| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
San

Geregistreerd op: 24 Aug 2007 Berichten: 1293 Woonplaats: Sint-Amands (aan de Schelde)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Aug 05, 2008 5:19 pm Onderwerp: Landkaartnetelroos?? |
|
|
Net met Marnik naar de dokter geweest omdat hij sinds vorige week vlekken op zijn gezicht kreeg die altijd rood (met wit) uitsloegen, en sinds vandaag is dat dus beginnen uitdijen naar zijn armen en zijn rug.
Blijkt dat hij landkaartsnetelroos heeft, althans, zo noemde de dokter het. Dus netelroos waardoor de vlekken op zijn lichaam precies de vormen aannemen van een landkaart. Dit is wellicht het gevolg van een allergische reactie op 't een of 't ander. Chloor wellicht niet (vorige week wel veel gezwommen), voedsel weten we dus niet maar volgens hem zou het ook door Euceta kunnen komen dat we zijn beginnen smeren op zijn veelvuldige muggenbeten.
Iemand ervaring hiermee en hoelang heeft het geduurd voor dat in orde kwam, want het is echt geen gezicht!
|
 |
kaya

Geregistreerd op: 21 Mrt 2008 Berichten: 669 Woonplaats: West-Vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Aug 05, 2008 8:59 pm Onderwerp: |
|
|
Ik heb geen landkaartnetelroos (nog nooit van gehoord ook), maar wel gewoon netelroos over heel mijn lichaam. Gaat het gepaard met jeuk bij hem of blijft het gewoon bij de uiterlijke kenmerken van netelroos (roodheid met witte puntjes)?
Ik heb dit ondertussen al een 3-tal jaar en we weten nog steeds niet wat de oorzaak is... Het kan echt vanalles zijn en het is heel moeilijk te testen. Vermoedelijk ligt het bij mij aan de rommel die in voedsel zit (bewaarmiddelen, kleurstoffen, smaakversterkers, insecticiden, ...) want ik heb het veel minder als ik biologisch eet.
Het enige wat ik kan zeggen is dat ik er antihistaminica voor inneem (tegen de vreselijke jeuk die ermee gepaard gaat). Ik heb al vanalles genomen, maar tijdens mijn zwangerschap nam ik Fenistil (vrij verkrijgbaar bij de apotheek) omdat dat één van de oudere groep medicamenten is (dus men weet wat de (neven)effecten ervan kunnen zijn) en minder zwaar blijkt te zijn (mag ook al op vrij jonge leeftijd ingenomen worden). Enige nadeel is dat je er suf/moe van wordt, alhoewel ik persoonlijk daar totaal geen last van heb en me even wakker voel als vroeger! Als het draaglijk is zonder medicatie kunnen koude compressen of verkoelende crèmes (met menthol of zo) goed helpen. Als het niet vanzelf overgaat binnen een week of 2 zou ik toch eens naar de dermatoloog gaan. Die zijn meer op de hoogte van zo'n dingen.
Ik hoop dat ie er snel vanaf is want ik weet hoe vreselijk het kan zijn!
_________________ Mama van Lukas en Timon (7 augustus 2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
San

Geregistreerd op: 24 Aug 2007 Berichten: 1293 Woonplaats: Sint-Amands (aan de Schelde)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Aug 05, 2008 9:08 pm Onderwerp: |
|
|
ja dat landkaart gedoe is gewoon hoe het eruit ziet. Het zijn echt rode vlekken met witte gedeelten ertussen, dus precies een landkaart. Op zijn armen heeft hij het ook en op zijn rug stonden ook een paar vlekken. Hij wordt momenteel ook enorm geplaagd door muggenbeten (zoals ik vroeger toen ik klein was).
Hij heeft echter helemaal geen jeuk, toen ik zei dat ik naar de dokter ging daarom zei hij dat beschilderd was en dat dat toch geen pijn deed? Dus zeer heeft hij er helemaal niet van. Het was ook niet superernstig volgens de huisarts, en we moesten ons nog geen al te veel zorgen maken.
Hij moet nu elke dag een halve lepel van een fles innemen (Aure-nog iets), en na 5 dagen zou het weg moeten zijn. Hij moet niet ingesmeerd worden en verder niets innemen.
ik heb een ex-collega die netelroos heeft van de stress, maar dat zag er toch nog helemaal anders uit dan dit, vond ik. En Marnik is vorig jaar getest op allerlei allergieën, en negatieve uitslag.
Hij heeft wel vorige week een wespensteek gehad, en volgens wat ik online lees kan dat ook een trigger zijn.
|
 |
kaya

Geregistreerd op: 21 Mrt 2008 Berichten: 669 Woonplaats: West-Vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Aug 05, 2008 9:38 pm Onderwerp: |
|
|
Ik ben alvast blij voor hem dat ie er geen jeuk van heeft!!
Tjah, netelroos is echt iets heel raars, als ze bij mij bloed nemen heb ik zogezegd niks van allergische reactie, maw. ze vinden gewoonweg niks!
Er zijn inderdaad duizenden dingen die dat kunnen triggeren. Ik zou gewoon afwachten tot het voorbij is dan (ook al is het geen gezicht ), meestal zijn zo'n dingen van voorbijgaande aard (2 à 3 weken). Waarschijnlijk zul je ook nooit echt weten waardoor het gekomen is hoor.
Ik duim voor het ventje dat het snel voorbij is
_________________ Mama van Lukas en Timon (7 augustus 2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
neske

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Aug 06, 2008 6:56 am Onderwerp: |
|
|
Ik heb geen netelroos, maar ben wel allergisch aan euceta. Mijn ouders hebben dat toevallig ontdekt toen ik ook vol muggenbeten stond. Die zalf gebruikt en ipv de zwelling te verminderen werden mijn muggenbeten 2 tot 3 keer zo groot. Dokter heeft toen ook aangeraden om die zalf voor mij niet meer te gebruiken. Sindsdien gebruik ik fenistil zalf voor muggenbeten (daar heb ik geen reactie van).
Ik kan me niet meer herinneren of ik er toen last van had of niet, maar weet wel nog dat het ook geen zicht was. Ik denk wel dat het bij mij beperkt bleef tot de plaatsen waar effectief zalf op gesmeerd was. Die werden helemaal rood en gezwollen. Ik zou het toch niet uitsluiten dat het daarvan komt.
|
 |
|