Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
katreseke's blog
twinneke's blog
pedro's blog
Jipenjanneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

Overstappen naar groeimelk

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Dagdagelijkse activiteiten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jipenjanneke

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Nov 03, 2008 11:54 am    Onderwerp: Overstappen naar groeimelk Reageren met citaat

Naar aanleiding van het berichtje van Mams ben ik zelf ook weer aan 't piekeren gegaan. Onze kinderen mogen vanaf nu eigenlijk ook al aan de groeimelk - hun opvolgmelk is nog wel ok tot hun 18m - en ik weet niet wat ik best zou doen. Ik ken er dus niks van hé Embarassed

Ik krijg erg veel reclame van groeimelken (bambix, maar ook nutrilon) en raak de kluts een beetje kwijt. T&W zijn vermoedelijk 'lastose-intolerant', en die lactose zit in melk. Dus dacht ik om de soya-versie te nemen. Ook omdat we met ons Tinneminne bij 't overstappen van bv naar flesvoeding zo gesukkeld hebben (darmproblemen, uitslag, ...), leek me de overstap naar soya beter. Als we nu bv pannekoeken of wafels bakken, nemen we rijstmelk. Omdat ik zelf ook lactose-intolerant ben, en manlief was niet zeker of ze de 'gewone' soyamelk mogen hebben. Ze eten nu al af en toe een soya-joghurtje - zeker als mama er ook 1tje eet!! - en daar hebben ze voorlopig geen last van.

Nu hoor ik dus dat gewone melk ook ok is (dus ook gewone soyamelk?) - omdat de groeimelk zoveel suikers bevat. En ik ken mijn ventje ondertussen al: als hij wat veel suikers binnenheeft, kan je er niet veel meer mee aanvangen Crying or Very sad Hij heeft dan precies pijn in 't buikje en is extra hangerig, humeurig, druk...

En dan m'n volgende vraag: ik zou het rustig aan willen invoeren. Ik dacht zelf aan een flesje groei/echte melk smorgens, en dan overdag gewoon 't gewone eten en 's avonds terug hun opvolgpap, en dan de volgende ochtend opvolgpap, die avond terug groeimelk. Of beter altijd smorgens groeimelk en savonds hun opvolgmelk of omgekeerd? Of ineens overstappen? Wouterman had geen last met de combinatie bv-flesvoeding, Tinne is ineens over moeten stappen, dus ja...

Tips?

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
mia

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Nov 03, 2008 12:55 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hey,
interessante vraag.
Wij geven nog altijd nan ar 2 aan Thomas en Hannah.
De vorige keer hebben ze bij kind en gezin aangeraden om dat voort te doen tot na de winter (ze zijn dan ongeveer 1.5 jaar).
We mochten ook al overschakelen op groeimelk of gewone volle melk (wel vitamientjes bijgeven dan). Toen ze pasgeboren waren, vergat ik de helft van de keren die vitamine D en K, dus volle melk is geen optie voor mij. Bij kind en gezin zeiden ze dat groeimelk nog duurder is dan melkpoeder, dus ben ik gewoon nan blijven voortgeven, maar ik heb het onlangs eens uitgerekend, en groeimelk is toch een stuk goedkoper hoor (en makkelijker). 't komt op iets van een dikke 2 euro per liter, ten opzichte van 3.5 euro per liter voor de nan. Daarom overweeg ik nu toch om al naar de groeimelk over te stappen, maar aan de andere kant heb ik er wat schrik voor, omdat we indertijd toch redelijk gesukkeld hebben om voor Hannah de juiste melk te vinden. Ze zijn nu allebei goed met die nan. Aan de andere kant drinken ze de laatste weken allebei niet veel melk meer, dus 't is misschien de moment om eens te veranderen van smaak.
Bevat die groeimelk echt zoveel suiker? Je zou toch verwachten dat dat niet mag?
Morgen moeten we nog eens naar kind en gezin, dus 'k ga 't nog es vragen wat we nu best doen.
Toen ik de laatste keer bij de kinderarts was met Thomas zei ze toch dat we gerust naar groeimelk mochten overschakelen, dus zij heeft er alleszins al niets op tegen. ('t was trouwens de ka die mij zei dat dat stukken goedkoper is).
Groetjes, (en hou je mij op de hoogte?)
Jipenjanneke

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Nov 03, 2008 2:03 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat die groeimelk duurder is dan melk versta ik wel, maar de opvolgmelk is ook duurder dan groeimelk, dus we doen sowieso profijt hé. Ik weet het totaal niet, wij moeten volgende week naar K&G, maar die zeggen weinig daarover. Ze laten me wat aanmodderen, ben er eigenlijk niet tevreden over. Zal ook eens naar onze ka mailen. En wanneer spreken we eens af?

Terug naar boven
mamataan

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Nov 03, 2008 2:06 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben overgeschakeld toen ze ongeveer 14-15maand waren. Bij Maud ineens (die heeft geen last van omschakelingen, eten is eten), bij Ella geleidelijk aan. Eerst 's morgens nieuwe fles en dan na 1-à2 weken ook 's avonds, maar ik had nog 1 bus poeder staan en die heeft zij dan opgemaakt. Hier wordt ook soja gedronken 's morgens en 's avonds, maar overdag niet meer, dan krijgen ze enkel water.

Terug naar boven
ils

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Nov 03, 2008 3:19 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Volle melk willen ze hier niet, halfvolle wel, maar dat mag hier dan eigenlijk weer niet (in Nederland mag dat wel Confused ), dus drinken ze groeimelk.

Als je zegt dat Tinne zo'n problemen gehad heeft met de overschakeling van BV naar fles, kan je misschien beter voorlopig 's ochtends groeimelk geven en 's avonds wel de opvolgmelk zodat je 's nachts misschien gespaard blijft van eventuele krampen en andere darmprobleempjes...

Ik heb net eens de ingrediënten bestudeerd van mijn groeimelk. Er staat expleciet op de bus dat het alleen de van nature aanwezige suikers bevat en geen toegevoegde suikers. Als er idd teveel suikers in zouden zitten, zou je toch verwachten dat je dat dan niet zou mogen gebruiken wel?
Jipenjanneke

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Nov 03, 2008 3:34 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja, en dan zit de om overdag met de krampjes Laughing . Ik ga 't zo doen denk ik, maar dan in 't weekend al eens testen. Zodat de om niet voor verrassingen komt te staan. Gek he dat ze in 2 buurlanden toch andere voorschriften hebben...

Terug naar boven
loeloe

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Nov 03, 2008 10:40 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Mij is altijd verteld dat groeimelk eigenlijk bedoeld is voor slechte etertjes. Als ze niet goed hun patatjes en groentjes en fruit eten, dient groeimelk eigenlijk voor die tekorten aan te vullen.

Hier drinken ze Alpro Soya Bebida. Fran de gewone soyamelk, Fré de soja met een smaakje. Wij zijn gewoon van vandaag op morgen overgeschakeld (Fré op 18maanden ongeveer, en Fran op 22 maanden)en ze hebben dit letterlijk en figuurlijk goed verteerd.
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Dagdagelijkse activiteiten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: