| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
lina

Geregistreerd op: 08 Dec 2007 Berichten: 289 Woonplaats: vlaams-brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Okt 03, 2008 2:48 pm Onderwerp: luxeprobleempje |
|
|
hoi allemaal,
Onze jongens slapen allebei door. Onze Klaas doet dit al van toen ie 7 weken was en onze wannes nu ook (11-12 weken). Ik weet dat ik hiermee veel chance heb.Het 'probleem' is nu dat Klaas stilaan zoveel slaapt dat ik moeite begin te krijgen om 6 voedingen op een dag te geven. Als ik minder tijd tss de voedingen laat en hij nog niet genoeg honger heeft, dan eet ie niet goed. En ik denk dat ie nog niet genoeg in één keer kan drinken om naar 5 voedingen te gaan; Hij zit maar op p3 en is dus maar een smal ventje en komt helemaal niet zoveel bij als zijn broer. Op dit moment lukt het nog wel net qua timing. Hij slaapt nu ongeveer 9u elke nacht maar als ie nog langer gaat slapen wordt het moeilijker. De laatste voeding is nu rond middernacht. Vanaf wanneer (leeftijd/gewicht) zij jullie naar 5 voedingen gegaan.? Ik geef bv
groetjes
lina
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Anneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Okt 03, 2008 3:40 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi Lina,
Ik kan je geen raad geven over borstvoeden met een tweeling, maar heb mijn dochtertje wel borstvoeding gegeven.
Ik heb haar steeds laten doorslapen, en alleen aangelegd wanneer ze erom vroeg. Ik ging ervanuit dat ze wel wakker zou worden wanneer ze honger had.
Ik maakte me ook nooit druk over de curve waarop ze zich bevond.
Ik telde haar voedingen ook niet. De ene dag dronk ze 5 keer, de andere dan weer 6 of 7 of soms zelfs maar 4, hoewel ze ook maar op de onderste curve zat. Misschien is Wannes gewoon voorbestemd om smaller te zijn dan Klaas,...?
Dus ik weet zelfs niet meer wanneer ze écht overgeschakeld is. Maak je er gewoon niet te druk om, wanneer hij honger heeft zal hij zich zeker en vast wel laten horen!! En omkomen van ondervoeding zal hij zeker niet doen!
Succes nog met de bv!!
_________________ Mama van Lieke (°03-12-2007), die in januari
als alles goed gaat "grote" zus wordt van de tweeling... |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jipenjanneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Okt 03, 2008 7:52 pm Onderwerp: |
|
|
Tinne sliep ook snel door (onder de p3 toen) maar we moesten ze daardoor wakker maken. Hebben dat 3 nachten gedaan, 't kind at niet, want wou slapen... Heeft zich na een week of zo volledig hersteld maw, terug snachts wakker met broer, en na 16w waren ze beiden echt klaar om 't zonder nachtvoeding te doen. Ik gaf ook bv toen. CHeck eens met je vroedvrouw?
_________________ Ann, Mama van Tinne en Wouter °09-08-07
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
loeloe

Geregistreerd op: 31 Mei 2006 Berichten: 117 Woonplaats: Antwerpse Kempen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Okt 03, 2008 10:50 pm Onderwerp: |
|
|
Hier sliepen ze ook door op een goede 6 weken, en vanaf toen de nachtvoeding ook gelaten voor wat hij is.
_________________ Toegewijde mammie van Fré en Fran (19/08/2006) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
ils

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Okt 04, 2008 2:16 pm Onderwerp: |
|
|
Hier moest ik Meike in het begin ook wakker maken omdat ze 6 voedingen moest hebben. Ze was dysmatuur (woog te weinig) toen ze geboren werd.
Toen ze een goeie 3kg woog, ben ik daarmee gestopt. Ook al bengelde ze toen nog onderaan de curve.
Vanaf toen is ze eigenlijk vrij snel gaan doorslapen en kreeg ze idd maar 5 voedingen. Ze is nog altijd wat kleiner en fijner dan haar zus, ze is ook veel heviger van karakter, maar ziet er absoluut niet ondervoed uit .
_________________ mama van Milo (16/02/06) en Marin en Meike (13/07/07) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Melandune

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Okt 04, 2008 7:04 pm Onderwerp: |
|
|
Hoe is het met de pampers gesteld? Zolang hij voldoende plasluiers heeft en alert is, eet hij niet te weinig hoor.. Merk je daarentegen dat hij lusteloos is en heel weinig plast, dan moet je hem meer aanleggen..
Als het mogelijk is, gewoon op verzoek voeden..
_________________ mama van 1 dochter en 3 zonen.. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Vlinderelf

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Okt 05, 2008 12:39 pm Onderwerp: |
|
|
Inderdaad gewoon op verzoek voeden. Vanuit het ziekenhuis gebruiken ze zowat de regel van een vast aantal voedingen per dag maar dat gaat met bv echt niet op. Ze eten niet elke maaltijd evenveel. De ene moeder heeft vettiger melk dan de andere... Je kan het echt niet met flesvoeding vergelijken. Dus die aantallen voedingen per dag slaan nergens op. Ella dronk soms 10 keer per dag telkens een beetje. Ze kwam steeds goed bij dus dat was geen probleem.
Maar qua wakkermaken. Het kan wel dat je dat een periode moet doen omdat ze anders niet voldoende bijkomen, maar bespreek dat eens met de vroedvrouw of kinderarts.
_________________ Mama van Ella & Yane °23/01/08
(Yane stierf op 9 februari aan een hartafwijking) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|