| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Ellen

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Sep 03, 2008 1:44 pm Onderwerp: Groente -en fruitpapjes bij te vroeg geboren kindjes |
|
|
Hallo iedereen
Mijn kindjes zijn een maand te vroeg geboren met gewichten van 3140 en 1600 gram. Daarstraks bij K&G zeiden ze ons dat we binnen een kleine maand, dan zijn ze 4 maanden mochten starten met groente -en fruitpapjes (spannend!) voor allebei de kindjes maar nu ik erover nadenk zit ik toch met wat vragen. Ik vroeg me af of dat afhankelijk is van gewicht of leeftijd dat je ermee mag starten? Mijn zoontje is een goede eter, zit op 5 X 180cc en weegt 6,5 kg dus dat zal niet zo'n probleem zijn denk ik maar mijn dochtertje weegt nu maar 4,2 kg en drinkt iets van een 6 X 105cc. Ze drinkt ook vaak met veel moeite haar flesjes leeg dus nu op dit moment vraag ik me toch af of het niet te vroeg is voor haar?
Zijn er hier misschien mama's die ook kindjes hadden van ongeveer dat gewicht en eetgewoonte en wanneer zijn jullie gestart met met groente -en fruitpapjes en hoe vlotte dat? Hoe pakten jullie dat aan?
Groetjes, Ellen
|
 |
loeloe

Geregistreerd op: 31 Mei 2006 Berichten: 117 Woonplaats: Antwerpse Kempen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Sep 03, 2008 11:19 pm Onderwerp: |
|
|
Hei,
Bij ons zijn ze 5 weken te vroeg gekomen met gewichtjes van 2280gr en 2350gr. Ik ben gewoon op 4 maanden begonnen, dus niet pas op 5 maanden omdat ze dan zogezegd pas 4 maanden waren... De eerste groentepapjes waren aardappel en veel wortel. Ze hebben de eerste dag elk 90gr gegeten, wat al een meteen een grote hoeveelheid is, hoor. de dag erna 100gr... zonder problemen, 'twas alsof ze al weken niets anders deden. Hier dronken ze ook niet evenveel pap, en ook niet altijd het flesje leeg.
Ik zou zeggen, proberen! Wie weet hoe lekker je schatjes het vinden...
_________________ Toegewijde mammie van Fré en Fran (19/08/2006) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
wim&sarah

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Sep 04, 2008 8:46 am Onderwerp: |
|
|
idd gewoon proberen, wanneer ze er niet klaar voor zijn zullen ze het ook niet eten..
hier was Winter er veel rapper mee weg dan Niene, zij at in het begin gewoon enkele lepeltjes, ze kon er dan ook aan wennen e..
nu eten ze alle twee zowel van patatjes als fruitpap hun volledige portie ( ze zijn 5.5m oud) en waren ook 3 weken te vroeg..
groetjes
_________________ trotse mama van Winter en Niene 18/03/08 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Hermanus

Geregistreerd op: 20 Mei 2008 Berichten: 137 Woonplaats: Hermanus, Zuid-Afrika
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Sep 04, 2008 9:25 am Onderwerp: |
|
|
hi Ellen,
onze dochters waren 1.795 kg en 1.950 kg en wij zijn op 4,5 maand begonnen, we zijn nu een maand verder en nu beginnen ze het echt pas goed door te hebben hoe ze het eten moeten doorslikken. Alhoewel Eva het rapper doorhad dan Cara, Cara steekt ook nog wel eens geregeld haar tond voor de lepel.
Wij zijn wel met groenten begonnen en niet met fruitpap, mijn schoonzuster heeft problemen gehad om haar dochter op groentepap te krijgen na eerst met fruitpap te zijn begonnen.
Broccoli, bloemkool en pompoen zijn de grote favorieten, raar maar waar maar wortels en spinazie laten ze liever voor wat het is !
wij gaan pas met fruitpap beginnen als ze het echt goed doorhebben om de groenten te eten.
Succes !
p.s. hou de camera bij de hand !
_________________ Elke,Trots moeke van Cara en Eva, 19 maart 2008
  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Hermanus

Geregistreerd op: 20 Mei 2008 Berichten: 137 Woonplaats: Hermanus, Zuid-Afrika
Del.icio.us
|