| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3914 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Aug 18, 2008 7:19 pm Onderwerp: kaka op potje?! |
|
|
okee, hoe pakten jullie dat aan bij koppige peuters? Sinds een maand hebben ze het pipi-gedoe quasi perfect door. Maar kaka, dat zien ze dus écht niet zitten op een potje. Nochtans voelen ze het prima aankomen. Alleen hebben ze allebei een andere strategie. Pieter gaat een beetje opzij staan en komt dan na een paar minuten triomfantelijk melden dat hij kaka in de broek heeft gedaan. Lennart zal het proberen op te houden, en staat dan met zijn voetjes te trappelen. Ofwel stel ik hem dan een pamper voor, waar hij dan na korte tijd meestal kaka in doet. Ofwel laat ik hem doen, met als resultaat dat hij het tot 4-5 dagen kan ophouden, en dan uiteindelijk toch in zijn broek doet.
We hebben het nochtans al uitgelegd, we hebben een extra smilie in het vooruitzicht gesteld (heeft bij Pieter voor de pipi de doorbraak betekend, dus ik dacht: probeer het nog eens), we hebben de truuk van kaka naar sinterklaas sturen gebruikt... niets helpt. Nochtans beloven ze ons alletwee elke ochtend dat die dag de dag zal zijn dat ze kaka op het potje of wc doen...
Tips??? Over twee weken gaan ze naar school...
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jipenjanneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Aug 18, 2008 7:39 pm Onderwerp: |
|
|
Het dochtertje van m'n nichtje was ook koppig om het thuis in de pamper (of los in de broek) te doen, en toen ze naar school ging, deed ze het op school wél flink op 't potje... Na enkele weken deed ze het thuis ook, ze was 't gewoon geworden vanop school - daar zien ze 't andere kindjes ook doen en dat heeft bij haar de doorslag gegeven... Misschien zusje laten voordoen??
_________________ Ann, Mama van Tinne en Wouter °09-08-07
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sandra D

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Aug 18, 2008 7:40 pm Onderwerp: |
|
|
bij sam ging kaka doen op 't potje veel vlotter dan pipi doen gewoon omdat hij het voelde aankomen...
dus eigenlijk kan ik je er niet echt meehelpen...
misschien minder aandacht aanschenken zodat ze niet het gevoel hebben dat ze in de volle aandacht komen te staan met hun kaka-gedrag ?
_________________ mama van sam (28.11.2005), Lies & Hanne (25.01.2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jessie

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 1616 Woonplaats: Herent - Vlaams Brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Aug 18, 2008 8:02 pm Onderwerp: |
|
|
helaas kan ik je ook niet verder helpen, hier kwam het ook vanzelf en lukte het aardig snel.
Maar ik heb ze wel beloond onmiddellijk nadat ze kaka op het potje hadden gedaan, en niet met hun vertrouwde stickers maar met blokken.
We merkten dat de stickers niet het goede beloningsmiddel was voor de potjes training, enkel voor het flink zijn.
Bij pipi mochten ze uit een grote doos een houten blokje kiezen om in hun persoonlijk bumba-doosje te stoppen en bij kaka mochten ze een houten diertje kiezen uit de grote doos voor bij hun verzamelde blokken.
Tess koos steevast voor een diertje bij kaka, Kaat ruilde echter steeds om naar een blokje...
Maar door onmiddellijk te belonen bij ieder plasje en kakje is alles heel snel gegaan.
Nu gaan ze op de wc kaka doen (maakt het ons makkelijker, geen potjes leegmaken en uitwassen) maar maken ze ruzie wie eerste (we hebben maar 1 wc)
_________________ Jessie - mama van Kaat en Tess - "mijn 2 engeltjes" (07/09/05) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 3914 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Aug 19, 2008 6:51 pm Onderwerp: |
|
|
jiha! Pieter is vandaag in de creche bewust kaka op het potje gaan doen!!!
Stom dat Lennart deze week thuis zit... hopelijk lukt het hen om het Lennart op die laatste week ook nog aan te leren.
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jipenjanneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Aug 19, 2008 7:31 pm Onderwerp: |
|
|
Hiep hiep hoera voor Pieter!! en Lennart zal z'n broertje dan wel snel volgen! Hoe is het trouwens met hem?
_________________ Ann, Mama van Tinne en Wouter °09-08-07
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Annemarie

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Aug 19, 2008 7:43 pm Onderwerp: |
|
|
Hier waren ze na een paar dagen training droog, maar kaka heeft hier ook langer geduurd. Ik heb er gewoon nooit veel woorden aan vuil gemaakt eigenlijk. gewoon zonder teveel aandacht een propere broek aan, en telkens zeggen van: "volgende keer ga jij dat wel op het potje doen hé?". Maar dit heeft toch wel een maand ofzo geduurd ze, toen was Lotte er ineens mee weg. En toen Lore doorhad hoeveel positieve aandacht Lotte hierdoor kreeg, is ze snel gevolgd!
Vervelend, maar het komt wel in orde! Veel succes trouwens op de eerste schooldag!
_________________ Mama van Lotte en Lore (02/11/2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|