| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
twinneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Apr 08, 2008 9:20 pm Onderwerp: geboortelijst of niet bij 3de kindje |
|
|
Ja, we weten het nog niet goed. Als het een meisje is, hebben we eigenlijk alles; kleertjes zelfs in het dubbel . Als het een jongen is, heb ik bijna niks van kleertjes! Ik kan hem toch moeilijk roze bodiekes met bloemekes op aandoen... . Er zijn natuurlijk altijd dingen die we kunnen gebruiken, zoals een 3de trip trap, extra slabben, tutten, ... Dus graag jullie raad : is bij een 3de kindje een lijst zinvol? We zouden ook een rekening kunnen openen om het kamertje in orde te brengen of zo. Maar ik hoorde al dat de mensen dan toch gewoonlijk liever een tastbaar cadeautje kopen ipv geld te geven, en dan je zo dus een hoop nutteloze cadeau's bijeen krijgt...wat is jullie ervaring?
_________________ Mama'tje van de olijke tweeling Ella en Louise (04-07-2006)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 4091 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Apr 08, 2008 10:17 pm Onderwerp: |
|
|
bij ons was het natuurlijk evidenter: tweede maxicosy enzo... maar toch zou ik ook in het omgekeerde geval een lijst leggen. Maar dan enkel met de zaken die je nodig hebt (éénlingbuggy? extra trip trap, ...). Hier bij ons kon je er dan ook zaken opzetten die je toch niet nam (slabben, potjes, bordjes, ..., dan hield je dat bedrag tegoed voor later. Ik heb er bij de jongens bv ook al een volgende autostoel voor Line opgezet hoor (hij staat nog altijd in de doos, maar soit, hij staat klaar hé). Maar ik moet zeggen: onze pamperrekening werd toch vlotjes gebruikt... mensen beseffen dat ook wel bij een volgende hoor.
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Double Trouble

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Apr 09, 2008 7:55 am Onderwerp: |
|
|
Zoals je al weet gaan wij dit ook doen hoor. Ook al is het terug een meisje en hebben we nog heel veel kleertjes,er is altijd wel iets dat je nog nodig hebt. Bij ons komt er o.a een kinderwagen,verzorgingstas, voetenzak,parasol,regenhoes,matrasje,matrasbeschermer,autostoel, eetstoel, spullen voor het kamertje, waarschijnlijk toch ook weer kleertjes,...Zo kom je toch snel aan een lijstje he.
Zal niet meer zo'n grote lijst worden als bij de meisjes(was toen voor bijna 6000 EURO!!!) maar toch. Wij gaan ook een pamperrekening openen.Waarschijnlijk gebruiken we dat voor een babykamer want ons meisjes hebben die van hen ook nog nodig.
Succes!

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Apr 09, 2008 8:10 am Onderwerp: |
|
|
eerlijk geef ik liever geld dan me weer naar die winkel te gaan en dan ni echt weten wat te kopen en te kiezen wat ze hebben opgeschreven,dus ik geef altijd een envolop met een kaartje en geld in. ik zal het maar op het gemakzucht steken zeker
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Apr 09, 2008 8:11 am Onderwerp: |
|
|
|
wij hebben bij geeneen een lijst gelegd, en dat ik heel goed meegevallen. Bijna geeneen nutteloos cadeau! Mensen zijn echt wel creatief in het vinden van leuke cadeautjes...
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Bibi'ke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Apr 09, 2008 9:29 am Onderwerp: |
|
|
Wij zijn gisteren een koppel gaan bezoeken die terug mama & papa zijn geworden van een tweede meisje.
Ze hadden op hun geboortekaartje eerst een enveloppe staan en dan de lijst, dus wij hadden een kaartje met geld gegeven.
Zij hebben enkel een lijst gelegd voor de mensen die niet graag geld geven. Ze hebben ook nog alles van hun eerste meisje.
_________________ mama van Axel & Axana 27/10/'07 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
katreseke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Apr 09, 2008 9:42 am Onderwerp: |
|
|
Wij hadden voor Nina geen lijst gelegd en dat vinden we achteraf wel spijtig, ook al hadden we geen flauw idee wat we op de lijst hadden moeten zetten, want we hebben alles dubbel.
Op ons kaartje voor Nina stond er dus enkel een pamperrekening en daar is redelijk goed op gestort, maar er blijven dus altijd mensen die per sé een cadeau willen geven. En die geven dan dingen zoals een pispot (hadden we niet nodig, want we hadden er al 2), een set handdoeken (ok, is nog praktisch), een set bodiekes (duh .... we hebben kasten vol met bodiekes), kleertjes (ook duh ...), beertjes, speelgoed (ze verdrinken er nu al in ...)
Veel redelijk onnodige cadeaus dus. Achteraf gezien hadden we beter een lijst gelegd.
|
 |
|