| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Dubbel

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Okt 15, 2008 2:03 pm Onderwerp: ik stop met bv |
|
|
Hoi!
Binnen een dikke twee weken stop ik met bv. Ik heb me altijd voorgehouden om het 3 maanden te doen en dat zijn we nu dus bijna (jee, wat gaat dat toch snel eigenlijk). Alix die vrij veel last heeft van allergieën staat al bijna volledig op poedermelk (pregomin) maar ons Mila vindt de borst nog steeds heerlijk en weigert goed een flesje te drinken. Wat zijn jullie tips om dit vlot te laten verlopen? En hoe kan ik de melkproductie in mijn borst langzaam afbouwen (want die is nog steeds voorzien voor 2 kindjes)
_________________ Trotse mama van Alix en Mila, geboren op 7 augustus 2008 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jipenjanneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Okt 15, 2008 7:55 pm Onderwerp: |
|
|
Ik had dat probleem ook toen Tinne hypoallergene melk moest krijgen, ik kreeg de productie maar niet naar 1 kind (en had al altijd voor 3 kinderen ). Ik heb nogal wat gekolvd en achteraf beseft dat ik dat beter niet deed. Dus denk ik dat je best Mila laat drinken en dan zeker niet kolven, ofwel alleen een beetje, zodat de druk eraf is. Probeer evt. ook eens een ander soort flesje? Wouter wou nl niet van avent drinken (in 't ziekenhuis wel, thuis ni), en ik ben Dodieflessen gaan halen bij de apotheek. Direct bingo!!
Ennueh: een SUPER DUBBEL DIKKE PROFICIAT met zo lang BV te geven!!
_________________ Ann, Mama van Tinne en Wouter °09-08-07
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
ils

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Okt 15, 2008 9:32 pm Onderwerp: |
|
|
Ik kan je geen tips geven ivm de de overschakeling van borst naar flesjes. Ik heb nl 8 weken lang alles afgekolfd en in flesjes gegeven. Marin en Meike hebben dus nooit aan de borst gedronken, dus had ik geen last van de overgang van borst naar fles .
Wel ben ik zowat van de ene op de andere dag gestopt met bv. Het enige wat ik deed was in het begin de "druk" er een beetje afkolven maar meer ook niet, want als je echt blijft kolven, blijft je produktie natuurlijk "op peil". Wat bij mij ook wel hielp was onder de douche de grootste druk wegmasseren.
En idd chapeau hoor!
_________________ mama van Milo (16/02/06) en Marin en Meike (13/07/07) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Melandune

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Okt 15, 2008 9:46 pm Onderwerp: |
|
|
Twee weken is misschien een beetje kort om af te bouwen zonder problemen.. (moet het echt op twee weken, of mag het wat uitlopen?) Je kan om de zoveel dagen een voeding vervangen door een flesje tot je helemaal op flesjes zit.. De voedingen 's morgens en 's avonds best tot het laatst houden.
Een flesjestip: laat iemand anders het flesje geven, en eventueel eerst "oefenen" met moedermelk, dan is het alleen de vorm die verandert is, maar is het toch dezelfde smaak..
_________________ mama van 1 dochter en 3 zonen.. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
katreseke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Okt 16, 2008 8:32 am Onderwerp: |
|
|
Proficiat hoor om het al 3 maand vol te houden.
Verder: allemaal goede tips hier. En idd zoals Melandune zegt is 2 weken heel erg kort om volledig te stoppen. Beter wat op langere termijn afbouwen zodat je je geen problemen op de hals haalt (bvb. een borstontsteking, PIJNLIJK!!!).
|
 |
Dubbel

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Okt 16, 2008 9:08 am Onderwerp: |
|
|
Nee het hoeft idd niet persé op 2 weken hoor. Ik wil gewoon zo goed mogelijk - zowel voor Mila als voor mezelf - afbouwen. Grappig, heb vanochtend een foldertje van Nestlé in de bus gekregen dat tips gaf voor het afbouwen van bv. En idd ze zeiden ook langzaam aan één voeding vervangen door een flesje. Enkele dagen 4 keer bv en 1 flesjes. Dan enkele dagen 2 flesjes enzovoort! En juist, ze raadden ook aan om de ochtend en avondbv als laatste af te schaffen. Ik wist al van Leuven dat de ochtendbv de beste is omdat daar de meeste caloriën en voedingsstoffen inzitten (na de nachtrust - hoewel? - van mama). Ik geef deze dus ook nog altijd aan Alix die naast de hypoallergene melk 1 à 2 keer bv krijgt (al dan niet afgekolfd). Ja, ik ga dus ook langzaam op ons ritme afbouwen. Ik hou jullie op de hoogte!
Klein vraagje nog (en misschien een raar vraagje?) : hoe zien je borsten eruit na bv???? Ik vraag dit omdat mijn man en ik gisteren toevallig op foto's van voor mijn zwangerschap zijn gevallen en we merkten beiden op dat mijn borsten toch wel serieus veel dikker zijn geworden (en ze hangen ook veel meer). Worden die weer klein of blijven die zo groot???? Dat ze wat meer zullen hangen daar heb ik al vrede mee genomen!
_________________ Trotse mama van Alix en Mila, geboren op 7 augustus 2008 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jipenjanneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Okt 16, 2008 10:25 am Onderwerp: |
|
|
O, dat gevoel ken ik, dan kan je eens doorslapen en word je wakker van pijnen... Zeker de druk eraf kolven, ik heb er striemen door gekregen van toch te blijven liggen, want ik was o zo moe . Wat betreft je borsten, das moeilijk, want da's bij iedereen anders. Ik had bv kanjers van borsten, was er gigantisch trots op (ben dus geen dikke, nooit veel gehad) nu zàg je tenminste dat er iets was
maar bij 't stoppen, zijn ze terug inelkaar gezakt. Zit ik hier weer met bijna niks...
_________________ Ann, Mama van Tinne en Wouter °09-08-07
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|