| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 4091 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Jun 11, 2008 9:10 pm Onderwerp: |
|
|
duurt idd een tijdje...
Ik zou ook veel vragen stellen, en weigeren je kind mee te nemen zolang ze lusteloos blijft. Want het erge is: soms willen ze plaats maken, en laten ze kids te snel naar huis gaan... Sta op je strepen, vraag een diagnose.
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
ginola

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Jun 12, 2008 7:58 pm Onderwerp: |
|
|
|
We weten al van iets meer .febe zou de campylo bacter bacterie hebben een afstammeling van samonella .Dat ander kindje had dat ook we hebben ze dan ook gevraagd waarom ze niet getest hebben voor ze naar huis gingen erop.ze zeiden dat het besmettingsgevaar heel miniem is .ze hebben gezegd dat het tegen zondag toch al beter zou moeten zijn .@isarubine heb je daar nog van gehoord .
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Jun 13, 2008 12:32 pm Onderwerp: |
|
|
ik ken de campylobacter ook wel hoor! (vervelend veel cursussen microbiologie gehad).
Komt vaak voor in kip, dat niet helemaal doorbakken is, want deze bacterie overleeft op kamertemperatuur, en kan zich ook voortplanten op ijskasttemperatuur... (als mijn geheugen me niet in de steek laat...)
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Jun 13, 2008 9:30 pm Onderwerp: |
|
|
Campylobacter kan zowel bij koel- als bij kamertemperatuur overleven
Campylobacteriose is de meest frequente bacteriële darminfectie in de geïndustrialiseerde landen.Infecties veroorzaakt door de Campylobacter-bacterie vormen een ernstig volksgezondheidsprobleem in België. Ze zijn de tweede oorzaak van voedselinfecties, na Salmonella. Jaarlijks worden zowat 7.000 gevallen gemeld, maar wellicht ligt het aantal besmettingen veel hoger. In Nederland leiden infecties met Campylobacter tot ruim 100.000 gevallen van darm-ontsteking en diarree, waarvan ruim 23.000 patiënten de huisarts bezoeken en enkele tientallen overlijden.
De belangrijkste reservoirs van Campylobacter zijn huisdieren (gevogelte, runderen, varkens, kleine herkauwers), gezelschapsdieren (katten, honden) en wilde dieren (vogels, knaagdieren).
De belangrijkste overdracht neemt waarschijnlijk plaats via inname van onvoldoende verhitte besmette voedingsmiddelen, hoofdzakelijk gevogelte, of voedingswaren besmet tijdens bereiding (groenten) (kruiscontaminatie). Ook water en rauwe melk kunnen tot besmetting leiden.
In ontwikkelde landen tast Campylobacter alle leeftijdsgroepen aan. het grootste infectiepercentage vindt men bij zuigelingen en jonge kinderen, gevolgd door jonge volwassenen tussen 15 en 29 jaar. Dit zou kunnen te wijten zijn aan een hogere blootstelling. Campylobacteriose is seizoensgebonden met een zomer piek.
Herhaalde blootstelling, zoals bij werknemers in slachthuizen van vleeskippen, blijkt een beschermingsfactor te zijn. Na herhaalde blootstelling aan Campylobacter, ontwikkelen kinderen van 2 tot 5 jaar een aanzienlijke immuniteit, die tot de volwassen leeftijd blijft bestaan. Onderliggende aandoeningen, zoals levercirrose, neoplasie, immunosuppressieve therapie en HIV-infectie, zouden geassocieerd zijn met een hoger risico van ernstige verwikkelingen (bacteriemie).
uitwerpselen van besmette mensen uit zich in acute, waterige en soms bloederige diarree met heftige buikkrampen en koorts. Vooral kinderen van 1 tot 4 jaar hebben een verhoogde kans op besmetting.
Waarschijnlijk is in jullie geval de besmetting via het water gekomen waarmee hun papje is gemaakt en maw veroorzaakt door kruiscontaminatie via de handen van de verpleegkundigen die het voedsel bereid hebben en zo van het ene kind op het andere want via de lucht is het dus niet besmettelijk.
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Jun 14, 2008 7:43 am Onderwerp: |
|
|
joepie! ik had gelijk! Mijn geheugen werkt dan toch nog een beetje! Nochtthans hebben ze me niet vel gezien in de les en het practicum microbiologie (het was zo'n oud mens die dat gaf, een echte tang...)
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
lize

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Jun 18, 2008 6:43 pm Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor jullie reacties en de uitleg. Febe is gezond en wel terug thuis van maandag Ze heeft en 4 tal dagen antibiotica moeten nemen en toen heeft ons meisje snel gebetert. we zijn content dat ze terug is want we hebben serieus ongerust geweest. Wat we er nu bij moeten nemen is dat we al 2 nachten wakker zijn door huiluurtjes
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Jun 18, 2008 6:57 pm Onderwerp: |
|
|
oei mist ze het lawaai van het ziekenhuis misschien?
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|