| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
lina

Geregistreerd op: 08 Dec 2007 Berichten: 368 Woonplaats: vlaams-brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Mei 25, 2008 7:26 pm Onderwerp: |
|
|
Tiens, ik dacht dat aparte vruchtzakken en aparte placenta's ook konden voorkomen bij een-eiige tweelingen en dat ze het onderscheid gewoon nooit met zekerheid kunnen maken als ze apart zitten (Di-amniotisch en dichoriaal bedoel ik dan). Ik heb mijn eerste echo op 7 weken gehad en toen zeiden ze al dat ze zich daar niet over konden uitspreken in ons geval (in UZ Leuven). Ach ja, het maakt ook niet uit.
_________________ fiere mama van Klaas en Wannes sinds 7 juli 2008 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
kaya

Geregistreerd op: 21 Mrt 2008 Berichten: 669 Woonplaats: West-Vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Mei 25, 2008 8:03 pm Onderwerp: |
|
|
Klopt ook hoor lina! Aparte vruchtzakken en aparte placenta's bewijzen niet dat het sowieso twee-eiig is! Het kan dus ook één-eiig zijn. Ik heb hier een website gevonden waar er vrij veel uitleg over staat:
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=2843
_________________ Mama van Lukas en Timon (7 augustus 2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
San

Geregistreerd op: 24 Aug 2007 Berichten: 1293 Woonplaats: Sint-Amands (aan de Schelde)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Mei 25, 2008 9:54 pm Onderwerp: |
|
|
Inderdaad! Maar zeg dat maar eens tegen je gyn
Die van ons zei altijd: 2 vruchtzakken, 2 placenta's d'office 2-eiig. Die mensen moeten toch ook eens wat literatuur opdoen hoor.
|
 |
double fun

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Mei 26, 2008 7:14 am Onderwerp: |
|
|
Onze gyn (Dendermonde) was ook goed bij de les, want zij heeft ons van in het begin gezegd dat het allemaal pas na de geboorte duidelijk zou zijn. Dus hoera voor onze gyn!
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Marsboom

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Mei 26, 2008 8:19 pm Onderwerp: |
|
|
Even een kleine correctie: ook tweelingen die geboren worden na een medische conceptie worden opgenomen in het Oost Vlaams Meerlingenregister.
Het item over één of twee placenta's en hieruit besluiten dat het gaat over respectievelijk ééneiige en twee-eiige kwam al verscheidene malen aan bod op dit forum. Ik zou hierover graag doorverwijzen naar de wetenschappelijke site van het Oost Vlaams Meelingregister, recent on line: www.twinsvzw.com
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|