| |

sundance's blog Isarubines blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog katreseke's blog twinneke's blog pedro's blog Jipenjanneke's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Apr 01, 2008 7:59 am Onderwerp: |
|
|
|
ik zie echt niet in wat het verschil is met een-eiïg of twee-eiïg. Je zit uiteindelijk met dezelfde vragen; zelfde kleren of niet, wat met kado's, samen in de klas, ... Al die vragen blijven. De onze zijn duidelijk twee-eiïg, maar als je alleen hun gedrag in de gaten houd, zou je het niet zeggen. Ze zijn echt een eenheid tesamen, doen vaak dingen onder hun tweetjes, hebben een eigen taaltje. Zou hun haarkleur niet verschillend zijn, zou ik twijfelen aan het twee-eiIg zijn...
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
sundance

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 2867 Woonplaats: Deurne bij Antwerpen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Apr 01, 2008 9:01 am Onderwerp: |
|
|
Double fun misschien kan je is kijken bij de andere topics hier in de map, er staan er tussen van "samen in de klas" daar staat ook veel in dat is misschien wel leuk om te lezen.
Mijn twee jongens zitten samen in de klas, slapen samen doen eigenlijk alles samen. Maar het gebeurt dat de ene ergens naartoe is en de andere niet, of andersom. Ik kleed hen hetzelfde enkel als we ergens naartoe ga en voor school niet want de juf heeft het niet zo heel graag.
Ze spelen ook bijna altijd samen hier en hebben dezelfde fantasie, je merkt wel dat ze elkaar zeer goed kennen. Zitten constant te gibberen.
Het enige dat volgens mij wel anders is dan een kindje alleen is dat ze elkaar altijd helpen met kattekwaad, dat ze elkaar beschermen maar dat ze evengoed kunnen ruzie maken met elkaar zoals andere broers en zussen maar hier kan je best niet tussen beide komen want anders kiezen ze toch nog voor elkaar en keren ze zich tegen jou.
Zelf ben ik ook een tweeling, heb een tweelingbroer en ik herrinner me dat we vroeger toen we klein waren ook heel veel aan elkaar hadden. We gingen ook naar dezelfde klas (in de basisschool) hadden dezelfde vriendenkring, maakten ook geregeld ruzie maar konden toen elkaar ook niet missen. We werden ook dikwijls aangesproken als " de tweeling". Ik heb het gevoel dat het niet veel verschil uitmaakt, in opvoeding bedoel ik dan. Wij hielpen elkaar ook altijd om kattekwaad te doen.
_________________ Sunny, mama van:
Joey(06/01/2000) en Sarah (23/04/2002)- Axel en Maxim(03/01/2004)
url=http://www.imageposter.com/uploads/get/483524] [/url]
bestellen bij muzemans |
|
| Terug naar boven |
|
 |
double fun

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Apr 01, 2008 9:36 am Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor alle reacties!
Bij mij stelt het probleem van kleertjes zich nog niet echt, want we hebben zoveel kleertjes gekregen bij de geboorte dat we nog altijd een kast vol hebben met zowel verschillende pakjes als dezelfde pakjes. Maar Hanne-Laure draagt nog altijd maatje 50 en Lyse-Linde draagt nu maatje 62/68, dus ze hebben vrijwel nooit hetzelfde aan. Tenzij de mama natuurlijk weer eens iets heeft laten krimpen in de was waardoor Hanne-Laure ook een maatje 62 aan kan...
Wat cadeaus betreft hebben we wel aan de peters en meters gevraagd aparte cadeaus te geven aan hun metekindjes, de rest van de mensen hebben vaak hetzelfde cadeau gegeven of een groot cadeau voor beiden. Zelf kopen we altijd iets verschillends, maar natuurlijk wordt er onderling continu uitgewisseld. Enkel hun slaapknuffel blijft hun eigen knuffel, dat is wel grappig (willen ze zelf ook!).
Door het gewichtsverschil kunnen we er nog altijd goed aan uit wie wie is, dus dezelfde kleertjes maken hierbij niet zoveel verschil.
Ben inderdaad wel benieuwd naar hoe het in de toekomst zal verlopen, maar ik denk ook dat het zich allemaal vanzelf wel uit gaat wijzen.
En als ik er niet uit kom, dan zal ik wel weer een nieuw topic posten met nieuwe vragen hierover! .
Zal voorlopig gewoon verder gaan zoals we bezig waren en rustig afwachten...
groetjes
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
sundance

