Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
twinneke's blog
katreseke's blog
pedro's blog
Jipenjanneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

Leuke kaartjes gezocht

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Geboortekaartjes en doopsuiker
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dubbel

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Za Jul 19, 2008 10:25 pm    Onderwerp: Leuke kaartjes gezocht Reageren met citaat

Hoi,

Zoals in mijn blog gezegd word ik stilaan wanhopig bij het zoeken naar leuke geboortekaartjes voor twins. Ik heb al enkele drukkerijen gedaan en overal vind ik honderden-duizenden kaartjes voor een éénling en dan -met wat chance- 3 kaartjes voor twins (en die trekken dan meestal op niks) Hebben jullie misschien leuke ideeën? Interessante adressen of sites? CardXL heb ik al bekeken maar daar staat ook niet heel veel op vind ik.
neske

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Zo Jul 20, 2008 11:27 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Hier hadden we hetzelfde probleem, veel leuke kaartjes voor 1 baby, maar de tweeling kaartjes trekken op niet veel.
Wij hebben het opgelost door zelf een kaartje te ontwerpen. We hebben vrienden die animatie gestudeerd hebben en zij hebben ons idee dan vorm gegeven.

Een vriendin die onlangs bevallen is van een twin, had een mooi kaartje van Anne Geddes. Als je die mooi vindt denk ik wel dat daar een paar dingen tussenzitten met twee kindjes of zelfs tweelingen.

Op poobies.com, kan je zelf kaarten ontwerpen. Er zijn standaard afbeeldingen en achtergronden, maar je kan ook eigen foto's of afbeeldingen gebruiken, misschien is dat een ideetje?

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Zo Jul 20, 2008 11:47 am    Onderwerp: Reageren met citaat

neske schreef:
Hier hadden we hetzelfde probleem, veel leuke kaartjes voor 1 baby, maar de tweeling kaartjes trekken op niet veel.
Wij hebben het opgelost door zelf een kaartje te ontwerpen. We hebben vrienden die animatie gestudeerd hebben en zij hebben ons idee dan vorm gegeven.

Een vriendin die onlangs bevallen is van een twin, had een mooi kaartje van Anne Geddes. Als je die mooi vindt denk ik wel dat daar een paar dingen tussenzitten met twee kindjes of zelfs tweelingen.

Op poobies.com, kan je zelf kaarten ontwerpen. Er zijn standaard afbeeldingen en achtergronden, maar je kan ook eigen foto's of afbeeldingen gebruiken, misschien is dat een ideetje?

Wij hebben ons kaartje ook zelf "ontworpen". Het is wel met een foto van Anne Geddes op de achtergrond (maar een mega-koddige die je waarschijnlijk nog niet veel zal gezien hebben, want je komt hem bijna nooit tegen) en het kaartje zelf is een puzzel van 15 stukjes die we dan ook "los" zullen versturen (de mensen moeten hem dus zelf in elkaar steken). Dat puzzel-idee daar liep ik al jaaaren mee rond, dus enkel de vormgeving moesten we uiteindelijk nog in elkaar steken, wat ook vrij goed gelukt is!

Poobies is inderdaad een leuke site, heb er ook nog op gegeken in het begin van mijn zwangerschap om ideetjes op te doen!
Jessie

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Zo Jul 20, 2008 2:53 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

wij hebben ook zelf ons kaartje ontworpen.
een basis blanco kaart en dan enkel hun namen erop.
de basiskaart zat tussen de trouwkaarten en door te werken met een bepaalde layout en lettertype gaf het een sobere look.
de meisjes hebben een website dus er stond weinig info op de kaart maar veel op de website die dan op de kaart vermeld stond.

mocht ik nu opnieuw beginnen zou ik 2 kaarten laten maken en ze samen versturen.
Dubbel

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Jul 21, 2008 7:32 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt voor de tips. Ik ga alvast poobies.com eens bekijken en idd het idee van 2 apparte kaarten is ook niet slecht. Goed nieuws, de doopsuiker hebben we gevonden! Het schiet op Laughing Gelukkig maar want schiet er niet meer zoveel over.

PS over de bestellingen van geboortekaarten via internet : duurt dat lang voor de geleverd worden? Hebben jullie daar goede ervaringen mee?
neske

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Jul 21, 2008 11:23 am    Onderwerp: Reageren met citaat

volgens de site zou je al een proefdruk moeten krijgen in drie dagen, maar heb er geen ervaring hoe lang het echt duurt.

Waar wij onze doopsuiker besteld hebben, doen ze ook kaartjes en nu herinner ik mij dat ze daar ook idd blanco kaartjes hadden. Je moest dan gewoon je ontwerp doorgeven en voor de rest hetzelfde als met de standaardkaartjes. Misschien is dat sneller?

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Jul 21, 2008 1:28 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Van in het begin zaten wij al met het idee om het kaartje zelf te ontwerpen.En dat heeft mijn ventje goed gedaan. Door de goede samenwerking met de fotograaf/drukker is het (vinden we zelf) een heel mooi resultaat geworden.Er moet hier op de site ergens een foto van staan.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Geboortekaartjes en doopsuiker Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: