| |

sundance's blog Isarubines blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog katreseke's blog twinneke's blog pedro's blog Jipenjanneke's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
San

Geregistreerd op: 24 Aug 2007 Berichten: 1293 Woonplaats: Sint-Amands (aan de Schelde)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Jun 12, 2008 2:15 pm Onderwerp: Kinder-kinesist |
|
|
Zoals ik al eens verteld heb, kampt onze Arne met een afgeplat hoofdje. Dit komt eigenlijk van in de baarmoeder, hij had daar zo weinig plek omdat ik twee zo'n grote baby's bij had, dat hij wellicht een hele tijd met de achterkant van zijn hoofd tegen de baarmoederwand heeft gelegen (onze Marnik had dat ook).
Soit, we hadden dus vrijwel onmiddellijk gezien dat hij een afgeplat hoofdje heeft en hebben meteen alle tips toegepast die we nog kenden van bij Marnik. Vanaf week 2 naar de osteopaat om de spanningen in het hoofd en de voorkeurshouding weg te nemen (zeer positieve resultaten), regelmatig op de buik leggen, heel veel stimuleren om naar de andere kant te kijken, enzovoorts.
Maar het probleem blijft omdat hij 's nachts nog steeds naar één kant slaapt en je daar weinig aan kan doen. Hij wringt zich toch voortdurend los zodat hij weer in die voor hem gemakkelijke positie komt te liggen. Daarom dat we hem ook zoveel mogelijk overdag stimuleren zodat hij zo weinig mogelijk op het achterhoofd ligt, en dat lukt vrij goed.
Ik heb dus gisteren het probleem nog eens met de kinderarts besproken en zij raadt nu aan om naar een kinder-kinesist te gaan omdat die op een andere manier bezig zijn met de baby's dan een osteopaat. Zij werken met oefeningen om de baby sterker te maken waardoor hij vlugger het hoofdje gaat oprichten, sneller gaat zitten, enzovoorts.
Heeft iemand van jullie ervaring met zo'n kinesist en wat doen die precies? Wij weten niet goed wat te verwachten.
Volgens de KA komt ook bij Arne alles weer goed, maar we moeten er natuurlijk veel werk van maken en het niet zomaar laten begaan.
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 4091 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Jun 12, 2008 6:06 pm Onderwerp: |
|
|
daar kan ik je niet mee helpen San. Ik weet wel dat ze, in geval van ernstig afgeplatte hoofdjes, zo'n helmpje kunnen maken op maat, zodat ze 's nachts tenminste de zaak die je overdag zo goed behandelt, weer verergeren...
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muis

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Jun 12, 2008 6:47 pm Onderwerp: |
|
|
|
wij hebben gewerkt met een kinder kini,zeer tevreden over als je haar adres wil stuur je maar een pb,weet natuurlijk niet vanwaar je bent,,het gemak bij ons was ook dat ze aan huis kwam,ideaal de ene werd behandeld en de andere kon rustig zijn ding doen
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
San

Geregistreerd op: 24 Aug 2007 Berichten: 1293 Woonplaats: Sint-Amands (aan de Schelde)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Jun 14, 2008 10:33 am Onderwerp: |
|
|
Wij gaan op aanraden van onze kinderarts naar iemand in Londerzeel (is heel dicht in de buurt). Ben wel benieuwd. Gyt, van dat helmpje weten we want Marnik had er ook eentje dat hij welgeteld 2 x heeft gedragen (daarna is hij op zijn buik gaan slapen, hij was toen een maand of zeven). Voor 6 maanden doen ze daar sowieso niks aan. We hebben bij Marnik wel gezien dat, zodra hij rechtop ging zitten, het probleem sowieso met sprongen vooruit werd opgelost. maar de arts wilt dus nu zoveel mogelijk manieren proberen om Arne te helpen, en wij natuurlijk ook omdat we gezien hebben hoe erg het was bij Marnik.
|
 |
Mams

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Jun 20, 2008 3:41 pm Onderwerp: |
|
|
Hey San!
Simon heeft ook sinds zijn geboorte een voorkeurshouding.
Hierdoor is zijn hoofdje ook beginnen afplatten. Zijn hiermee naar een osteopaat gestapt, maar na een 5-tal osteo-bezoeken was het duidelijk dat dit niet zou helpen...
We hebben onszelf dan de vraag gesteld of een kinesist niet zou kunnen helpen en hebben dit dan voorgelegd aan onze KA.
Zij vond dit een goed idee, dus zo gezegd zo gedaan!
Nu zijn we ondertussen al 6 keer met hem naar de kinesiste geweest en we zien echt al wel vooruitgang! Hij kan nu ondertussen ook zitten en rollen, dus ligt sowieso al minder plat op zijn hoofdje!
De kine werkt inderdaad niet enkel aan (bij Simon) de nekspieren e.d. maar hij wordt ook gestimuleerd om meer op zijn buik te liggen, zijn buikspieren meer te gebruiken, op zijn handjes te steunen zodat hij gauw zal gaan tijgeren/kruipen, enz...
Simon laat het alleszinds allemaal vrij goed toe, dus wij gaan nog eventjes door!
Wij zijn ook nog steeds bezig met hem te stimuleren langs links, zijn hoofdje draaien als hij slaapt, telkens aan de rechtse kant zitten/liggen zodat hij naar links moet kijken om met zijn zusje te spelen, hem op de linkerarm nemen, ... Het hoeft wel minder en minder omdat hij het meer en meer spontaan begint te doen (EINDELIJK)!
Succes nog en hopelijk zien jullie gauw beterschap!
Groetjes
_________________ Meer dan trotse mama van Simon en Janne (°28-09-2007) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
kaya

Geregistreerd op: 21 Mrt 2008 Berichten: 669 Woonplaats: West-Vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Jun 20, 2008 9:08 pm Onderwerp: |
|
|
Dit klinkt misschien heel vreemd, maar als je dit alles zo hoort, begin je dan niet te denken dat het voor de kindjes eigenlijk niet zo goed was om zo lang in mama's buik te zitten? Ik weet natuurlijk niet van jou hoelang je ze gedragen hebt mams, maar San toch wel 39 weken. Kan dit er mee te maken hebben?
_________________ Mama van Lukas en Timon (7 augustus 2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
San

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Jun 21, 2008 5:33 pm Onderwerp: |
|
|
Kaya, het is wel zo dat ze minder plek hadden in de buik, maar onze Marnik had het ook en hij zat alleen. Ik hoor ook veel van andere kindjes die ook sterke voorkeurshouding hebben terwijl ze alleen in de baarmoeder zitten. ik ben toch blij dat ze 39 weken in zaten hoor (hoewel ze voor mij best een weekske eerder hadden mogen komen, als ge weet wat ik nog allemaal heb meegemaakt die laatste week )
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|