| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Vlinderelf

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Aug 13, 2008 9:48 am Onderwerp: |
|
|
Nooit gedacht dat het zo snel ging lukken maar ik heb de resultaten van het placenta onderzoek al.
Tot mijn grote verrassing was het 1 placenta met 2 vruchtzakken. Mijn gyn had in het begin nochtans gezegd dat er 2 placenta's waren. Dus ofwel was ze fout ofwel zijn ze aan elkaar gegroeid.
De navelstrengen waren even lang en op 4 cm van de rand van de placenta met 15 cm ertussen. Maar de ene navelstreng (die van Yane) was dunner. Er was ook wat kalkafzetting. Ik weet niet wat dat laatste betekent. Weet iemand hier dat?
Ik ga de resultaten nog eens doorpraten met de dokter van Yane en met mijn gyn. Ik vraag me nu wel af of die dunne navelstreng de oorzaak is of het gevolg van Yanes hartafwijking. Misschien ga ik daar nooit een antwoord op krijgen maar ik ga het wel vragen.
Ze hebben de placenta pas na 2 weken gekregen dus ze konden geen bloedafname doen om de bloedgroepen te bepalen en om dus te kunnen weten of ze één- of twee- eiig zijn. Maar we wisten al van de eerste dag dat ze een verschillende bloedgroep hebben (O+ en O-) dus dat was voor ons geen vraag meer.
_________________ Mama van Ella & Yane °23/01/08
(Yane stierf op 9 februari aan een hartafwijking) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
bie

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Aug 13, 2008 10:35 am Onderwerp: placenta onderzoek |
|
|
Bij mij hebben ze de placenta ook onderzocht, alhoewel ik hem mee heb naar huis?!
Ik ben de resultaten ook pas na 3 maanden te weten gekomen, doordat mijn gynaecoloog er toevallig over begon.
Hier enkel de vruchtzakken, de placenta en de bloedgroepen onderzocht.
_________________ Trotse mama van de tweelingbroertjes Cyriel en Jeroom!
(06/02/2007) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jipenjanneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Aug 13, 2008 11:08 am Onderwerp: |
|
|
Vind ik wel gek - bij ons hebben ze de placenta's ook onderzocht, omdat die aan elkaar gekoppeld waren, en ik wist een week later al de korte (belangrijkste) resultaten. Wel in Antwerpen bevallen en 't onderzoek is ook daar gedaan. Mijn gyn had 2 pag uitslagen ervan en deze met ons uitgebreid besproken op de nacontrole op 6w.
_________________ Ann, Mama van Tinne en Wouter °09-08-07
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Vlinderelf

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Aug 13, 2008 8:14 pm Onderwerp: |
|
|
2 pagina's??? Amai, ik heb enkel een mailtje gekregen met zo wat de grote lijnen. Zou wel kunnen dat mijn gyn ook resultaten gekregen heeft. Ik moet in september terug op controle. Ik wil het er dan sowieso over hebben.
_________________ Mama van Ella & Yane °23/01/08
(Yane stierf op 9 februari aan een hartafwijking) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Aug 13, 2008 11:24 pm Onderwerp: |
|
|
het feit dat ze een verschillende bloedgroep hebben wil zeker zeggen dat ze tweeëiig zijn . Dus als je maar 1 placenta had was die zeker vergroeid.
Die kalkafzetting op de navelstreng is normaal en komt bij de meeste voor op het einde van de zwangerschap . Bij de ene wat meer dan de andere . Meestal wil dat zeggen dat de bevalling aan het naderen is.
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jipenjanneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Aug 14, 2008 7:37 pm Onderwerp: |
|
|
Dat van die kalkafzetting klopt, was bij ons ook zo, en is ook zo uitgelegd als isarubine zegt.
_________________ Ann, Mama van Tinne en Wouter °09-08-07
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|