| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
p&m

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Aug 13, 2008 12:51 pm Onderwerp: hoe omeprazole (tegen reflux) toedienen ? |
|
|
Hoi,
Aanvankelijk kreeg Manoe Gaviscon en daarna Zantac en nu moet ik haar 2 maal per dag 5 mg omeprazole geven. Hiervoor moet ik de capsules (niet geschikt voor babies) van 10 mg openen en in 2 porties verdelen. In de capsules zitten heel kleine bolletjes.
Ik probeer de medicatie met een lepeltje te geven maar de bolletjes blijven aan haar gehemelte plakken. Daarom spoel ik haar mond na met een spuitje gevuld met spa water. Er zijn misschien wel betere technieken. Ze moet de medicatie 0.5 uur voor de voeding krijgen.
Zijn er mensen die ervaring hebben met omeprazole en het toedienen ervan?
groetjes
_________________ mama van Pavel en Manoe (25/04/2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
ils

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Aug 13, 2008 10:15 pm Onderwerp: |
|
|
Is er geen mogelijkheid om die bolletjes op te lossen in enkele lepeltjes water en het zo (met een spuitje) toe te dienen?
_________________ mama van Milo (16/02/06) en Marin en Meike (13/07/07) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 4094 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Aug 15, 2008 7:14 pm Onderwerp: |
|
|
heeft de pediater die het voorschreef, jullie geen tips aan de hand gedaan? Of anders eens aan de apotheker vragen, die hebben soms ook goede ideetjes...
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jessie

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 1702 Woonplaats: Herent - Vlaams Brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Aug 15, 2008 8:35 pm Onderwerp: |
|
|
mijn ventje pakt omeprazole maar dat is met capsule en alles.
Vraag het eens aan de apotheker, die weten vast raad (de onze geeft toch altijd tips als het gaat over de kinderen)
_________________ Jessie - mama van Kaat en Tess - "mijn 2 engeltjes" (07/09/05) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|