| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
kaya

Geregistreerd op: 21 Mrt 2008 Berichten: 669 Woonplaats: West-Vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Sep 09, 2008 7:11 pm Onderwerp: Ik heb een koortsblaas... |
|
|
Hoi dames,
Zoals jullie kunnen lezen heb ik dus een koortsblaas... Heel vervelend, ik ben daar echt supergevoelig aan, zeker als ik weinig slaap heb. Dus ja, het zat er vroeg of laat aan te komen hé...
De vroedvrouw zei me op te letten bij het knuffelen met de kindjes (geen zoentjes, handen wassen en ontsmetten, enz.). Dat doe ik uiteraard heel zorgzaam, maar ik vroeg me af of er iemand weet wat er gebeurt moesten ze ondanks mijn voorzorgen toch het virus overnemen? Is dit gevaarlijk?
Gelukkig geef ik bv en krijgen de kindjes ook mijn antistoffen binnen! Maar dat is uiteraard geen garantie dat ze het virus niet kunnen krijgen. Ik maak me toch wat zorgen...
_________________ Mama van Lukas en Timon (7 augustus 2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
joe

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Sep 09, 2008 8:01 pm Onderwerp: |
|
|
Ik heb ook regelmatig last van koortsblazen (bij weinig slaap en ook op reis bij felle zon).
Mijn kids hebben er tot nog toe geen last van (12, 10 en 2).
Ik herinner me dat ik het ongeveer heb van mijn 5de dus ik hoop dat de koortsblazen bij mijn generatie stoppen (mijn mama en oma hadden er ook)!
_________________ mama van Roxanne (24/10/1996), Nicolas (07/10/1998) en Jack en Billie (12/09/2006) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
neske

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Sep 09, 2008 10:17 pm Onderwerp: |
|
|
mijn mama had er last van, maar ik ben er tot dit jaar van gespaard gebleven. Mijn zus heeft er wel vroeger last van gehad (vanaf haar kinderjaren al). Ze lette ook wel altijd op wanneer ze een koortsblaas had, dat ze het niet zou overzetten, maar volgens de dokter moeten we het virus toch vrij vroeg gekregen hebben en is het pas echt uitgebroken toen we er vatbaar voor waren (moe, ziek, ...)
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Sep 10, 2008 8:39 am Onderwerp: |
|
|
|
aangezien jij koortsblazen krijgt, heb jij net geen antistoffen voor het herpes virus. Dus denk ook niet dat je kinderen ze via de bv binnen krijgen...
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
kaya

Geregistreerd op: 21 Mrt 2008 Berichten: 669 Woonplaats: West-Vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Sep 10, 2008 8:58 am Onderwerp: |
|
|
Ja, maar op 1 of andere manier geneest mijn lichaam die koortsblazen toch (anders zou ik er toch constant blijven nieuwe bijkrijgen?) dus wordt er toch iets van antistoffen aangemaakt? Of ben ik mis in mijn redenering? Ik dacht dat je het een beetje kunt vergelijken met de griep of een verkoudheid of zo?
Ikzelf heb als kind (ik geloof dat ik nog maar 3 jaar was) een zware herpes-infectie gehad. Koortsblazen op heel mijn gezicht tot op mijn voorhoofd zelfs en mijn mond vol "aften" (ik ken de juiste medische term hier niet voor). Ben daar toch serieus ziek van geweest; koorts, niet meer kunnen eten,... Daarom ben ik zo bang dat het bij baby's nog veel erger zou zijn, ik was tenslotte toch al 3 jaar en niet 1 maand oud...
Ik heb nu zo'n compeed plakkertje erop gedaan speciaal voor koortsblazen, dat schermt het toch al een beetje af.
_________________ Mama van Lukas en Timon (7 augustus 2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Sep 11, 2008 8:12 am Onderwerp: |
|
|
het is niet omdat je geen antistoffen hebt voor iets, dat je het constant krijgt hé. Er zijn perioden dat je er vatbaarder voor bent (vermoeidheid) en dan steekt het virus weer op.
Als ik het me allemaal goed herinner: je hebt het herpes virus in je (want je krijgt koortsblazen), en af en toe breekt het uit. Ik heb bvb nog nooit het virus gehad, dus ik heb het niet in me. Toen ik student was, heeft mijn toenmalige vriend meegedaan aan een test voor een vaccin tegen het herpes virus. Ik denk dus dat het nu op de markt te verkrijgen is...
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
sandrita

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Sep 11, 2008 8:42 am Onderwerp: |
|
|
kleine babytjes zijn daar zeer gevoelig aan en bij hun geraakt da in hun bloed en daar kunnen ze heel erg ziek van worden ik had er ook eentje net na de bevalling van de twin en ik moest een mond masker op omdat het zeer besmettelik is en dat die er erg ziek van worden en nando lag toen nog in een verwarmend bedje op neo groetjes s
_________________ hey ik ben een mama van 3 dochters en een 2ling victor en fernando
hh
  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|