met een kleinere wagen had hij niet zoveel palen geraakt ). Zàlig dat de tweelingbuggy er gewoon bijna rechtop ingaat. En als je een beetje zoekt, best te doen hoor: wij kochten een diesel van 7 jaar oud, met een 160.000km erop, dus normaal gezien zijn we nog goed voor een jaar of 6-7 ...
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
L

Geregistreerd op: 22 Dec 2006 Berichten: 622 Woonplaats: affligem - vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Apr 12, 2008 4:32 pm Onderwerp: |
|
|
we hebben hier elk onze wagen; tweedehand opel vectra break, daar past perfect twee maxicosi in, een autostoel voor onze oudste, ook de plooibuggy van de oudste en een in elkaar geplooide tweeling buggy, dus goed genoeg
ook in onze Espace past dat allemaal in, wel in-s mijne break koffer makkelijker en dieper dan die van den espace (wie had dat gedacht)
|
 |
Double Trouble

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Apr 12, 2008 6:28 pm Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat wij best toch ook eens uitkijken naar een 2de hands monovolume. Willen eigenlijk geld om geld met onze huidige auto(BMW 318 break). Hebben nog te veel kosten in ons huis en moeten nog wat centjes sparen voor ons trouwfeest volgend jaar. Het zal dus een goedkope 2de hands zijn waar we tijdelijk mee verder kunnen tot ik terug ga werken en we een nieuwe kunnen kopen.
Iemand ervaring met Zafira?

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
L

Geregistreerd op: 22 Dec 2006 Berichten: 622 Woonplaats: affligem - vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Apr 12, 2008 7:28 pm Onderwerp: |
|
|
double trouble
mijn ouders hebben ene zafira en ook mijn schoonbroer
zijn wel goede wagens, maar qua kofferruimte zijn ze minder uitgebreid als de vectra break
|
 |
|