Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
twinneke's blog
katreseke's blog
pedro's blog
Jipenjanneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

Fietsen fietsen fietsen, wij worden niet moe!!

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Veiligheid
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jipenjanneke

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Za Mei 17, 2008 7:22 pm    Onderwerp: Fietsen fietsen fietsen, wij worden niet moe!! Reageren met citaat

Even een vraag over fietsstoeltjes - bakfietsen - fietskarretjes

M'n man en ik fietsen erg graag, en gingen vanaf de lente dus regelmatig fietsen. Nu willen we dat uiteraard ook graag met onze twin doen, maar we weten niet goed voor welke optie we zouden gaan. Los van 't financiële, wat zijn jullie ondervindingen? En vanaf welke leeftijd kunnen ze goed in een fietsstoeltje?

Ik zou nl eerder voor een fietsstoel kiezen, en er ineens 2 op mijn fiets zetten, als ik er eens alleen mee wil wegrijden. Bakfiets lijkt me leuk, zeker als ze vooraan zitten, dan kan je ze mee in 't oog houden, maar gebruik je dat 'ding' ook als de bak leeg is? Lijkt me dan zo log... In 't stad zie ik regelmatig fietskarretjes, dus die optie is ook open.

Groetjes
Jipenjanneke

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
christa

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Za Mei 17, 2008 8:21 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo,

Wij hebben een tweeling van 6 maanden en drie grotere kinderen (12, 10 en 8 jaar oud). Wij doen veel kleine verplaatsingen met de fiets en wilden dat met de komst van de tweeling niet veranderen. Omdat je fietsstoeltjes pas goed kan gebruiken zodra ze goed recht kunnen zitten en ikzelf niet graag met twee op de fiets rijd, hebben we de fietskar en de bakfiets overwogen. Bij een bakfiets moet je uiteraard een volledig nieuwe fiets kopen en bovendien is het niet handig indien je die met twee wil gebruiken en je steeds zadel en zo zou moeten verstellen. Qua veiligheid weet ik niet wat het beste is, ik denk dat ze beide hun voor- en nadelen hebben. Wij hebben uiteindelijk voor een fietskar gekozen waarin twee babyschalen vastgesnoerd worden, zodat we er nu al twee maanden mee rondrijden. We zijn daar zeer tevreden over, alleen opletten voor smalle doorgangen. Bovendien kunnen we de kar heel makkelijk van de ene fiets naar de andere verplaatsen (alleen een bevestigingsset vastmaken aan de achteras van de fiets). Best ga je eens kijken bij een handelaar die verschillende merken verkoopt zodat je kan zien wat er is qua modellen en prijzen. Sommige verkopers laten je ook de bakfiets of fietskar uittesten.
jakke

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Za Mei 17, 2008 9:15 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

wij hebben zo een fietskar gehad waar je ze in kon vastgespen, ze zaten er graag in,en jijzelf krijgt er gespierde benen van Wink
toen ik er mee rondreed was iedereen me aan het bekijken en als ze over zo een fietskar spraken wisten de mensen dadelijk te zeggen waar er in zonhoven er eentje reed Very Happy
ik ging er ook mee winkelen,eerst kids naar school en dan naar de winkel .
ook zijn er veel mensen komen vragen waar ik ze had gehaald,en nu moet je eens kijken hoeveel fietskarretjes er in zonhoven rondrijden Laughing
nee ik persoonlijk zou eerder zoiets nemen zo een fietsbak lijkt me ni heel praktisch
Melandune

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Mei 19, 2008 9:33 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Hier ook een fietskar sinds de tweede er bijgekomen is.. Maar nu overwegen we toch serieus om een bakfiets aan te schaffen.. We gaan 4 kinderen hebben, de oudste twee gaan nog niet zelf naar school kunnen fietsen (volgend schooljaar de oudste misschien wel).. Op zich kunnen we het dan oplossen met de fietskar en het fietsstoeltje, maar het voordeel aan de bakfiets is dat je er een soort tent voor hebt en ze dan allemaal droog zitten als het regent.. Enja, in het begin zal het wennen zijn en zwaar, maar 't is gezond Wink ..
joe

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Mei 19, 2008 11:53 am    Onderwerp: Reageren met citaat

We hebben sinds kort een bakfiets en zijn er erg tevreden over. Kids kunnen goed zien en hij fietst heel comfortabel.

lutg

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Mei 20, 2008 11:17 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Onze fietsenmaker stelt de VANTLY KIDDY BUGGY voor, met een aluminium voetenbak, omvormbaar tot buggy.

Zijn er mensen op de site die hem gebruiken en zo ja, wat is jullie mening erover??
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Veiligheid Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: