| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
sundance

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 2866 Woonplaats: Deurne bij Antwerpen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jan 29, 2008 9:03 am Onderwerp: Huisdiertje overleden |
|
|
We hadden twee vogeltjes Dora en Boots.
Het zijn "maar" vogeltjes en ik weet dat sommigen nu denken van amai dat ze er zo over doen. Maar dus nu is Boots overleden deze nacht. Hij was al ziek maar heeft het nog lang volgehouden.
Dat vogeltje betekende wel wat voor ons kindjes dus vond ik het erg dat het gebeurde. Eerst was ik Joey gaan wakker maken een beetje vroeg dan gewoonlijk omdat ik dan nog eerst met hem zou kunnen praten daarover.
Ik zei dat ik slecht nieuws had en verteldewat er was gebeurd. Ik zei tegen hem dat het voor het beestje beter was omdat hij nu geen pijn meer zou hebben.
Ook zei ik tegen hem dat hij gerust verdrietig mocht zijn en als hij wilde praten erover dat hij dat dan ook mocht. Hij heeft nog een kwartiertje in zijn bed blijven liggen en is dan zich gaan wassen. Ik denk dat hij er eerst een tijdje heeft over nagedacht. Joey is een heel gevoelige jongen en heeft altijd nood aan een gesprek.
Dan vroeg hij of hij het tegen Sarah mocht zeggen en heeft het dan ook gedaan. Zij vond het ook heel erg maar liet het zo niet merken, en Axel en Maxim begrepen het niet zo goed, ze wilden gaan zien naar beneden naar het kooitje maar het was natuurlijk al weg gedaan.
Toen we in de auto zaten op weg naar school, zei Sarah ineens:
"kijk mama daar ik zie Boots in de hemel zie maar ginder boven".
Ik heb gewoon ja gezegd want ik wist niet wat ik moest zeggen.
Ik weet dit is maar over een vogeltje en is niet te vergelijken met een mens of hond maar voor hen is het een levend wezen dat ze graag hebben gezien.....
_________________ Sunny, mama van:
Joey(06/01/2000) en Sarah (23/04/2002)- Axel en Maxim(03/01/2004)
url=http://www.imageposter.com/uploads/get/483524] [/url]
bestellen bij muzemans |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 4091 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jan 29, 2008 9:21 am Onderwerp: |
|
|
ik denk niet dat je zoiets moet onderschatten hoor sunny! Dat 'maar een vogeltje' was er wel dag in dag uit, en is voor een kind concreter en dichterbij dan bv een oma die ze hooguit één keertje per maand zien. Voor ons onlogisch, maar ik denk dat een kind daar geen verschil in maakt hoor.
Maar ik denk dat je dat heel goed hebt aangepakt hoor, en Sarah haar opmerking lijkt me dan ook heel mooi: ze hebben Boots al een plaatsje gegeven in de hemel, wat duidelijk maakt dat ze maar al te goed beseffen dat hij dood is.
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jan 29, 2008 9:38 am Onderwerp: |
|
|
amai,
hij heeft het nog lang volgehouden. Hij zag er al zo slecht uit toen wij bij jullie waren.
Sunny: je hebt dat gewoon super aangepakt! Dikke pluim voor jou!
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
sundance

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 2866 Woonplaats: Deurne bij Antwerpen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jan 29, 2008 9:56 am Onderwerp: |
|
|
Merciekes.
Ja ik vond ook dat hij het lang heeft volgehouden, we hebben nog speciaal eten gaan halen misschien dat hij daardoor nog wat kracht uit heeft gehaald.
_________________ Sunny, mama van:
Joey(06/01/2000) en Sarah (23/04/2002)- Axel en Maxim(03/01/2004)
url=http://www.imageposter.com/uploads/get/483524] [/url]
bestellen bij muzemans |
|
| Terug naar boven |
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jan 29, 2008 11:31 am Onderwerp: |
|
|
amaai wat een vogel nog zo lang volgehouden.
je hebt het heel goed aangepakt met de kids hoor,en dat het is maar een vogel wil ik ni meer horen,het was een levend beestje dat een plaats had in je gezin en als dat dan sterft komt er een lege plaats in huis.
nee echt je hebt het super aangepakt,hopelijk heeft joey er ni te veel last van
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
tamtam

Geregistreerd op: 07 Okt 2007 Berichten: 592 Woonplaats: sint-laureins
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jan 29, 2008 12:13 pm Onderwerp: |
|
|
Ik zou ook zo gereageerd hebben hoor, voor kinderen is dat iets wat ze heel serieus nemen en aangezien jij er over praat als tegen een volwassene voelen ze zich ook begrepen op die manier...
_________________ Tamara, mama van Sharissa (02/04/1993), Sibren (03/08/1995), Kjell (22/05/2003) en Tibbe (22/05/2003) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sandrita

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jan 29, 2008 12:28 pm Onderwerp: |
|
|
vind ook dat je goed gereageerd hebt hoor
en wat gyt zegt is da echt wel goed hoor
groetjes
_________________ hey ik ben een mama van 3 dochters en een 2ling victor en fernando
hh
  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|