| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Vlinderelf

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Jul 10, 2008 11:06 am Onderwerp: |
|
|
Had Yane blijven leven dan hadden ze bij haar ook die operatie moeten doen, maar dan om het gaatje wel open te houden. Komt uiteindelijk qua techniek op hetzelfde neer... Dat is ondertussen een routine-ingreep.
Lichte volledige verdoving, klein sneetje in de lies en dan duwen ze via de liesslagader een kabeltje tot op de juiste plaats in het hart. Door dat kabeltje steken ze dan zo'n parapluutje (om het gaatje dicht te maken), of ballonnetje (om het open te houden) en dat zetten ze op de juiste plaats en dan plooien ze dat open. Kabeltje terug trekken, sneetje wordt met een klevertje dichtgemaakt en dan is het klaar. Duurt amper een kwartiertje. Een baby zullen ze dan nog een nacht, misschien nog een dag erbij in observatie houden maar ze zal vrij snel terug naar huis mogen.
Vraag heel goed uitleg aan de cardioloog. Vraag het nog eens als je het de eerste keer niet allemaal begrepen hebt en vraag het nog eens als je het nog eens wil horen. Vraag alles wat je maar kan bedenken zodat je met een gerust hart je Hanneke naar het ziekenhuis kan brengen. En dan nog he?!
_________________ Mama van Ella & Yane °23/01/08
(Yane stierf op 9 februari aan een hartafwijking) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Mams

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Jul 10, 2008 8:48 pm Onderwerp: |
|
|
Hey!
Simon heeft dat ook... We merkten bij hem vaak blauwe handjes/voetjes/lipjes op. Meldden dit aan K&G en zij stelden een echo van het hartje voor. Dat gaatje was bij Simon toen ook nog niet dicht (denk dat hij toen 7 maand was?).
Komt idd bij veel kindjes voor.
Wij moeten voor alle zekerheid opnieuw een echo laten nemen als hij 1 jaar is...
Sterkte meid, en alles zal wel goed komen!
_________________ Meer dan trotse mama van Simon en Janne (°28-09-2007) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sandra D

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Jul 10, 2008 9:32 pm Onderwerp: |
|
|
hopelijks komt alles goed en is een operatie niet nodig. en is een operatie wel nodig, dan gaan we alles doen die moet...
volgens mijn zus is het voor een babytje altijd goed om bij de geboorte goed te brullen voor de longen maar ook voor het hartje. is het daardoor ?? Hanne heeft de eerste minuut niet echt van haar laten horen...
_________________ mama van sam (28.11.2005), Lies & Hanne (25.01.2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Vlinderelf

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Jul 11, 2008 10:31 am Onderwerp: |
|
|
Niet zitten denken aan hoe het komt... Daar krijg je nooit antwoord op...
Het is normaal dat je je dat eens afvraagt, maar het heeft eigenlijk geen zin he.
Het komt bij veel kindjes voor. Ik herinner me dat mijn moeder dat ooit ook eens gezegd heeft over mij dat ik dat had. Maar dat heeft zich in mijn geval vanzelf opgelost.
_________________ Mama van Ella & Yane °23/01/08
(Yane stierf op 9 februari aan een hartafwijking) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Jul 11, 2008 9:58 pm Onderwerp: |
|
|
heeft niks met het brullen te maken hoor wees gerust , je kan er helemaal niks aan doen . Het gebeurt nu eenmaal bij sommige baby's dat het gaatje (die er voor de geboorte moet zijn ) zich niet vanzelf sluit . Op zich is dit geen probleem het eerste levensjaar maar nadien moet het gaatje wel gedicht worden omdat ze veel actiever worden en het hartje onder teveel stress komt te staan maar zolang ze nog echt baby zijn kan dit weinig kwaad .
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sandra D

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Jul 12, 2008 9:02 am Onderwerp: |
|
|
de arts zei ook van ieder jaar te evalueren... als hij ziet dat de rechterhelft groter wordt omdat het teveel inspanning moet doen tegenover de linkerhelft dan wordt er vroeger ingegrepen dan tussen de 3 à 4 jaar... ben blij dat het ne arts is die het heel goed uitlegt want anders kom je buiten en heb je het allebei anders begrepen !!
we zullen wel zien !!
_________________ mama van sam (28.11.2005), Lies & Hanne (25.01.2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|