| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Vlinderelf

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Jul 27, 2008 12:32 pm Onderwerp: |
|
|
2lingmama: ik doe nu sinds enkele dagen gewoon hetzelfde... Ella eet stukjes groenten mee als wij aan tafel zitten. Ik kook haar groentjes wel apart omdat ikzelf nogal graag veel kruiden gebruik. Maar ik vind dat geen moeite...
Maar dat kan pas vanaf 6 maand he? Dan pas is een kindje klaar om een stukje te pakken en naar de mond te brengen, recht te zitten, het voedsel fijn te knabbelen en in te slikken zonder zich te verslikken. Jongere kindjes die eerst flesjes kregen en dan aan 4 maand al starten met groentjes moeten wel gepureerde voeding krijgen. Maar je kan dan nog vanaf 6 maand overschakelen op stukjes voeding...
Voor wie meer wil weten: de methode om meteen stukjes eten te geven heet Rapley. Je vind er info over op borstvoeding.com onder de rubriek bijvoeding.
_________________ Mama van Ella & Yane °23/01/08
(Yane stierf op 9 februari aan een hartafwijking) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
2lingmama

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Jul 27, 2008 4:23 pm Onderwerp: |
|
|
Ja, maar ik snap nooit zo goed waarom er al voor de zes maanden begonnen zou moeten worden met vaste voeding.
Ik ben bij Yrsa en Rivka pas met 8 mnd begonnen, ze waren tenslotte ook nog eens zeven weken te vroeg!
_________________ Groetjes van Jolanda
mv Kyra & Jurgen 14.1.01
& Sverre 21.9.03
& Yrsa & Rivka 16.8.05 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sundance

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 2840 Woonplaats: Deurne bij Antwerpen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Jul 28, 2008 2:39 pm Onderwerp: |
|
|
Ik moest voor mijn dochtertje al voor haar 12 weken met petatjes beginnen omdat ze reflux aan de maag had. Op aanraden van de kinderarts.
_________________ Sunny, mama van:
Joey(06/01/2000) en Sarah (23/04/2002)- Axel en Maxim(03/01/2004)
url=http://www.imageposter.com/uploads/get/483524] [/url]
bestellen bij muzemans |
|
| Terug naar boven |
|
 |
2lingmama

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Jul 28, 2008 2:43 pm Onderwerp: |
|
|
Sunny,
ik denk dat je in zo'n geval tussen twee 'kwaden' de minst kwade kiest.
Mar dat is dan in mijn ogen een uitzondering.
Maar in België zijn ze toch veel eerder met bijvoeden en zo.
Ik lees ook zelfs dat alles afgewogen wordt.
Jullie lijken daar veel preciezer in (mijn beeld he, i kzeg niet dat het zo is)
_________________ Groetjes van Jolanda
mv Kyra & Jurgen 14.1.01
& Sverre 21.9.03
& Yrsa & Rivka 16.8.05 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Jul 30, 2008 8:22 pm Onderwerp: |
|
|
bij flesvoeding wordt er bij ons aangeraden om bij te voeden vanaf 4 maanden omdat flesvoeding toch nog niet de nodige mineralen en vitamines bevat die er in moedermelk zit . Bij borstvoeding wordt het aangeraden vanaf zes maand omdat dan je kindje meer ijzer nodig heeft omdat het mobieler wordt en dit onmogelijk uit de borstvoeding alleen kan worden gehaald . De meeste mensen zitten dus tussen deze maanden in , sommigen iets vroeger omwille van reflux of zoals bij onze kids : onverzadigbaar zijn.Maar meestal omdat we sneller moeten gaan werken en dus meestal moeten stoppen met borstvoeding omdat beiden niet combineerbaar zijn.
Ook wegen we inderdaad alles af om een goede verhouding te verzekeren tussen de voedingsstoffen en zo ervoor te zorgen dat de baby alles binnenkrijgt die het nodig heeft . Maar als je het mij vraagt overdrijven we daar inderdaad in, sommige mensen zijn met niks anders bezig dan de voeding van hun kids en eten ze wel genoeg ....allemaal een betje in het leven geroepen door de dienst van kind en gezin die het wel goed bedoelt maar soms jonge ouders met een enorm schuldgevoel opzadelt wat betreft de voeding van hun kindjes. Wat ook te begrijpen valt.
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|