| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
limpie

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Mei 25, 2008 8:12 pm Onderwerp: fopspenen |
|
|
hoi
ik denk dat ik het hier wel kan plaatsen
ik heb een vraag over fopspenen.
ik wil weten welke fopspenen jullie gebruikte als ze nog prematuur zijn, want met zo'n kleine mondjes... is het moeilijk een goei tutje te vinden.
die van bibi 1dag vind ik niet zo best voor de kids...
dan heb ik die van tigex gekocht, die houden se zel binnen... maar is het wel gezond of goed dat je al tutjes geeft als ze bv krijgen? ze drinken wel van een flesje met een rubbere speen...
graag jullie meningen
limpie xxx
_________________ trotse mama van onze twins Noah & Roan( 15/05/2008), stiefmama van Yani(16/01/1999) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
sundance

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 2866 Woonplaats: Deurne bij Antwerpen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Mei 25, 2008 8:18 pm Onderwerp: |
|
|
Ik had gewoon in de apotheek het eerste fopspeentje gekocht daar staat op het doosje voor welke leeftijd het is. Maar ik heb ze niet kunnen gebruiken want ze wilden nooit een fopspeen. Dus heb ik hen ook niet gedwongen. Ik legde ze bij hen als ze op neonatologie lagen en probeerde het af en toe is of ze het wilde maar ze spuwde die altijd uit.
_________________ Sunny, mama van:
Joey(06/01/2000) en Sarah (23/04/2002)- Axel en Maxim(03/01/2004)
url=http://www.imageposter.com/uploads/get/483524] [/url]
bestellen bij muzemans |
|
| Terug naar boven |
|
 |
kaya

Geregistreerd op: 21 Mrt 2008 Berichten: 669 Woonplaats: West-Vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Mei 25, 2008 8:18 pm Onderwerp: |
|
|
Ik kan nog niet uit eigen ervaring spreken uiteraard, maar in de winkel waar wij onze geboortelijst hebben gelegd, hadden ze ook fopspenen van bibi voor -2 tot +2 maanden. Wij hebben er zelfs 2 op onze lijst gezet
Bij de borstvoedingssessie in het ziekenhuis waar ik ga bevallen heb ik die vraag ook gesteld aan de vroedvrouw en volgens haar mag je pas een fopspeen geven eens de borstvoeding goed gaat. Dus wanneer ze echt goed drinken en het gewend zijn van te drinken aan de borst. Als je ze eerder een fopspeen zou geven zou dit ervoor kunnen zorgen dat hun zuigreflex in de war is en ze niet meer goed kunnen leren drinken aan de borst.
_________________ Mama van Lukas en Timon (7 augustus 2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
limpie

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Mei 25, 2008 8:23 pm Onderwerp: |
|
|
hoi
ik leg niet aan, daar heb ik geen geniet van...
dus ze krijgen mijn afgekolfde melk in een flesje. ben ook niet van zin om se nog aan te leggen, dat afkolven lukt goed... steeds meer en meer melk,
en dan heb ik ook een overzicht dat ze wel genoeg drinken
en zolang ik maar melk kan geven vind ik het best
gezonder kan niet zekers
en ik heb duidelijk op de neo gezegd, enkel de tut geven als ze echt ontroostbaar zijn
ben benieuwd
limpie
_________________ trotse mama van onze twins Noah & Roan( 15/05/2008), stiefmama van Yani(16/01/1999) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
kaya

Geregistreerd op: 21 Mrt 2008 Berichten: 669 Woonplaats: West-Vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Mei 25, 2008 9:02 pm Onderwerp: |
|
|
Tjah, dan maakt het uiteraard niet veel uit hé! Maar die tuutjes voor prematuurtjes bestaan toch hoor! Tzijn kleine koddige dingetjes ook
_________________ Mama van Lukas en Timon (7 augustus 2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
San

Geregistreerd op: 24 Aug 2007 Berichten: 1292 Woonplaats: Sint-Amands (aan de Schelde)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Mei 25, 2008 9:50 pm Onderwerp: |
|
|
Limpie, bij ons gaven ze sowieso de tutjes vanaf het moment dat ze aan de monitor lagen (sowieso de eerste nacht omdat ik dan moest rusten). Wij hadden echter expliciet gevraagd om geen tut te geven, en ze deden het toch omdat de monitor anders af gaat telkens ze huilen. De 2de nacht vroeg ik Arne een uurtje mee te nemen omdat hij ontroostbaar was en ik veel pijn had, en toen hij terug kwam had hij een tut in de mond. Die zei toen heel cru dat ik ze maar bij mij moest houden als ik dat niet wilde. Dat heb ik dan ook gedaan. Onze twee hebben, met andere woorden, sindsdien geen dag meer een tutje gehad en dat gaat perfect. Ze zeuren niet en duimen niet.
Ik wil maar zeggen dat je vraag om het alleen te doen als ze ontroostbaar zijn, wellicht niet gaat helpen om het gebruik van een tutje tegen te gaan.
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Mei 25, 2008 10:35 pm Onderwerp: |
|
|
ik heb 5 maanden perfect borstvoeding kunnen geven en van dag 1 had ik hem al een tuutje gegeven om in te slapen . Mijn ervaring met de twin was zo goed dat ik zweer bij een tuutje om in slaap te vallen . Het afleren is zo simpel en kindjes met een sterke zuigbehoefte hebben daar echt wel troost van , neen , ik ben een voorstander van tuutjes .
En om op het onderwerp terug te komen : bij mij en de blauwe doos die ik bij de gyn kreeg , zat er een tuutje voor -2 maanden, heel klein dus . Nicolas heeft die nooit gewild .
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|