Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
katreseke's blog
twinneke's blog
pedro's blog
Jipenjanneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

Ongerust over gewicht!! Jullie ervaringen?

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Dagdagelijkse activiteiten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Magalieke

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Aug 28, 2008 12:20 pm    Onderwerp: Ongerust over gewicht!! Jullie ervaringen? Reageren met citaat

Hey,

Ik maak me serieus zorgen over het gewicht van Isaline. Onze kindjes staan al bijna 2 maanden op 4 voedingen en zijn toen ook met groentenpap begonnen. Bij Isaline ging dat meteen heel goed, Victor heeft langer tijd nodig gehad om aan de groentenpap aan te passen. Bij onze laatste controle bij de KA op 19 weken, zei ze dat Isaline van de groeicurve was afgeweken en we dat toch in 't oog moesten houden. Ik heb thuis zo'n babyweegschaaltje en daar gaan ze elke keer op als ze in bad gaan. Ik weet dat ik het gewicht niet per keer moet zien, maar op een week. De KA vertelde dat ze op deze leeftijd zo'n 100 gr zouden moeten bijkomen per week. Omdat dat niet het geval was, hebben we 3 weken geleden het advies gekregen om Isaline Caloreen bij te geven in haar pap en een extra lepeltje olie in haar groentenpap. Een week ging dat goed en was ze die week 110 gr bijgekomen. Vorige week was ze goed begonnen, maar tegen zondag was ze terug afgevallen. Ze was op heel vorige week maar 10gr bijgekomen. Ze eet ook niet haar volledige porties op.

Ze weegt nu 5330 gr en is 24 weken oud. Vanavond gaan we terug naar de kinderarts. Voor de rest krijgt Isaline nog 2x per dag 1ml Zantac, 1 schepje Nutriton en een halve schep Caloreen in haar pap.

Hopelijk kan de KA ons straks geruststellen Confused . Maar misschien kunnen jullie mij al een beetje geruststellen met jullie ervaringen?

Groetjes,

Magalie

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Double Trouble

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Aug 28, 2008 8:03 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ben even m'n boekjes van K&G erbij gaan halen.Op net 5 maanden was Cara 6,2kg en Nomi 5,570kg. Niet zoveel verschil he.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken
ils

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Aug 28, 2008 8:59 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ben ook even gaan spieken in de boekjes van K&G. Hier wogen ze op 5 maanden 6,260 kg (Marin) en 5,850 kg (Meike).

Ook hier eten ze niet altijd hun portie op. Als ze niet willen, kan je het er moeilijk inproppen hé!
muzemans

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Aug 28, 2008 10:09 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

De gewichten weet ik niet, maar ik heb het gevoel dat je het wel van heel dichtbij opvolgt. Weet niet of dat wel zo goed is. want onbewust zul je sowieso wel al meer stress hebben als het etenstijd is, en signalen doorgeven dat ze moeten eten. Mijn drastisch advies: steek die weegschaal ver weg!!!
Kobe is hier al altijd een slechte eter, hangt nog altijd ergens onder aan de p3 curve te bungelen, hij heeft hele perioden op amper iets van voeding overleefd, maar na heel veel oorlogen met hem (die ik toch niet won), ben ik gestopt (allé ja, zoveel mogelijk) om me er druk in te maken...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
illeke01

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Aug 29, 2008 8:06 am    Onderwerp: Reageren met citaat

onze meisjes zijn nu 23 weken en wogen 2 weken geleden 5480 en 5130 dus dat is nier\t zon groot verschil he

maar het hangt er natuurlijk wel vanaf hoe ze op de curve zitten. de meisjes volgens netjes hun curve of stijgen lichtjes.

De kinderarts zal wel raad weten. ik zou mij toch niet te vlug zorgen maken.

groetjes
Griet

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Aug 29, 2008 8:46 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ook ik ben even gaan piepen in hun boekjes en zie dat ze op 5 maand en 1 week 5270 en 5650 wogen. Wij hebben wel enorm gesukkeld met reflux (nu eigenlijk nog klein beetje), waardoor ze zeer traag bijkomen.
Herken mezelf een beetje in je verhaal. Heb zoals muzemans zegt de weegschaal ook ver weg (bij men zus thuis Embarassed ) moeten doen, want anders is het een obsessie en vergeet je te genieten van je kindjes. Ga desnoods regelmatig es naar de kinderarts voor controle als je je daar beter bij zou voelen, zij zegt je wel of hun gewichtjes voor hun lengte en leeftijd ok zijn.
Weet gemakkelijk is het niet hé, want je wil toch altijd dat je kindjes goed en gezond vooruitgaan.

Bij ons zijn ze ook nog steeds bij de lichtgewichtjes en eten ze met periodes zeer weinig, maar doordat ze motorisch zo goed ontwikkelen
(kropen op 6 m en liepen op nog geen 13 m) ben ik minder (meestal toch) me zorgen beginnen maken.
San

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Aug 29, 2008 8:49 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik zet ons gasten 1 x per veertien dagen met mij eens op de weegschaal maar verder weeg ik ze ook niet, want ik vind dat eigenlijk niet zo belangrijk eerlijk gezegd. Maar ja, wij zitten dan ook met kloefers, dus da's gemakkelijk praten hé.
Probeer er niet te zwaar aan te tillen!

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Dagdagelijkse activiteiten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: