Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
katreseke's blog
twinneke's blog
pedro's blog
Jipenjanneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

eten,slapen,ritme kindjes 14maanden/

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Opvoeding
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
twinneke

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Mei 07, 2007 12:47 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Gyt, die van ons hebben nooit in één bedje samen geslapen. Hun bedjes staan ongeveer een meter uit elkaar. Hun kamertje is ook volledig verduisterd. En 't valt echt op: als mijn man er alleen thuis mee is, slapen ze anderhalf uur. En bij mij maar 45 minuten!!! Grrrrr!
Heb al vanalles geprobeerd: hen langer ophouden, of juist vroeger naar bed brengen, ... En apart leggen heeft niet veel zin want wij wonen op een appartement en als we een bedje op onze kamer zetten dan hoor je haar toch keihard brullen tot in de kinderkamer.
Vannacht heeft Louise (en wij dus ook) heel slecht geslapen. Gisterenavond bij vrienden had ze een boterhammetje gegeten met iets groffere zaadjes in dan ze gewoon is, en ik denk dat ze daar wat krampjes van had. Dus we hebben elk uur gezien , ze schoot dan telkens met een kreet wakker. Wij dachten dat ze dan in de voormiddag nog wel een goeie dut zou doen (gewoonlijk slaapt ze 45 min in de voormiddag) maar nee, hoor, mevrouw wou gewoonweg NIET slapen! Ik heb haar zelfs geen enkele keer in haar ogen zien wrijven. Nu liggen ze ongeveer 45 minuten in bed en voorlopig nog niks te horen...laten we hopen op anderhalf uur!!
Tot hoe lang sliepen jullie kids nog in de voormiddag?

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken
jakke

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Mei 07, 2007 1:26 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

die van ons sliepen tot ze 3.5 jaar waren s'middags,we hadden geluk dat in school de kindjes "moesten" rusten,rani heeft zelfs tot ver in het tweede kleuterklasje geslapen tot er geen plaats meer was en krijgen de kindjes van het zomerklasje voorrang.
Saskia

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Mei 07, 2007 1:26 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Twinneke, onze meiden sliepen tot ze ongeveer 18 maanden waren nog in de voormiddag, maar dan ondervond ik tegen die tijd wel dat ze 's namiddags feest hielden op hun kamer: beren gooien, lachen, rechtstaan, mekaar wakker,... En ja,Camille en Amaryllis hebben wel wat slaap nodig, hoor. Nu slapen ze 's middags toch een goeie 2 uur en een half. Dus ik weet niet of ze een beetje representatief zijn. Misschien moet je het wel eens proberen om ze 's ochtends wakker te houden.
isa

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Mei 07, 2007 2:40 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

bij ons slapen de jongens samen op 1 kamer maar niet in 1 bed.nooit gedaan trouwens.wel een tijd samen in de box,maar toen het harentrekken werd hebben we er een box bijgezet.
ze worden ook snachts niet wakker van elkaar.we hebben hier een paar maanden erg gesukkeld met lennards oortjes,die dan snachts huilend wakker werd(soms wel 10x op een nacht) en quinten sliep gewoon door.
overdag worden ze volgens mij wel sneller wakker van elkaar.

hier is het ook alles uit bedgooien.tuuten,knuffels.en dan wenen omdat ze hun tuut of knuffel kwijt zijn.

groetjes isa

isa,mama van lennard en quinten(09-02-06)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
gyt

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Mei 07, 2007 6:34 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

onze jongens gingen tot ongeveer 12 à 13 maanden 's morgens nog een uurtje slapen, en dan 's namiddags nog 2 à 3 uur. Maar die ochtenddut is heel individueel hoor, bij Line was die op 8 maanden al zeker afgeschaft, zij had die absoluut niet nodig. Ik probeer hen 's middags ook wel vrij snel na het middageten in bed te leggen, geen uur meer spelen zoals in de creche, dan heb je ook het 'lekker vol buikje'-effect dat meespeelt...
Jessie

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Mei 07, 2007 7:37 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

tot 19 maand sliepen Tess en Kaat ook nog makkelijk enkele uurtjes in de voormiddag en dan gingen ze later naar bed in de namiddag.
De creche heeft hun uren dan aangepast en nu slapen ze niet meer in de voormiddag en gaan rond 12h al naar bed en slapen dan tot een uur of 2.
's avonds zitten ze er dan in rond 19h

Als we dan 's middags ergens moeten gaan eten, dan steek ik ze 's morgens in bed, zodat ze 's middags wat later in bed gaan. of zoals op het communie feest van Thibo, gaan ze 's middags niet slapen.
Maar dan had ik wel 's avonds 1 hysterische Kaat van vermoeidheid.
gyt

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Mei 07, 2007 10:27 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

je zal 9 of 10 maanden bedoelen Jessie, want de meiden zijn toch maar nét 20 maanden geworden?
Ja, hen niet laten slapen doe ik niet meer, want dan heb ik dus ook vreselijk slecht gezinde ventjes (Line kon daar beter tegen, maar die heeft altijd al minder slaap nodig gehad). Zelfs nu, als ik hen na 3 uur middagdut moet gaan wakker maken (of zoals vanochtend, als ze door ons vroeg geweld heengeslapen zijn), dan is Pieter het eerste half uur niet te genieten...
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Opvoeding Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

Ga naar: