| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
sundance

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 2866 Woonplaats: Deurne bij Antwerpen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Feb 23, 2008 9:18 pm Onderwerp: Kinderstreken |
|
|
Sarah komt ineens naar ons toe en zegt, Axel heeft een stuk van mijn haar geknipt met zo'n zeer onschuldig gezichtje. Ik vermoedde al dat het niet echt klopte maar liet haar even vertellen. Ze zei echt gemeent dat Axel het gedaan had en hij zei niets dus zeiden we dat dat niet mocht en zetten we hem in de hoek.
Ik had al gevraagd aan sarah hoe het komt dat ze dan niet riep van niet doen of dat ze mij niet had geroepen. Maar daar kon ze geen antwoord op geven.
Tot Axel ineens zei: ik moest dat doen van Sarah. Ik vond het echt erg dat we hem dan eerst in de hoek hadden gezet en zeiden tegen hem dat hij in het vervolg vlugger moet zeggen dat er zoiets gebeurt. Sarah zei dan ook dat Axel gelijk had en ik stuurde haar naar bed. Met eerst gezegd te hebben dat ik niet van liegen hield en dat ik dat nooit meer wilde hebben dat ze iemand vals beschuldigd.
Axel had al geweend en mijn hart brak bijna omdat ik het zo erg vond dat we hem voor iets gestraft hadden waar hij eigenlijk niet echt veel aan kon doen. Hij is te klein om al te beseffen dat zoiets niet mag en ja Axel is altijd wel om een streekje te vinden, zo is hij eenmaal maar is zich van geen kwaad bewust. We hebben hem dan nog is gezegd dat hij nooit zelf haartjes mag knippen want dat enkel de kapper dat mag doen en hij begrijpt het nu.
Dit is al de tweede keer dat sarah zoiets doet, dat ze Axel of Maxim iets opsteekt om te doen en dan de onschuldige speelt.
Maar dit maakt het moeilijk om haar nog te geloven.....
Ze wil echt aandacht of het positieve of negatieve aandacht is. En ze heeft echt niet te klagen, integendeel, ze eist me constant op.
Toegegeven door haar ziek zijn is ze door mij verwend geweest de eerste levensjaren en ook kreeg ze alle aandacht als ze in het ziekenhuis lag maar nu wil ze dat nog steeds natuurlijk.
Ze is geregeld jaloers omdat Axel en Maxim ook natuurlijk heel veel aandacht van me willen. Misschien dat ze dit daarom deed?
_________________ Sunny, mama van:
Joey(06/01/2000) en Sarah (23/04/2002)- Axel en Maxim(03/01/2004)
url=http://www.imageposter.com/uploads/get/483524] [/url]
bestellen bij muzemans |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Feb 24, 2008 7:59 am Onderwerp: |
|
|
Wat een deugniet is het toch!
Ik ben ook altijd heel kwaad als er iemand liegt. Stan en ante hebben het goed door, maar kobe die durft het nog te doen.
Het beste wat je kunt doen is idd haar op dat moment totaal geen aandacht te geven en de andere net dan heel veel aandacht...
Moeilijk hoor
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Feb 24, 2008 10:11 am Onderwerp: |
|
|
ja dat liegen ik krijg het er ook van,hier doen ze het vooral met pijn,of ik voel me ni goed omdat ze ni naar school willen en ja als ze hun dan eens echt ni goed voelen geloof ik hun dus ook ni meer hé. robby heeft zelfs al twee keer in geslaagd om van de turnles(buiten school) te mogen verlaten en één keer de school te mogen verlaten,en wat had die niets helemaal niets,grrr daar word ik dan heel kwaad van hé,maar ook al doorgegeven dat ze er ni meer op moeten ingaan.
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Feb 24, 2008 11:19 pm Onderwerp: |
|
|
onze Ruben heeft de laatste tijd ook het liegen in. Telkens hij ergens een wondje of zo heeft zegt hij dat een kindje in zijn klas het heeft gedaan (steeds dezelfde) ik dacht al van wat een rotkind is dat zeg , almaar bijten en doen...tot hij vanmorgen een sneetje in zijn vinger had die hij gisteren nog niet had (papiersneetje denk ik) en toen ik hem vroeg hoe hij daaraan kwam had het kindje in zijn klas hem gebeten! Hij is dus in 5 dagen niet naar school geweest wegens oorontsteking! Nu stel ik mij vragen bij al die andere verwondingen die zogezegd van dat jongetje waren...
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 4091 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Feb 25, 2008 9:42 pm Onderwerp: |
|
|
het hoort nu eenmaal bij groot worden, maar toegegeven, ik vind het ook geen leuke fase. Hier valt het momenteel nogal mee, met Line (ze heeft zoals geweten haar minder leuke kanten, maar liegen is er voorlopig nog geen van). We noemen het ook meestal, als we twijfelen, een 'fopje', en zo geeft ze snel toe. Daarna zeggen we dat 'zo'n fopjes eigenlijk liegen is, en niet mooi is'. Geen flauw benul of het werkt...
Met Pieter en Lennart zal het wel anders zijn, die steken het nu al op elkaar... 'wie heeft er kaka gedaan?' en de schuldige wijst altijd de andere aan
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jessie

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 1700 Woonplaats: Herent - Vlaams Brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Mrt 02, 2008 3:30 pm Onderwerp: |
|
|
hier moet ik niet vragen wie heeft het gedaan. Ik hoor gewoon aan de commentaren wie wat aan het doen is.
vooral Tess is er sterk in om Kaat te brispen: 'Kaa ma nie hé!'
Maar omgekeerd eveneens.
Ze weten maar al te goed wat mag en niet en zullen dus elkaar erover aanspreken... wel makkelijk zo'n 2de mama in huis. Maar voor hoelang nog
bij het vragen naar wie kaka heeft gedaan: 'Kaat heb jij kaka gedaan?', antwoord: 'nee Tessje!' en 9/10 heeft ze gelijk!
_________________ Jessie - mama van Kaat en Tess - "mijn 2 engeltjes" (07/09/05) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|