| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
katreseke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Okt 16, 2008 8:55 am Onderwerp: Handschoenen of wantjes? Welke maat? |
|
|
De twins zijn 2 sinds september, maar qua kleren moeten we dikwijls grotere maten kopen omdat ze groot zijn (P95) en omdat Hanne nogal struis is. De winterjas is al gekocht (maatje 4 jaar het was het enige wat paste), de skibroek is al gekocht (zo een ski salopet, ook maatje 4 jaar). De nieuwe bivakmutsen zijn voor kindjes tussen 2,5 en 6 dus.
En dan nu de vraag: welke maat handschoenen moet ik kopen? Katoenen handschoenen rekken altijd nogal mee, maar ik ga in de supermarkt van die skihandschoenen kopen (wij wonen wel in Zwitserland hé) en die moeten dus wel passen. Nu zag ik in de winkel dat die gelabeled zijn met "maatje 1" "maatje 2" enz. ????? Zelfs de mensen van de supermarkt zelf konden het mij niet zeggen. De kids meenemen om te passen zit er niet in. Weet iemand wat deze maten betekenen?
En verder: op welke leeftijd koop je nog best wantjes en vanaf wanneer handschoenen (met alle vingers dus). Die skihandschoenen hebben ze voor kinderen hier altijd in beide varianten. Qua kleur heb ik de handschoenen al gekozen, nu enkel de maat nog.
Als mijn vraag te debiel is of als het niemand hier weet, dan koop ik gewoon iets en kan ik achteraf altijd teruggaan om te verwisselen hé.
|
 |
San

Geregistreerd op: 24 Aug 2007 Berichten: 1293 Woonplaats: Sint-Amands (aan de Schelde)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Okt 16, 2008 10:26 am Onderwerp: |
|
|
Over die maat kan ik weinig zeggen want hier werken ze met medium en zo. Marnik heeft maat medium maar ja, daar ben je niks mee
Hij is nu 3 maar draagt nog geen vingerhandschoenen hoor, wantjes met aparte duim. Hij houdt daar sowieso niet zo van maar we hebben die wel gekocht (dun dan, niet zo van die ski handschoenen), voor 't geval het kouder wordt.
|
 |
Jipenjanneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Okt 16, 2008 10:31 am Onderwerp: |
|
|
Denk dat je voorlopig ook wantjes met duim kan kopen, maar van maat ken ik ook niks, sorry. Ik moet er trouwens ook eens om gaan, we gaan met Kerst naar Duitsland (Winterberg). Skipakken liggen al klaar
_________________ Ann, Mama van Tinne en Wouter °09-08-07
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
ils

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Okt 16, 2008 11:48 am Onderwerp: |
|
|
Met de maat kan ik je helaas ook niet helpen.
Wel zou ik wantjes nemen. Vingerhandschoenen is veel te moeilijk om aan te doen voor die kleintjes. Zelfs bij wantjes lukt het hen meestal niet om die duim goed te krijgen.
En dan kan je er best nog voor zorgen dat de wantjes met een lang lint vastzitten aan elkaar, dat lint maak je vast aan het lusje van de jas (om aan de kapstok te hangen) en dan laat je uit elke mouw van hun jasje een wantje bungelen (als je snapt wat ik bedoel ), anders zijn ze ze om de haverklap kwijt!
_________________ mama van Milo (16/02/06) en Marin en Meike (13/07/07) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Okt 16, 2008 8:32 pm Onderwerp: |
|
|
die van ons hebben nooit wantjes gedragen , direct handschoenen met vingers vanaf ze bijna 2 jaar waren (verjaren in de winter) en die zijn dat zo rap gewoon geworden dat ze die nu een jaar later met gemak al alleen aandoen. En elke vinger steekt juist!Het is maar een kwestie van aanleren en ja , in het begin ging het inderdaad wat moeizamer maar ze snapten de bedoeling.
Vazn de maat weet ik ook nooit wat te nemen maar ik doe dat dus gewoon zo : ik meet de breedte van hun handjes en ga naar de winkel met mijn meetlatje en meet dan de breedte van de handschoenen. Als die ruim 1 cm groter is dan hun handen is het de goeie maat . Als het even breed is , moet je een grotere maat kiezen . En desnoods kun je ze natuurlijk ook altijd terugbrenegen naar de winkel en ruilen hé.
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
katreseke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Okt 17, 2008 12:07 pm Onderwerp: |
|
|
@ Isa Ja, terug naar de winkel gaan en ruilen had ik ook al bedacht. Het probleem is soms dat tegen dat je de week erna teruggaat, ze net die handschoenen niet meer hebben.
Bedankt voor je tip om te meten en 1 cm groter te kopen. Ga ik zeker doen.
@ Ils Ik begrijp wat je bedoelt hoor met dat lint dat de beide wantjes verbindt:
De handschoenen van de vorige jaren waren altijd standaard met zo'n touwtje eraan. Is vooral handig zodat ze de wantjes niet verliezen + ze blijven bij mij gewoon aan de jas hangen zodat ik er nooit achter moet zoeken. De winterjassen die ik voor deze winter gekocht hebben, hebben zelfs extra een lusje erin (vanbinnen in het midden van de rug) om dat touwtje van die handschoenen door te steken. Handig!
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 4091 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Okt 18, 2008 8:39 pm Onderwerp: |
|
|
belangrijker dan de keuze wanten of handschoenen is: willen ze ze dragen??? Line heeft zo ik-weet-niet-meer-hoeveel paren gehad eer ze eindelijk een paar had dat ze aanliet: een paar vingerhandschoenen, gebreid, van K3, met korte vingers (zoals van die werkhandschoenen waarbij de vingertoppen vrij blijven), met een stuk want dat dan over haar vingertoppen kon getrokken worden...
En bij de jongens weeral hetzelfde: vorige winter deden ze nog steeds alle handschoenen uit (zowel de volledige wanten als de duim-wanten als de vingerhandschoenen). Deze winter zullen we nog wel zien... ik heb in elk geval nog alles van vorige winter liggen.
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|