Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
katreseke's blog
twinneke's blog
pedro's blog
Jipenjanneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

in 1 kamer of elk apart

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Samen of apart
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Katrientjeuh

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 11, 2007 9:53 pm    Onderwerp: RE: in 1 kamer of elk apart Reageren met citaat

Mijn meisjes hebben probleemloos altijd samen geslapen maar nu:D blijkt daar langzaam verandering in te komen. ze proberen zolang mogelijk wakker te blijven, zingen, spelen en kruipen gedurend bij elkaar. Speelgoed in elk hoekje van de kamer. Dus heb ik het speelgoed verhuist van locatie maar het gaat onvermoeid verder. Voor de veiligheid dat maar camera op de kamer geplaatst gewoon uit nieuwschierigheid maar nja die hadden ze dan weer even snel ontdekt.
rampenfase 2 wie lawaai maakt vliegt uit de kamer de hoek in. Krokodillentranen alom mijn hart breekt. Joy komt de kamer binnen en hilariteit alom "joy is terug" steekt beide armen in de lucht. 2-0 voor de kinderen.B) de bengels spelen het slim.
Nu hou ik ze wat langer wakker en af en toe zet ik me naast het bed psst mondje dicht, ogen naar de muur. helpt maar je kan dit onmoggelijk alle dagen doen. al bij al beginnen ze het door te hebben maar binnen een jaar hebben ze hun eigen kamer .....ik kijk er naar uit
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
mama v 4 kids

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Apr 12, 2007 6:21 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

hai

mijn meisjes slapen vanaf de geboorte samen in een kamer!!
en nu nog,heb er ook geen ruimte voor dus er is ook geen andere oplossing!!

ik wens je veel succes Wink
gyt

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Apr 13, 2007 2:05 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

de onze liggen nu ook al anderhalf jaar samen (tot 10 maanden zelfs samen in een bed), uit vrije keuze hoor, want eigenlijk zijn er twee kamers voor hen voorzien op hun verdieping. Maar ze amuseren zich geweldig samen, en slapen gewoon veel beter. We merken het toch, als we elders zijn en ze in hun reisbedjes moeten slapen... als de bedjes dan owv plaatsgebrek niet tegen elkaar aan kunnen staan, hebben ze het veel moeilijker om in te slapen. Terwijl ze eigenlijk overal zo in slaap vallen als ze elkaar maar door het net heen zien en kunnen aanraken...
katreseke

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Apr 13, 2007 2:23 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hier slapen ze tot nu toe ook nog in 1 bed. Er staat wel een 2e bedje naast, maar dat is tot nu toe niet gebruikt.

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Apr 13, 2007 2:27 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

hier slapen ze op 1 kamer en dat zal ook zo blijven.
dit wegens nu gebrek aan een 2de kinderkamer en van zodra de 2de kinderkamer er is mogen ze zelf kiezen. Maar ik zou het eigenlijk handig vinden mochten ze samen blijven slapen tijdens hun kleuterjaren. Dan wordt de andere kamer speelkamer!!!
Saskia

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Apr 13, 2007 2:35 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Camille en Amaryllis slapen nu ook samen omdat het niet anders kan. Op de plannen voor het nieuwe huis hebben we een hele grote kamer voorzien waar een wand met schuifdeuren komt, (in die tussenruimte zijn we van plan een douche te installeren) die waarschijnlijk open zullen blijven zodat ze toch elk hun kamer hebben en toch ook samen zijn.
Adeline

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Jun 05, 2007 6:47 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Dag,

Ik kwam toevallig bij dit topic uit en ik zou, hoewel het als bijna 2 maanden niet meer in activiteit geweest is, toch even willen reageren.

Citaat:
Maar ze amuseren zich geweldig samen, en slapen gewoon veel beter. We merken het toch, als we elders zijn en ze in hun reisbedjes moeten slapen... als de bedjes dan owv plaatsgebrek niet tegen elkaar aan kunnen staan, hebben ze het veel moeilijker om in te slapen. Terwijl ze eigenlijk overal zo in slaap vallen als ze elkaar maar door het net heen zien en kunnen aanraken...

Dat heb ik ook altijd gemerkt bij mijn tweeling (en nu nog steeds trouwens). In de eerste plaats verbaas ik me erover dat er blijkbaar veel ouders zijn die vinden dat hun tweeling naarmate ze ouder worden per sé apart moet gaan slapen. Nochtans stel ik ook net zoals gyt vast dat mijn tweeling (en ik denk dat ik die lijn toch wel mag doortrekken naar de doorsnee tweeling) geruster slaapt wanneer ze dicht bij elkaar zijn (zoals dat bij de meesten overdag immers ook het geval is). En dat geldt zeker niet alleen voor jonge tweelingen. Daarom zie ik er dan ook geen probleem in een tweeling op dezelfde kamer of eventueel in hetzelfde bed te laten slapen, tenzij ze natuurlijk zelf apart willen, of de boel op stelten zetten of elkaar lastigvallen, uit hun slaap houden of elkaar in de weg liggen. Persoonlijk heb ik destijds voor mijn tweeling 2 bedden gekocht en ook allebei opgesteld in dezelfde kamer, maar tot nu toe willen ze nog steeds in hetzelfde bed slapen (het zijn weliswaar wel bedden van 1.20m). Leeftijd speelt volgens mij dan ook geen rol daarin, die van mij zijn immers al 15, maar ze hebben nog steeds behoefte aan elkaar (ik merk bijvoorbeeld dat ze in hun slaap vaak onbewust met hun voorhoofden tegen elkaar gaan liggen, of als we bv. ergens op vakantie zijn waar er voor hen 2 bedden van 90cm op een paar meter van elkaar staan gaan ze toch samen in één liggen, hoewel dat dan natuurlijk vrij krap is dan). Het tweede bed in hun kamer thuis staat er nochtans, maar zolang ze zelf niet de stap kunnen zetten om apart te slapen en ze duidelijk nog behoefte hebben aan elkaars nabijheid denk ik niet dat ik hen daartoe kan dwingen als dat dan ten koste gaan van de kwaliteit van de nachtrust of als ze daardoor een onveiligheidsgevoel krijgen.

Groeten,
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Samen of apart Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

Ga naar: