| |

sundance's blog Isarubines blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog katreseke's blog twinneke's blog pedro's blog Jipenjanneke's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
isa

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Apr 21, 2007 8:49 am Onderwerp: eten,slapen,ritme kindjes 14maanden/ |
|
|
hoi allemaal,ik ben hier nieuw,dus misschien bestaat deze vraag al
maar ik was benieuwd naar het dagrimte van jullie kindjes van rond de 14maanden.
zoals eten,slapen,enz.
hoe zeg je dat iets niet mag,hoe leer je iets af enz
groetjes isa
|
 |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Apr 21, 2007 11:18 am Onderwerp: |
|
|
het belangrijkste wat je moet doen is dat beide ouders het zelfde zeggen,ni dat de ene het verbied en de andere laat het toe.Ook als je iets verbied moet je het altijd verbieden en ni als je geen zin hebt ze gewoon laten doen, dan weten ze het ni meer en zullen ze de lijn altijd verder leggen.Wat je moet doen is het op een korte maar krachtige manier nee durven zeggen.
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 4091 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Apr 21, 2007 11:56 am Onderwerp: |
|
|
vanaf ongeveer acht maanden hebben we altijd hetzelfde ritme aangehouden: 6.30-7h opstaan - ontbijt - middageten tussen 11 en 12, slapen van 13 tot 15 in de creche, thuis soms tot 16h als ze doorslapen, daarna fruit en koek, rond half zes in bad, kwart voor zes boterhammetjes, kwart na zes fles melk, tussen half zeven en kwart voor zeven in bed (en dan een heerlijke nachtrust). Dit ritme houden we nu, op anderhalf jaar nog altijd aan, en zullen we toch nog anderhalf jaar volhouden (als alles lukt). In de creche moeten ze toch gaan slapen, en ze gaan naar school in september 2008, meteen fulltime, dus dan is het gedaan met middagslaapjes.
Aanleren dat iets niet mag, tja, jakke schrijft het al hé: consequent zijn... maar da's soms idd moeilijk. Daarom dat ik er wel altijd van uit ben gegaan om eerst eens goed na denken waar je op gaat hameren. Want anders loop je de hele dag alleen maar te verbieden. Zo moeten onze kids bv niet aan tafel blijven zitten als ze klaar zijn met eten, of mogen ze al hun speelgoed uithalen (we proberen hen nu zachtjes aan te leren om mee op te ruimen). Maar onze gevechten zijn: (wel nodig met die van ons) fysieke agressie, gooien met speelgoed, op tafel klimmen, aan de tv komen, geen snoep tussendoor,...
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jessie

Geregistreerd op: 31 Jul 2005 Berichten: 1700 Woonplaats: Herent - Vlaams Brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Za Apr 21, 2007 1:26 pm Onderwerp: |
|
|
hier hebben ze ook wel al enige tijd hetzelfde ritme (Tess en Kaat zijn nu 19 maanden) Opstaan rond 6h45, aankleden, om 7h vertrekken we naar de creche, daar eten ze hun boterham en drinken ze hun melk.
Rond de 14 maanden sliepen ze 's morgens nog enkele uurtjes en 's middags ook. Nu blijven ze een ganse morgen wakker, ze eten nog steeds om 11h30-12h en gaan tegen 12h30 in bed. Dan slapen ze enkele uurtjes (soms tot 15h30-16h) en eten ze hun fruit met koek en drankje. Dan nog veel spelen en rond 18h boterhammen, 18h30 in bad, dan flesje en tegen 19h15 -19h30 in bed.
Iets verbieden gaat nu al heel goed, al moet ik zelf zeggen!! 2x iets verbieden en over de hoek spreken en het lukt.
Maar zoals jakke al schreef: volhouden en allebei hetzelfde zeggen!!
Voor een kindje van die leeftijd begint het "neen" wel door te dringen.
_________________ Jessie - mama van Kaat en Tess - "mijn 2 engeltjes" (07/09/05) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
isa

