Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
katreseke's blog
twinneke's blog
pedro's blog
Jipenjanneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

hoeveelheid pap en eten

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Dagdagelijkse activiteiten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
iris

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Za Okt 04, 2008 10:35 pm    Onderwerp: hoeveelheid pap en eten Reageren met citaat

Hier eten en drinken ze soms zo weinig op een dag en als ik in sommige boekjes lees eten en drinken ze nog niet de helft ervan. Nu zou ik eens willen weten wat andere kinderen van ongeveer 1 jaar eten en drinken.

's morgens 8.30 u: 150ml pap en half broodje, ik krijg er nog steeds
geen boterhammen in. maar blijf proberen.
's middags 12.00 u : 200 gr patatjes en nadien nog soep met 1 boterham.
namiddag 16.30 u : 200 gr fruitpap
s' avonds 20.00 u : 150 ml pap

Ze drinken hun fles bijna nooit uit en water na het eten drinken ze ook bijna niet. Ze hebben een tijdje héél goed koude melk uit een brikje met rietje gedronken en dan geraakte die 200 ml bijna leeg op een dag. Maar dit willen ze ook niet meer.
Kaori was van groei en gewicht boven het gemiddelde
Kioni was van groei juist gemiddeld en van gewicht er onder maar is van begin af al dunner ( had vanaf geboorte clostridium bacterie in de darmen en is 2 x terug gekomen en dan kunnen ze héél slecht eten) en ze is ook altijd heel hevig en beweeglijk.

Welke hoeveelheden eten en drinken jullie kids?
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Vlinderelf

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Zo Okt 05, 2008 12:47 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Je mag dat allemaal niet teveel vergelijken he... Als je kinderen zich goed voelen en ze groeien goed dan is alles toch in orde?
Sommige kinderen eten heel veel maar groeien toch niet goed, andere eten weinig en doen het prima...
Ella is nog maar 8 maand en ze eet ook veel minder dan andere kindjes van haar leeftijd maar ze groeit goed en haar ontwikkeling gaat vooruit dus dan is't wel goed.
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog MSN Messenger
christa

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Okt 06, 2008 8:10 am    Onderwerp: Reageren met citaat

ik denk ook dat het vooral belangrijk is om te zien of ze goed groeien en of ze gezond zijn en goed spelen. Dan is de hoeveelheid die ze eten niet zo belangrijk, zolang het maar evenwichtig is en gevarieerd. Waar ze zitten op de groeicurves is ook niet zo belangrijk (tenzij het echt extreem hoog of laag is), belangrijker is dat ze hun curve redelijk volgen.
Wij hebben hier ook goede en slechte eters in huis. We zien dat Sofie meestal veel beter eet dan Sarah en dus een "dikkerdje is" (gewicht gemiddeld en lengte minder dan gemiddeld), terwijl Sarah op een lagere curve zit. Sarah is ook veel beweeglijker.
katreseke

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Okt 06, 2008 9:21 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Je mag je inderdaad niet teveel blootstaren op wat je kindjes zouden "moeten" eten. Mijn meisjes aten qua groenten en fruitpap ook altijd 200 gram. En dan aten ze er geen soep of boterhammen achter. Ze aten dus minder dan de jouwe en mijn meisjes zijn echt geen magere trezen (Klara altijd P80 - P90 en Hanne is zelfs officieel te dik verklaard). Het enige wat mijn meisjes wel deden op 1 jaar was meer drinken. Hun fles melk was altijd ongeveer 230 ml en ze dronken water bij hun eten.

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Okt 06, 2008 11:06 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Zijn jouw kindjes te vroeg gekomen? F&F waren 5 weken te vroeg, en het eerste jaar heb ik me ook blind gestaart op de hoeveelheid voeding. IN de neo dramden ze daar ook zo over door, over dat bijkomen, bijkomen, bijkomen... Zoals hier wordt verteld, zolang je kindjes aangeven dat ze genoeg hebben, goed spelen en slapen, kan je ervan uitgaan dat er niets mis is. Je kan ze natuurlijk maar slecht gaan dwingen, hé. Ik kreeg vroeger al eens de 'tip' om suiker toe te voegen, maar dat heb ik nooit gedaan. Dan leer je ze verkeerde gewoonten aan, vind ik.
ils

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Okt 06, 2008 11:38 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Hier zijn het ook niet zo'n grote eters hoor!
Boterhammen daar zijn ze hier ook niet zo tuk op.
Dus als ik niet veel tijd heb 's morgens dan dik ik de helft van hun melk (260 ml) in met granen (granenpap dus). De rest van hun flesje drinken ze achteraf nog leeg.
Groente- en fruitpap eten ze hier meestal ook maar 200g en dan eten ze er echt geen soep of een boterham meer achter hoor! En 's avonds drinken ze nog een fles melk van ongeveer 260ml.
De mijne drinken wel wat meer melk, maar voor de rest ziet ons schema er ongeveer hetzelfde uit als dat van jou.
Hier zijn het absoluut geen dikkerdjes, maar als ze idd goed groeien, gezond zijn en flink spelen, moet je je niet zo blind staren op die hoeveelheden.
iris

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Okt 06, 2008 9:53 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ze zijn 5 weken te vroeg geboren en Kioni woog 2.170 kg en Kaori 2.440 kg. Kaori huilt de laatste dagen s'avonds verschrikkelijk, maar eet een 150 gr fruitpap en haar laatste pap nog geen 100ml. Ze wil absoluut geen boterhammen eten!! Ik heb ze 2 potjes pudding gegeven (voor baby's van nestle). Wat kan ik ze dan nog geven??? 2x patatjes ipv fruitpap???Ik schrijf ook elk ding wat ze eten en hoeveel gram op in een boek. Dat doe ik sinds ze thuis waren na de bevalling. Ik ben daar enorm mee bezig dat ze zeker genoeg eten enz.. ( heb ik nooit zo bij mijn zoontje gehad) Ik hoop dat Kaori wel terug wat beter gaat eten maar ze heeft dan ook wel wat last van haar tandjes, ze heeft er nu 14, op 2 weken tijd zijn er 10 doorgekomen (ook van die dikke kiezen) Misschien ligt het daar allemaal aan.?
Merci voor jullie hulp en kan ik toch eens een beetje vergelijken.
groetjes
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Dagdagelijkse activiteiten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

Ga naar: