| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
lize

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jun 10, 2008 9:54 pm Onderwerp: iemand ervaring aub |
|
|
|
goeieav het is het vlgd febe en iben zijn zondag naar huis mogen komen.het ging goe tot gisteren om lang verhaal kort te maken febe had beetje bloed in ontlasting .dus terug in zh van gisteren .staal stoelgang gecontroleerd en echo buikje .echo buikje toonde alleen veel wind in darmen stoelgang 2 testen op gedaan geen bacterie .ze wilden haar dus houden ter observatie vandaag .maar nu vnv herkende ik mijn kind niet meer lusteloos nie vele dorst ze heeft 10 cc overgelaten terwijl ze anders opt gemak alles uitdrinkt en 6u vroeger ook nog goe was .ze heeft nog altijd bloed in stoelgangen iedere keer als je haar ververstmaakt ze stoelgang nie echt diaree kmoe wel erbij zeggen da ze klooftjes heeft maar haar buik zit zo opgezwollen .nu zijn we vreselijk ongerust .er heeft een kindje gelegen met salmonella .we denken daar aan maar dan zouden ze dat toch zien in de stoelgang e .iemand die er iets zelf van heeft meegemaakt of iets herkend ervan aub .
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jun 10, 2008 10:14 pm Onderwerp: |
|
|
salmonella zouden ze inderdaad al moeten gezien hebben in de stalen stoelgang, alhoewel..het kweken van het staaltje duurt wel een aantal dagen dacht ik dus eigenlijk kunnen ze nog geen bacteries uitsluiten dacht ik. Als het rood bloed is (vers) kan het wel zijn dat het eigenlijk niet uit de darmen komt maar zoals je zegt van kloofjes anaal. Feit is als ze lusteloos is dat ze ergens wel vocht verliest of te weinig binnen krijgt of zich gewoon heel slecht voelt . Verder is ht bij een salmonellabesmetting wel typisch dat je dan slijmerig , bloederige diarree krijgt (ik kan ervan meespreken want ik ben zelf zo van kenia naar belgië gekomen)
Van hieruit kan ik natuurlijk geen diagnose stellen maar ik kan je alleen de raad geven van gewoon in het ziekenhuis achter hun vodden te zitten en niet op te houden met uitleg te vragen en wanneer ze de volgende tests gaan doen. Eis uitleg en als ze niet kunnen antwoorden , vraag dan waarom niet en waarom ze verder dan niks doen als ze het zelf niet weten .... Je lijkt dan misschien een overbezorgde mama maar beter er zo eentje dan dat je niks weet en je continu zit zorgen maken .
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
lize

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jun 10, 2008 10:40 pm Onderwerp: |
|
|
thx voor de rappe reactie.we vinden het wel raar se want ze maakt (voorlopig)geen koorts noch niks weent nie veel maar tis ook maar in 6u e da ze zo rap achteruit gegaan is .We houden ons hart vast .en intuss hopen dat er hier niemand ziek geraakt ook e .tis nie echt vers rood bloed tis meer slijmachtig .en ze heeft dan nog es pijn bij de stoelgang ook. in hetzh gaan we ook nie echt veel wijzer worden vrees i
k want veel zeggen doen z enie ge moe alles zelf vragen
ms goe topic wie nie content van verzorging en verpleging .dit terzake whe.hopelijk weten we morgen meer om 12 u30 eens bellen ms beter gegeten tegen dan e .
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Jun 11, 2008 5:50 am Onderwerp: |
|
|
oei hopelijk is er niets mis met je schatje,ik zou ook ongerust zijn hoor das het moedergevoel kun je niets aan doen,en ik zou hun ook lastig vallen met vragen en desnoods 2 de 3 de opinie vragen als ze niets zouden vinden.
nu ja het ziekenhuis is de beste plaats om ziek te worden hé
snelle beterschap aan je schatje en hoepelijk blijft de rest gespaard
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
kaya

Geregistreerd op: 21 Mrt 2008 Berichten: 669 Woonplaats: West-Vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Jun 11, 2008 1:08 pm Onderwerp: |
|
|
Oei, klinkt inderdaad zo vervelend! Ik zou ook echt blijven vragen stellen hoor! Veel succes en sterkte alvast!
_________________ Mama van Lukas en Timon (7 augustus 2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Jun 11, 2008 1:17 pm Onderwerp: |
|
|
|
ik heb nog in een microbiologisch labo gewerkt (wel van melkpoeder) en daar werd ook salmonella gecontroleerd. Deze test duurde bijna een week, dus zo snel kun je dat neit uitsluiten. (ik veronderstel dat het bij een kweek in ontlasting hetzelfde is...)
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Jun 11, 2008 8:58 pm Onderwerp: |
|
|
ja muze dat dacht ik dus ook dat het enkele dagen duurt voor ze uitslag hebben van die testen.
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|