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Apr 01, 2008 9:53 am Onderwerp: |
|
|
Vertrouw op je instinct dan gaat het wel vanzelf
bestellen bij muzemans |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jessie

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 1703 Woonplaats: Herent - Vlaams Brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Apr 01, 2008 8:53 pm Onderwerp: |
|
|
Kaat en Tess zijn overduidelijk ééneiig (al zie ik het zelf niet echt meer - verschil in gewicht maakt dat er verschil is), maar ik kleed ze nooit identiek en zeker niet gelijkend. Uitzonderlijk hebben ze dezelfde pyjama aan, maar dat valt niet veel voor. Ik wil ze niet gelijkend kleden om aan te tonen dat ze een tweeling zijn. Het zijn 2 zusjes van elkaar en daar blijft het bij. (zo heb ik ook een uitgebreide garderobe)
Wat opvoeding betreft: ze krijgen dezelfde opvoeding, alleen pas je die uiteraard aan naar hun karakter. Kaat is wat karakter betreft een totaal andere dan Tess en moet je dus ook anders aanpakken.
Ze krijgen dezelfde normen en waarden mee, maar hoe je ze moet overbrengen is verschillend.
Meters, peters en grootouders vragen naar een lijstje en spreken onderling af wie wat koopt. En zo krijgen ze allebei andere pakjes en nu ze 2,5 jaar zijn, eigenen ze zich hun pakjes wel toe (sommige kleren trouwens ook). Zo hebben ze elk een eigen lappenpop, een eigen beer, een eigen puzzel,... maar ze delen ook veel speelgoed en moeten nu éénmaal samen leren spelen (wat vaak vonken geeft!).
Ze zullen ons gauw zeggen wat van wie is als je je vergist en dat maakt het wel leuk.
Ik voed ze op als 2 verschillende kindjes, ook al zijn ze samen gekomen en lijken ze (volgens velen) heel goed op elkaar.
_________________ Jessie - mama van Kaat en Tess - "mijn 2 engeltjes" (07/09/05) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Apr 02, 2008 8:06 am Onderwerp: |
|
|
Herkenbaar hoor jessie. Op zich krijgen onze drie kinderen dezelfde opvoeding, maar idd, daarom wordt niet elk van hen op de zelfde manier aangepakt. Als ik ante zou behandelen zoals ik kobe behandel als die bvb eens dwars is, zou ik er niets mee bereiken bij ante en zou hij diep ongelukkig zijn.
Ze hebben hier dezelfde kleren (omdat ik dan een broek bvbv leuk vind en er direct dan maar 2 of drie van koop uit luiheid), maar ook verschillende. En idd in principe zijn de kleren voor alletwee, maar sommige stukken zijn echt duidelijk van kobe, andere van ante. Ze weten het ook heel goed, ik vergeet soms welke pull van wie is, maar ze zeggen het dan wel. Wat ze dan wel soms doen is onderling af spreken en dan wisselen ze eens van kleren en dan moet ik toch goed opletten wie wie is, want ergens onbewust in mijn hoofd associeeer ik bepaalde kleren toch met een bepaald kind....
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
sundance

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Apr 02, 2008 9:02 am Onderwerp: |
|
|
Hier willen ze zelf graag hetzelfde aandoen, maar ze hebben ook hun eigen kleedjes. Zo hebben ze kledij dat ze van hun eigen meter krijgen en dat mag ik dan zeker niet aan de verkeerde aandoen want ze zullen het me wel zeggen en dat vind ik heel goed.
bestellen bij muzemans |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|