| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
katreseke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Okt 16, 2007 11:03 am Onderwerp: |
|
|
Ik ben er mee bezig om de twins voor te bereiden op het nieuwe broertje/zusje. Ze gaan braaf mee naar de echo's en ik zeg dat er een baby'tje in mijn buik zit, maar ze schenken er allemaal absoluut geen aandacht aan. Ik denk dat ze om te beginnen nog niet eens goed beseffen wat een baby'tje is (ze zijn 13 maand). We zien wel hoe het gaat als ze het kindje ook kunnen voelen bewegen in mijn buik.
HeidiF, je zal wellicht niet alleen zijn met dergelijke problemen. Als negeren niet helpt, dan misschien een stickerkaart beginnen. Er is hier op de site al veel gepraat over dergelijke opvoedingsproblemen. Ik meen mij te herinneren dat er een topic is over "belonen en straffen". Misschien dat je daar nog goede tips kan halen.
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Okt 16, 2007 11:59 am Onderwerp: |
|
|
op dat gebied heb ik nooit mogen klagen met rani,ik heb haar ook altijd meegenomen naar de gyn en zeker met de echo's.en toen ze geboren waren heeft ze eigenlijk nooit problemen gemaakt naar delen of dergelijke,wat ik wel deed was als de jongens sliepen extra met haar spelen of gewoon terwijl de jongens alleen aan het spelen waren speelde ik met haar en als de jongens dan begonnen te wenen zei ik nee nu is het aan rani en daar voelde ze haar heel goed bij,ook zo bij de andere hoor dan moest zij haar beurt afwachten
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Kristel

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Okt 16, 2007 12:05 pm Onderwerp: |
|
|
Je kan natuurlijk haar gevoel wel begrijpen want een tweeling eist veel aandacht op.
Ik vind dat je haar ook niet altijd moet straffen en daarmee bedoel ik dat je mss eens kunt zorgen dat je met haar eens iets alleen kunt gaan doen? Mss eens leuk gaan winkelen, al is het maar een half dagje maar dan krijgt ze toch ook eens individuele aandacht.
_________________ mama van Dagmar & Greg
19 maart 2003 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sandra D

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Dec 17, 2007 3:47 pm Onderwerp: |
|
|
sam is nu ook twee jaar geworden en vind het leuk om de buik van moeke in te smeren en tegen de buik te babbelen maar of hij het ECHT goed snapt, dat weet je dus niet goed... het park staat nu in de living en daar is hij dus trots over dat het voor de babytjes is maar als we kleertjes kopen voor de babytjes dan is't wel zo van "mij, mij". daar ben ik ook wat bang voor dat we met de twee kleintjes erbij plots geen tijd meer genoeg zullen hebben om hem de aandacht te geven die hij verdiend... het zal wel los lopen maar toch wat zorgen daarover..
_________________ mama van sam (28.11.2005), Lies & Hanne (25.01.2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 4091 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Dec 17, 2007 8:07 pm Onderwerp: |
|
|
kan het me goed voorstellen, en het is wel goed dat je er tenminste over nadenkt hé. Het leeftijdsverschil is hier hetzelfde (Line was 2 jaar en 5 weken toen de jongens geboren werden), en hier viel het best mee. Line is wel de hele maand dat ik in het ziekenhuis lag, gewoon naar de creche blijven gaan, en achteraf ook (al was ik dan thuis), dat was 'haar' domein overdag. En 's avonds mocht ze zoveel mogelijk meehelpen: de jongens gingen al vrij snel met mij en Line in bad, en dan mocht zij hen bv 'wassen' met het washandje. Ze mocht mij ook helpen met afkolven (dan hield ze zo heel serieus dat flesje mee vast), mocht pampertjes geven, tutjes geven,... Alhoewel ik toen soms dacht: na een maand in het ziekenhuis is dat meisje gewoon blij dat mama terug naar huis komt, en tja, die broertjes moest ze er dan maar bij nemen
Ze had het eerder een beetje moeilijk toen de jongens begonnen te kruipen en overal aan kwamen. Vanaf toen moest ze echt delen hé, voordien zaten de jongens veilig in hun park.
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
natalia

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Okt 30, 2008 10:08 am Onderwerp: hoi |
|
|
hier zit ik met dezelfde vraag
mijn zoontje jamairo is net 2 geworden en zal dus als alles goed loopt ongeveer 2 en een half jaar zijn als de tweeling geboren wordt
vindt het ook moeilijk om een kind op niet 1 maar 2 babies voor te bereiden
mijn schoonzus heeft ook een tweeling van 6 maanden nu en als we naar daar gaan zeg ik altijd kijk zo krijgen wij ook twee babies
hij geeft me wel iedere dag wel een paar keer een kusje op mijn buik en dan zeg ik altijd lieverd je hebt maar 1 baby een kusje gegeven geef de andere nu ook maar een kusje en dan doet hij het
ik weet ook niet hoe ik het anders moet doen haha
veel plezier met het voorbereiden
_________________ mama van jamairo (21/10/2006) en zwanger van een eeneiige tweeling |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|