| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
oma mie

Geregistreerd op: 25 Mrt 2006 Berichten: 404 Woonplaats: waarschoot, oost-vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jan 29, 2008 12:35 pm Onderwerp: |
|
|
een huisdier hoort bij het gezin en het verliezen doet altijd een beetje pijn.
Hier waren het meestal poezen waarvan we afscheid moesten nemen en de meeste hebben dan ook een plaatsje in de tuin gekregen en de hamster ook
_________________ oma van Kaat en Tess (07-09-2005) en zo fier als een gieter.
mama van Jessie en Tante E (die geen tweeling zijn) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kristel

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jan 29, 2008 12:37 pm Onderwerp: |
|
|
Voila, vind ik ook, een dier of persoon, daar waar je je aan hecht en liefde voor voelt doet altijd pijn, dus super Sunny !
_________________ mama van Dagmar & Greg
19 maart 2003 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sundance

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 2866 Woonplaats: Deurne bij Antwerpen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jan 29, 2008 1:02 pm Onderwerp: |
|
|
Enkel Axel en Maxim blijken niet goed te beseffen dat dood zijn echt weg is want ze vroegen vanmiddag aan de telefoon waar Boots nu was. Ik probeer dat dan uit te leggen dat die dan begraven wordt enzo maar denk dat het nog wat te vroeg is voor hen. En joey zei iets raars, hij zei dat die begraven wordt 2 keer, 1 keer het lijfje en dan nog een keer het zieltje. Ik heb het over het woord "zieltje" nog nooit niet gesproken en hij zei dat deze morgen ineens. Ik stond daarna echt letterlijk met mijn mond vol tanden. Gewoon nog maar is beseffen dat hij al zeer groot wordt en al heel veel weet, meer dan we denken.
_________________ Sunny, mama van:
Joey(06/01/2000) en Sarah (23/04/2002)- Axel en Maxim(03/01/2004)
url=http://www.imageposter.com/uploads/get/483524] [/url]
bestellen bij muzemans |
|
| Terug naar boven |
|
 |
lutg

Geregistreerd op: 15 Aug 2007 Berichten: 1136 Woonplaats: west-vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jan 29, 2008 3:05 pm Onderwerp: |
|
|
We mogen ze niet onderschatten hoor... die bengels. Zoals je zelf zegt, hij zal er over zitten nadenken hebben en misschien legt hij de link met iemand anders die gestorven is en waarvan hij gehoord heeft dat zijn 'ziel' verder blijft leven of zo.
Ik vind het ook heel mooi hoe je het aangepakt hebt! Niet iedereen zou dat zo fijngevoelig doen. Zo leren ze echt met hun gevoelens omgaan. Knap hoor!
_________________ Mama van E & M (°14/05/2007)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
weermanneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Jan 31, 2008 7:18 pm Onderwerp: |
|
|
Ik denk ook dat je heel goed aangepakt hebt sundance en zoals reeds gezegd werd, een huisdier maakt deel uit van het gezin en heeft toch wel een niet te onderschatten rol.
Zelf vind ik het het beste om een soort van begrafenis te regelen met de kindjes. In de tuin een grafje maken en die dan even begraven met een kleine ceremonie, zodat ze er ook werkelijk afscheid van kunnen nemen.
We hebben hier al een aantal vogeltjes begraven (die vrij rondvlogen dan wel) en al heel vroeg hebben de kinderen wel een beetje begrepen wat dood zijn wil zeggen. Onze huisdieren leven nog wel, maar als het zover is, dan ga ik toch zo'n kleine ceremonie inlassen....
_________________ Weer of geen weer...keep on smiling |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sundance

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 2866 Woonplaats: Deurne bij Antwerpen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Jan 31, 2008 9:48 pm Onderwerp: |
|
|
tja weermanneke maar ik ga dat niet begraven, ik zie hen in staat om dat vogeltje weer op te graven. En je begrijpt dat ik dat niet prettig zou vinden. Bah!
Maar ik denk dat ze er echt wel over zijn, ze zijn weer blij gezind en hebben er niets meer over gezegd. Ja enkel gisteren vroegen ze wel nog iets over Boots. Maar als de vogeltjes van mijn schoonouders weer jonkjes hebben dan krijgen we er wel eentje van en kunnen we er weer een tam vogeltje bij hebben. Want we vinden dat Dora toch weer een vriendje nodig heeft. Dora is heel tam en zit soms op mijn schouder als ik aan de pc zit of bij lulleman als hij aan de laptop zit. Wel leuk hoor!
Je ziet dan dat die vogel er echt van geniet.
_________________ Sunny, mama van:
Joey(06/01/2000) en Sarah (23/04/2002)- Axel en Maxim(03/01/2004)
url=http://www.imageposter.com/uploads/get/483524] [/url]
bestellen bij muzemans |
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Feb 01, 2008 12:13 pm Onderwerp: |
|
|
Als er bij ons een vis doodgaat, vragen ze wanneer we hem gaan opeten ! Komt natuurlijk omdat de enige contacten die ze al met de dood hebben gehad komt van het opzettelijk doden van dieren , zijnde een varken slachten. Dus denken ze dat alles wat dood is opgegeten moet worden Ook mensen...........
Op allerheiligen is mijn ventje met de kids naar het kerkhof geweest en voor al wie het horen wilde riep Isaline plotseling uit : papa, wie gaat die dode mensen hier nu allemaal opeten?
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|