| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
kaya

Geregistreerd op: 21 Mrt 2008 Berichten: 587 Woonplaats: West-Vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Aug 24, 2008 7:38 pm Onderwerp: Krampjes... |
|
|
Hoi dames,
Een veel voorkomend probleem bij babietjes waarschijnlijk, maar onze Timon heeft het echt wel zwaar zitten... De hele dag door persen (soms denk ik dat zijn hoofd zal ontploffen ), hard huilen en soms urenlang geen kakapamper en dan opeens 3 kakapampers in een half uurtje...
Ik ben vandaag naar de apotheker van wacht venkeloliedruppels gaan halen en heb er nu al 1 maal in de melk gedaan. Ik heb al geprobeerd buikje te masseren, fietsen met de beentjes, thermometer in de poep zodat ie toch eens kan gaan, niks helpt... Waarschijnlijk moet ik de venkelolie nog wat tijd geven om te werken, volgende voeding doe ik opnieuw druppeltjes in de melk, hopelijk werkt het snel!
Heeft iemand nog tips? Wanneer ik hem in de draagdoek wikkel is ie meestal wel rustig, maar anders weent ie praktisch de hele dag door. Ik heb er echt zo'n medelijden mee, je ziet gewoon dat ie ervan afziet.
Ik ben gestopt met mijn ijzertabletten in te nemen omdat ik dacht dat het daarvan was, maar ik neem ze nu al 2 dagen niet meer en het verbetert niet.
_________________ Mama van Lukas en Timon (7 augustus 2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Double Trouble

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Aug 24, 2008 7:41 pm Onderwerp: |
|
|
Krampjes is inderdaad iets dat veel voorkomt bij baby'tjes.Nomi had er ook zo'n last van. Ik gaf haar ook venkeloliedruppels.Heeft even de tijd nodig om te werken. Ik nam haar dwars op m'n arm met haar rug tegen mijn buik en m'n hand tegen m'n buik zodat daar druk tegen kwam. Snap je een beetje wat ik bedoel? Zo werd ze rustiger.
Veel succes,hopelijk is het ventje er snel van af!

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Annemarie

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Aug 24, 2008 9:34 pm Onderwerp: |
|
|
Ja, die houding zo dwars op de arm helpt idd wel, zo heb ik ook uuuuren rondgelopen met Lore! Venkeldruppeltjes helpen ook wel, en je kan ook venkelthee maken, ook verkrijgbaar bij de apotheek. Zielig hé, als ze daar zoveel last van hebben... Hopelijk betert het snel!
_________________ Mama van Lotte en Lore (02/11/2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
limpie

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Aug 24, 2008 10:14 pm Onderwerp: |
|
|
hey
ik heb hier nog een volledige pot venkelthee staan, is amper 1 lepeltje uitgeweest.
onze twins moeten er van overgeven, zij zillen liever appelsap.
moest je geinterresseerd zijn/...
limpie
_________________ trotse mama van onze twins Noah & Roan( 15/05/2008), stiefmama van Yani(16/01/1999) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
kaya

Geregistreerd op: 21 Mrt 2008 Berichten: 587 Woonplaats: West-Vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Aug 24, 2008 11:04 pm Onderwerp: |
|
|
Ik geef nu druppeltjes venkelolie in hun melk, maar ik vind die venkelthee zelf verschrikkelijk smaken en met alle goeie wil van de wereld, ik krijg dat écht niet binnen
Kun je me die dwars op de arm houding nog eens beter beschrijven? Ik begrijp het niet goed
_________________ Mama van Lukas en Timon (7 augustus 2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Annemarie

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Aug 25, 2008 8:54 am Onderwerp: |
|
|
Ik zal eens een poging doen hé! Je legt je kindje eigenlijk op de arm zoals je dat altijd doet, alleen leg je ze nu met de buik op je arm ipv met de rug, en het hoofdje naar het midden ipv zo in je elleboog... Je kindje rust dus met de buik op je arm. Het lijkt raar in het begin, en vergt wat oefening, maar de meeste kindjesliggen wel graag zo. Ik hoop dat je het snapt?
|
| Terug naar boven |
|
 |
Annemarie

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Aug 25, 2008 8:56 am Onderwerp: |
|
|
By the way, Kaya, die thee mag je ook aan je kindjes geven hé, je hoeft er niet per sé zelf van te drinken! Want ik vond die ook absoluut niet lekker! Wel die van de apotheek hé, die geschikt is voor babietjes.
|
| Terug naar boven |
|
 |
|