| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
lina

Geregistreerd op: 08 Dec 2007 Berichten: 368 Woonplaats: vlaams-brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Jan 06, 2008 9:23 pm Onderwerp: kans op eeneiïg/tweeeiïg bij aparte vruchtzakken |
|
|
hoi,
de titel vat de vraag wel samen denk ik. Ik verwacht een tweeling die in aparte vruchtzakken 'wonen' en een aparte placenta hebben. Ik heb begrepen dat dat ook kan bij een eeneiïge tweeling als de splitsing erg snel na de bevruchting heeft plaatsgevonden. Weet iemand hoe het precies zit met de kans op een eeneiïge versus tweeeiïge tweeling in dit geval? Voor de duidelijkheid: het maakt mij in principe niet uit hoor ik ben gewoon nieuwsgierig en de gyneacoloog zei dat het het meest waarschijnlijk was dat het een tweeëiïge tweeling was en ik ben vergeten verder te vragen,
groetjes
Lina
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Jan 07, 2008 10:20 am Onderwerp: |
|
|
Als ze echt twee aparte placenta's hebben is de kans inderdaad heel groot dat ze twee-eiïg zijn.
Proficiat trouwens met de zwangerschap en welkom op het forum!
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Vlinderelf

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Jan 07, 2008 12:59 pm Onderwerp: |
|
|
Hey Lina,
Hoelang ben je al zwanger? Ik ben nu bijna 32 weken zwanger, ook van een tweeling in aparte vruchtzakken met elk hun placenta. We weten ook nog niet zeker of het twee-eiige of een-eiige zijn. Maar de kans op een twee-eiige is sowieso groter, in het algemeen dacht ik.
Van nature komen die vaker voor dan een-eiige tweelingen.
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
muis

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Jan 07, 2008 8:55 pm Onderwerp: |
|
|
de mijne zaten ook elk in een apparte vruchtzak,maar van de placentas kon de gyn geen uitsluitsel geven,ze kunnen ook vergroeid zijn,de mijne zijn wel eeneiig,weet ik 100% zeker daar ze een DNA test hebben gehad,als je in Ovl woont en je bent spontaan zwanger van een tweeling,dan zit je in een studie en onderzoeken ze dat,vandaar dat ik het weet
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
lina

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Jan 09, 2008 10:40 am Onderwerp: |
|
|
|
bedankt allemaal !
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
lina

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Jan 09, 2008 10:41 am Onderwerp: |
|
|
ah ja, wat ik nog vergeten was: ben nu 11 weken en 3 dagen zwanger (ja, ik tel de dagen hoor )
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Vlinderelf

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Jan 09, 2008 7:25 pm Onderwerp: |
|
|
|
Maar dan weet je het nog maar net!!! Super! Dikke dubbele proficiat met je tweelingzwangerschap!
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|