| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
kleineke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Apr 08, 2008 9:23 am Onderwerp: |
|
|
Wij hadden een opel astra break, maar ik vond die persoonlijk net te smal.
Kian zat in het midden op een gewoon zitje en als we die dan bv van school gingen halen was dat altijd een heel gedoe om hem de gordel om te doen.
Dus wij hebben een Xsara Picasso gekocht. Heel redelijk van prijs. Kian kan nu terug in zijn zitje met leuning, veel minder gewriemel met de gordels. De middelste stoel kan naar voor als ze ruzie maken (gelukkig nog niet nodig nu ) en ook ruime koffer (daar schrokken we echt van)
Prijs zit rond de 7000 -8000 euro voor pakweg 5-6 jaar oud.
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Apr 08, 2008 1:28 pm Onderwerp: |
|
|
@double trouble : wel opletten dat je aan de passagierskant geen airbag zitten hebt als je het zo doet hé! Anders de garage even vragen om de airbag aan die kant te verwijderen . Het afgaan van een airbag tegen een maxicosi is levensgevaarlijk!
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Double Trouble

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Apr 08, 2008 1:50 pm Onderwerp: |
|
|
Isarubine, ja weten we hoor. Er is inderdaad airbag maar als ik me niet vergis kan je die gewoon uitschakelen!
Toch bedankt voor je bezorgdheid

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Apr 09, 2008 8:30 am Onderwerp: |
|
|
die airbag kan je idd uitschakelen!
Ik denk dat ik niet mis ben, heel veel mensen hier op de site rijden met een citroen berlingo of peugeot partner...
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
katreseke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Apr 09, 2008 9:55 am Onderwerp: |
|
|
Ja, Muzemans, ik ook ... en dat nadat ik hier op de site een onderwerp was begonnen over in welke auto je 3 stoelen kan plaatsen.
Wij hebben een nieuwe Citroen Berlingo gekocht want deze auto voldeed aan onze eisen:
3 kinderstoelen mogelijk achteraan - ruime koffer met plaats voor dubbele buggy, enkele buggy en nog wat valiezen - niet al te groot zoals een minivan, zodat ik de auto nog zelf kan parkeren - geen grote benzinevreter - een diesel met partikelfilter (die dus nog mileuvriendelijker is dan een gewone auto met benzine) - niet te duur ...
Trouwens, de citroen Berlingo en de Peugeot Partner zijn eigenlijk dezelfde auto: dezelfde carrosserie, zelfde motor, zelfde dashboard, zelfde stuur, ... Enkel de inrichting en de details zijn anders (kleuren, stof voor de zetels, waar er een netje hangt om iets op te bergen, waar er een stopcontact zit in de auto ...)
We zijn heel content met onze Berlingo!
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Apr 09, 2008 10:04 am Onderwerp: |
|
|
ze worden ook gewoon in dezelfde fabriek gemaakt!
Wij hebben de peugeot (kregen betere voorwaarden dan bij citroen om onze andere auto over te kopen), ondertussen al bijna 5 jaar en zijn er heel tevreden over. Zou direct dezelfde kopen, mocht ik het opnieuw doen (en ook de prijs valt heel goed mee!)
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
katreseke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Apr 09, 2008 11:14 am Onderwerp: |
|
|
En wij gingen net voor de citroen omdat wij daar betere voorwaarden kregen dan bij de peugeot garage Omdat er deze zomer een nieuw model van de Berlingo op de markt komt, kregen we een korting van 15 % + redelijke voorwaarden voor de overname van onze oude ford.
|
 |
|