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Apr 24, 2007 6:33 pm Onderwerp: |
|
|
ja dat proberen wij ook.volhouden.nee is nee.maar dat is niet altijd even gemakkelijk met zo 2 deugenieten.
ik heb bij quinten een paar keer op zijn vingertjes getikt(ik weet niet of dat een goed methode is) en als hij nu iets doet,zegt hij nee nee, en slaat met zijn handjes op tafel.
ze zijn nog te jong om in bijv de hoek te zetten denk ik.
eten en slapen ritme gaat goed.nu weer althans. lennard heeft sinds vorige week buisjes in zijn oortjes en slaapt nu weer als een roos.
hier zijn ze tussen 6.30 en 7uur wakker.boterham eten en melk drinken
11.30 warm eten en om 12uur naar bed.meestal tot 14.00 soms langer
daarna fruit en of koek met drinken.
om17.00 een boterham uit vuistje.en om 18.30 een fles en om 19,00 naar bed(dat kan soms vroeger zijn,als ze volledig opgebrand zijn)
dit houden we al een poosje vol en volgens ons werkt dit wel goed.
al wou ik dat ze smiddags langer sliepen,zodat ze rond 17.30 al niet opgebrand zijn,maar ja.
groetjes isa
|
 |
twinneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Mei 06, 2007 8:09 pm Onderwerp: |
|
|
Goh, ik hoop dat die van ons dat ook ooit gaan doen, zo lang slapen...nu slapen ze in de voormiddag 45 minuten en in de namiddag 1 uur als ik chance heb, gewoonlijk ook maar 45 of 50 minuten. En dan wordt er één wakker (of slaakt een kreet in haar slaap) en daar wordt de ander dan wakker van en dan willen ze niet meer terug slapen... Ze worden gewoonlijk ook wenend wakker, volgens mij toch een teken dat ze niet uitgeslapen zijn. Maar eens ze mij gezien hebben, willen ze niet meer terug slapen. Jammer genoeg. Want ik heb tijdens de middag net genoeg tijd om een boke te eten en de keuken wat op te ruimen, en dan zijn ze er alweer allebei. Zeer vermoeiend, moet ik wel zeggen. Maar als we hen bv apart leggen, willen ze niet slapen! Tips????
_________________ Mama'tje van de olijke tweeling Ella en Louise (04-07-2006)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gyt

Geregistreerd op: 06 Feb 2006 Berichten: 4091 Woonplaats: vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Zo Mei 06, 2007 9:34 pm Onderwerp: |
|
|
liggen ze nog samen in één bedje twinneke? Want rond 8 maanden begonnen onze jongens het daar moeilijk mee te hebben, vooral overdag, zeker als één van de twee effe wakker werd. Maar sinds hun 10 maanden slapen ze 'samen apart' (bedjes met de spijlenkant tegen elkaar), in een volledig verduisterde kamer, en zo slapen ze super. Ook op verplaatsing proberen we toch altijd de reisbedjes tegen elkaar te zetten, en zo slapen ze praktisch overal goed. Rond die leeftijd van 8 maanden gebeurde het hier ook wel dat er eentje maar niet wou slapen, en dan legde ik die toch in het bedje van Line. Daar mocht die dan brullen wat hij wou, uiteindelijk viel hij toch in slaap, en zo sliepen ze beiden beter. Eén voordeel van het altijd samen slapen: ze slapen enorm diep, zelfs als de ander staat te brullen naast hem. Laatst had Lennart een moeilijke nacht, hij bleef maar wenen, en na drie keer sussen en tutje geven besliste ik om hem maar even te laten brullen. Na een kwartier vond ik het welletjes, dus terug naar boven... idd uit pure colère zijn tutten uit bed gegooid. Tut erin, en bonk terug in slaap gevallen. Ikke terug in mijn bed, maar toen begon ik te denken: Pieter is daar niet van wakker geworden... die zal toch nog ademen? Ikke dus terug naar boven om te gaan voelen bij Pieter... die was overal doorgeslapen . Da's pas diep slapen hé?
_________________ (meestal) trotse mama van Line (30 aug 2003), Pieter en Lennart (10 okt 2005) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|