| |

sundance's blog Isarubines blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog katreseke's blog twinneke's blog pedro's blog Jipenjanneke's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3952 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Jul 18, 2008 7:57 pm Onderwerp: |
|
|
idd stoppen met schuldig voelen!!!
Ik heb Line altijd, maar dan ook altijd vers gegeven. Enerzijds omdat het mijn eerste was, en minder dan vers was onaanvaardbaar. Maar anderzijds omdat ze, toen we als we weg gingen, toch eens potjes wilden geven, ze alles meteen weer uitbraakte. Zelfs een weekendje op hotel ging de babycook mee, legde ik het vlees in de koelkast van de hotelkeuken en zat ik eten te koken op de kamer
Bij de jongens heb ik, als ik thuis was ,altijd vers gekookt, maar als we weggingen waren het meestal potjes. Zo wenden ze aan beide, en dat heeft heel wat voordelen gehad. Het verse eten maakte ik meestal in de voormiddag al, als ze een dutje deden in hun park, rond tien uur, dan stomer aan, en mixen. Dan in een diep bord, en dan duurde dat wel een tijdje eer het lauw was, en tegen 11 uur of half twaalf begon ik hen eten te geven.
Van potjes was ik nogal dol op Hipp omdat het biologisch is, maar de keuze is beperkt en ze hebben niet echt veel potjes voor grotere kids. Daarna kwamen die bordjes (is dat Nestlé?). Olvarit is hier nooit echt goed gegeten, buiten enkele smaken. Maar ja, duurder is het in elk geval wel hé. Ik lette goed op de promoties, zeker als je niet dicht bij nederland woont hé. Regelmatig is het drie plus één gratis, dat scheelt meteen hé. Dan kocht ik een hele voorraad...
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sundance

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 2840 Woonplaats: Deurne bij Antwerpen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Jul 18, 2008 8:38 pm Onderwerp: |
|
|
Ik heb bij Joey geregeld zo'n potje gegeven en zeker als we ergens naartoe gingen. Bij Sarah ook. Maar bij ons jongens heb ik meestal zelf gemaakt. Doordat ik dan ook niet ging werken had ik daar wat meer tijd voor. Ik kookte zo op een dag dan een aantal verschillende porties en die vriesde ik in. Zo had ik het de andere dagen ook makkelijk.
Maar als we weggingen dan nam ik ook olvarit potjes.
Je moet je zeker niet schuldig voelen!!!!
_________________ Sunny, mama van:
Joey(06/01/2000) en Sarah (23/04/2002)- Axel en Maxim(03/01/2004)
url=http://www.imageposter.com/uploads/get/483524] [/url]
bestellen bij muzemans |
|
| Terug naar boven |
|
 |
ils

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Jul 18, 2008 8:47 pm Onderwerp: |
|
|
Bij Milo wisselde ik af tussen potjes en vers.
Bij de meisjes ben ik vanaf ze groentjes mochten eten, begonnen met potjes groentepap ipv het zelf te maken . Helaas stonden ze hier meteen onder de exzeem, dus was het snel gedaan. De groentepap maak ik sindsdien steeds zelf.
Fruitpap zijn af en toe wel potjes als we eens weg moeten.
Voel je dus zeker NIET schuldig!!!
Het is idd wel een pak duurder dan vers, maar mocht je in de buurt van Nederland wonen, sla dan daar een voorraad in. Het is daar nl een stuk goedkoper!
_________________ mama van Milo (16/02/06) en Marin en Meike (13/07/07) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
AnnMarie

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Jul 18, 2008 8:48 pm Onderwerp: |
|
|
Hey ladies,
thanx for the advice!
Zo ga ik het doen! Ik ga afwisselen.
De dagen dat het lukt (alleen met de twin, of als de andere niet al mn aandacht opeisen) ga ik vers koken. heb trouwens ook nog een babycook op zolder. en de andere dagen geef ik potjes (zonder schuldgevoel )
Een hele voorraad maken en invriezen is ook een goed idee. Vriezen jullie dan het hele papje gemixt in? of alleen de gestoomde groenten?
Nu gaan we nog een paar dagen naar zee, dan hebben we nog een trouwfeest, dus, begin augustus beginnen we eraan!
Zie het nu al wat meer zitten. We gaan ervoor!
en hopelijk zijn het net zo'n goeie etertjes als de oudsten.
liefs
_________________ Ann, mama van Merel (17-08-2002), Leon (01-09-2006), Finn & Mats (13-02-2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sundance

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 2840 Woonplaats: Deurne bij Antwerpen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Jul 18, 2008 8:54 pm Onderwerp: |
|
|
Ik vroos alles in. Ik maakte het gewoon klaar (petatjes, groentjes en achteraf vleesje en dat woog ik af en deed het allemaal in kleine diepvries potjes die ik daarvoor speciaal kocht. Ik vond het super makkelijk.
Bij fruitpap deed ik dat niet dat invriezen dat maakte ik meestal vers.
_________________ Sunny, mama van:
Joey(06/01/2000) en Sarah (23/04/2002)- Axel en Maxim(03/01/2004)
url=http://www.imageposter.com/uploads/get/483524] [/url]
bestellen bij muzemans |
|
| Terug naar boven |
|
 |
wim&sarah

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Jul 19, 2008 6:35 am Onderwerp: |
|
|
hier krijgen ze ook enkel verse greontenpap.
wij hebben zo een grote stoomkoker en 1 keer in de week maak ik grote porties klaar, patatjes en al, doe het in potjes en steek het in de diepvries, dan gewoon elke dag een vers potje uit de diepvries..
van K&G mag dit eigenlijk niet maar als het vers ingevroren is kan dit, volgens mij, geen kwaad..
als wij ergens naar toe moeten, haal ik hun potje gewoon later uit de diepvries, ontdooit dan onderweg..
hier de fruitpap ook vers, aan potjes zijn ze niet..
groetjes
_________________ trotse mama van Winter en Niene 18/03/08 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Mams

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Jul 19, 2008 8:02 am Onderwerp: |
|
|
Hier krijgen de kids ook altijd verse groentjes, maar fruitpap eten ze wel vaker uit potjes. Vooral omdat we vaak op die moment op stap zijn in het weekend en dan is een potje wel gemakkelijker...
De groentjes worden meestal dagelijks vers gemaakt (moeten enkel in het weekend maken), maar af en toe vriezen we ook eens een hele hoop in.
Onze kids lusten ook gewoon geen groentjes uit potjes, wat soms wel vervelend is - haha!
Maarrrr, voel je NIET schuldig!!! Die dingen zijn even goed!! Het kan ze maar smaken hé !
_________________ Mama van kapoentjes Janne en Simon (28-09-2007) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|