Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
katreseke's blog
twinneke's blog
pedro's blog
Jipenjanneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

info over vroeggeboorte

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Opvoeding
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ulrike

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Za Nov 18, 2006 8:49 pm    Onderwerp: info over vroeggeboorte Reageren met citaat

Hallo,

Ik ben op zoek naar info over vroeggeboorte. Onze meiden zijn nl geboren na 30 weken zwangerschap, en dat heeft zo z'n gevolgen. Heeft iemand van jullie ervaring met prematuurtjes, of kan iemand me goede literatuur of een boeiende website aanraden?

Alvast bedankt, Ulrike (zeer trotse mama van Jolien en Laura)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Jessie

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Zo Nov 19, 2006 9:54 am    Onderwerp: RE: info over vroeggeboorte Reageren met citaat

Ulrike, welkom
helaas kan ik je niet echt helpen hieromtrent daar Kaat en Tess maar 4 weekjes te vroeg zijn gekomen zonder problemen.
Je kan altijd eens zoeken in het archief en wees gerust er zijn hier wel enkele mama's die er ervaring mee hebben.
jakke

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Zo Nov 19, 2006 11:21 am    Onderwerp: RE: info over vroeggeboorte Reageren met citaat

mijn jongens zijn 6 weken te vroeg geboren en hebben 1 maand in het ziekenhuis moeten blijven liggen,robby was het zwaarste en mocht eigenlijk iets vroeger naar huis maar dan was het voor mij veel moeilijker om langs te komen voor roy eten te geven(borstvoeding) en dat wouden de verplegers en dokters ni.eest hebben ze in de couvuze gelegen en de laatste 10 dagen in een verwarmd bedje.De ergste dag vond ik toen ik naar huis moest gaan en hun moest achterlaten,ik heb toen moeten wenen als een klein kind.
spijtig genoeg had ik toen geen pc en zeker geen tijd/zin om boekjes te gaan zoeken (had er nog ééntje rondlopen van 18 maand)dus daarin kan ik je spijtig genoeg geen antwoord op geven.
Maar als ik je een raad mag gaven stuur een pm naar marsboom die weet er veel meer van en kan je misschien wel helpen aan die site's of literatuur
sundance

Site Admin

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Zo Nov 19, 2006 2:26 pm    Onderwerp: RE: info over vroeggeboorte Reageren met citaat

Bij mij zijn ze 5 weken vroeger gekomen en hebben ze drie weekjes in het ziekenhuis gelegen. Ik heb een maand voor de bevalling een nachtje in het ziekenhuis moeten liggen voor longrijping. Heb wel van de 20ste week zwangerschap rustig aan moeten doen omdat ik veel harde buiken had en de baarmoederhals aan het verstrijken was. De laatste maanden moest ik plat liggen. En dan nog zijn ze te vroeg gekomen. Ik werd op een zaterdag morgend wakker met krampen die om de 10 minuten terug kwamen en na een warm bad genomen te hebben zijn we de andere twee kids gaan wegdoen en dan naar het ziekenhuis gereden waar dan de gyneacoloog gelukkig snel toekwam en een uurtje later na een keizersnede zijn ze geboren. De geboorte heb ik meegemaakt maar kort daarna hebben ze me in slaap gedaan omdat ik het niet uithoude van de pijn. Heb zelfs de gyneacoloog gevraagd om te stoppen en toen zei de anestesist dat hij me in slaap zou doen. Alles is goed gekomen en je zou het niet meer zeggen dat die twee kleintjes echt zo klein zijn geweest. Zo dit was het een beetje
bestellen bij muzemans
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken MSN Messenger
gyt

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Zo Nov 19, 2006 7:32 pm    Onderwerp: RE: info over vroeggeboorte Reageren met citaat

zelf zijn mijn kids allemaal voldragen geweest, maar mijn jongste broer was ook zo'n prematuurtje, en wat hem betreft is het allemaal goed gekomen (al herinner ik me wel veel voedingsproblemen bij hem als kind, maar niet of dat specifiek gelinkt was aan het prematuur zijn). Een collega van mij heeft zijn zoontje ook gekregen op ongeveer 30 weken (of zelfs nog iets eerder denk ik), en die is idd lang ongerust geweest ivm zijn evolutie. Nu is hij bijna twee jaar, en hij heeft zijn achterstand zo goed als ingehaald. Maar er moeten daar idd goede boeken over bestaan, dus marsboom lijkt me een goede tip. Of kent je pediater of de dienst neonatale waar ze liggen/gelegen hebben er geen?
isarubine

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Zo Nov 19, 2006 11:34 pm    Onderwerp: RE: info over vroeggeboorte Reageren met citaat

Ja ik heb er ook geen ervaring mee maar inderdaad marsboom is the person to contact! Wees wel op je goede, deze literatuur toont je soms de afschuwelijkste scenario's hoor maar ja, ze moeten alles vermelden. Blijf erin vertrouwen dat alles goed gaat en komt en daar ben je al een heel eind mee verdergeholpen.Wink

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken MSN Messenger
Kristel

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Nov 21, 2006 1:26 pm    Onderwerp: RE: info over vroeggeboorte Reageren met citaat

Dag Ulrike,

Ik heb de beheerder van de site gevraagd om marsboom te contacteren, we zullen zo snel mogelijk iets laten weten.

Groetjes

Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Opvoeding Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

Ga naar: