| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
sandra D

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jul 08, 2008 9:28 pm Onderwerp: gaatje tussen de twee hartkamers |
|
|
vandaag gingen we met Hanne op controle in het AZ sint jan in Brugge.
Toen Hanne drie weken was constateerde onze kinderarts veel geruis aan haar hartje en werden we doorverwezen naar een dokter in het AZ sint jan in Brugge ter controle. daar werden we verteld dat hanne een longslagaderklep heeft die maar voor 95% sluit. Niets onrustwekkends maar toch op te volgen.
Vandaag dus op controle, tijdens het onderzoek hoor ik hem 'deju' zeggen... 'k had al direct zo van wat nu ? het probleem van het longslagaderklepje is niet verergerd dus dat is goed maar moet toch nog opgevolgd worden.
Alleen, ze heeft een gaatje tussen de twee hartkamers. de meeste babytjes worden met een gaatje tussen de twee hartkamers geboren maar dat verdwijnt vooraleer ze een maand oud zijn, bij hanne is dat dus nog altijd en dat gaatje is 7mm groot, wat hij veel vind voor een babytje van net nog geen 6 maand oud. we moeten ons nog niet ongerust maken en volgend jaar terug op controle gaan. stel dat het gaatje groter wordt en de rechterkant van het hart moet teveel werken om de linkerhelft te compenseren gaan ze rond de leeftijd van 3 à 4 jaar een 'papapluutje' steken om het gaatje te dichten.
is er iemand die dat ook heeft meegemaakt ??
_________________ mama van sam (28.11.2005), Lies & Hanne (25.01.2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jipenjanneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Jul 09, 2008 7:39 am Onderwerp: |
|
|
Het jongste dochtertje van B z'n broer heeft dat ook gehad, en het is uiteindelijk vanzelf toegegroeid. Daar zei de dokter ook van even te wachten voor een operatie en toen ze terug op controle gingen, was 't niet meer nodig. Gingen ook paraplutje steken. Schoonzus is verpleegster, en die zei dat ze dat via de lies doen, en dat het niet veel pijn doet voor 't kleintje. Is maar een klein sneetje in de lies.
_________________ Ann, Mama van Tinne en Wouter °09-08-07
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
San

Geregistreerd op: 24 Aug 2007 Berichten: 1292 Woonplaats: Sint-Amands (aan de Schelde)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Jul 09, 2008 11:38 am Onderwerp: |
|
|
Wow, dat is schrikken kan ik me best voorstellen.
We duimen voor jullie dat alles in orde zal komen! xxxxxx
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Jul 09, 2008 12:38 pm Onderwerp: |
|
|
geen ervaring mee maar hoop dat het in orde komt,maar meestal wel hoor
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
wim&sarah

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Jul 09, 2008 7:26 pm Onderwerp: |
|
|
hey sandra d, hier hebben we met ons Niene net hetzelfde voor.
we zijn vanop de neo direct doorgestuurd naar een kindercardiologe omdat ze met wat ruis zat en blijkbaar is dat gaatje ook nog niet dicht..
wel moeten wij om de 3 maand op controle om het goed op te volgen, maandag moeten we al terug.
blijkbaar zijn er daar geen risico's aan verbonden momenteel maar t is toch verschieten e..
de cardiologe waar wij gaan hier in Kortrijk zit in Brugge ook, als je wil stuur ik haar naam ff door..
er zijn verschillende mensen die ik ken die bij haar gaan en ze zijn blijkbaar content...
groetjes
_________________ trotse mama van Winter en Niene 18/03/08 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sandra D

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Jul 09, 2008 7:33 pm Onderwerp: |
|
|
@ sarah, heb je net een pb'ke gestuurd...
op mijn werk verteld van Hanne en blijkbaar komt dat geregeld voor...
ik weet dat het niet supererg is maar 't is toch een beetje zorgen maken over onze kleine meid !
_________________ mama van sam (28.11.2005), Lies & Hanne (25.01.2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
lutg

Geregistreerd op: 15 Aug 2007 Berichten: 1136 Woonplaats: west-vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Jul 09, 2008 11:42 pm Onderwerp: |
|
|
Inderdaad niet leuk om te horen! Ik duim voor jullie klein meidje dat het gaatje vanzelf toegroeit!
_________________ Mama van E & M (°14/05/2007)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|