| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
San

Geregistreerd op: 24 Aug 2007 Berichten: 1292 Woonplaats: Sint-Amands (aan de Schelde)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mei 02, 2008 2:34 pm Onderwerp: Flesjes geven, 2 tegelijkertijd! |
|
|
Ik heb vanmorgen voor de eerste keer onze 2 samen eten gegeten, maar dit ging nogal krampachtig.
Ik zat dus met onze 2 op mijn beide armen en Marnik gaf de flesjes dan aan, en dan draai de flesjes naar hun mond et voilŕ. Maar ik had serieuze kramp achteraf en onze Michiel viel natuurlijk halverwege pardoes in slaap dus het duurde nog lang ook!
Hoe geven jullie tegelijkertijd eten? In de relaxen naast elkaar, of ..? Ik vind het op de arm geven superzalig, maar af en toe is het toch wel praktisch om eens effe samen te geven!
|
 |
double fun

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mei 02, 2008 3:27 pm Onderwerp: |
|
|
|
Ik geef de flesjes idd als ze samen in de relax liggen, lekker gemakkelijk, ik zit dan tussen de twee relaxen in. Wat ik ook wel doe is hen op het grote bed leggen met het voedingskussen ter ondersteuning achter hen en hen dan naast elkaar eten geven, is ook best gezellig.
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 4091 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mei 02, 2008 6:37 pm Onderwerp: |
|
|
ik had twee technieken: toen ze heel klein waren (de eerste zes weken) gaf ik hen soms de fles (oei ,moeilijk uit te leggen en ik heb er gene foto van) als volgt: ik zat in de zetel, voedingskussen rond mijn middel, en beiden zaten met hun poep op het kussen en hun rug tegen mij aan, beetje achterover geleund, en zo de fles erin. Later gaf ik hen liefst de fles eigenlijk in dezelfde houding: rustig in de zetel, voeten op de poef, voedingskussen rond mijn middel, en dan beiden liggend op dat voedingskussen, met de hoofdjes in het midden tegen elkaar. Is de minst vermoeiende houding, en het voordeel is dat je dat heel goed zelf kan klaarstomen: flesjes klaar zetten in de zetel, eentje in de zetel leggen met een kussen ernaast, dan de andere nemen, gaan zitten met het voedingskussen, eerste neerleggen en de andere die al in de zetel lag, erbij nemen. Zo hebben wij dat eigenlijk die eerste zes maanden meestal alleen gedaan, ook al waren we alletwee thuis (dan kon de andere wel helpen met kids en flesjes aangeven, en kon die zich met Line bezighouden). Het voordeel van die tweede houding vond ik ook dat je heel gemakkelijk eentje een boertje kan laten doen, terug kan neerleggen en de andere laten boeren. En doordat ze zo lekker tegen je aan liggen, vielen ze hier ook lekker in slaap achteraf...
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
tamtam

Geregistreerd op: 07 Okt 2007 Berichten: 592 Woonplaats: sint-laureins
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mei 02, 2008 6:48 pm Onderwerp: |
|
|
Als wij alleen waren om te voeden was het ook in de relaxjes ofwel met hun hoofdjes naast elkaar op de zijleuning van de zetel...
Ik denk wel dat er geen betere manier bestaat als zoals gyt het deed
_________________ Tamara, mama van Sharissa (02/04/1993), Sibren (03/08/1995), Kjell (22/05/2003) en Tibbe (22/05/2003) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
muzemans

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mei 02, 2008 7:59 pm Onderwerp: |
|
|
|
De onze dronken zo moeilijk dat je ze echt we moest vasthouden en constant stimuleren. Heb het een paar keer geprobeerd, maar het is nooit gelukt. Elk om de beurt en wachten maar...
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
pascale

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mei 02, 2008 8:07 pm Onderwerp: |
|
|
Onze kids dronken heel goed pap behalve als je ze met twee tegelijkertijd wou geven. Dan weigerden de dametjes te drinken.
Dus ieder apart dan maar!
_________________ mama van Silke en Lissa ( 05/09/2003) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
lutg

Geregistreerd op: 15 Aug 2007 Berichten: 1136 Woonplaats: west-vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Mei 02, 2008 8:39 pm Onderwerp: |
|
|
Als ik alleen ben, geef ik ze hun flesje op de manier zoals Gyt beschrijft: het voedingskussen op mijn schoot, links Margot en rechts Elena (met hun voetjes langs mij, zodat ze naar mij kijken), flesjes in aanslag en drinken maar.
Ik vind het een heel aangename manier om hun flesjes te geven (in 't begin had ik wel af en toe dat ik volledig geďnstalleerd zat... en dan besefte dat hun slabbetjes nog in de kast lagen )
_________________ Mama van E & M (°14/05/2007)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|