Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
katreseke's blog
twinneke's blog
pedro's blog
Jipenjanneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

Engeltjes worden Duiveltjes

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Opvoeding
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Tante E

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Nov 07, 2007 7:53 am    Onderwerp: Engeltjes worden Duiveltjes Reageren met citaat

De situatie doet zich steeds vaker voor...

Als ik alleen ben met de kids zijn het (bijna altijd) perfecte engeltjes. Ze zijn goed gemanierd en ze kunnen veel dingen zelfstandig doen... Kortom ik kan zowat de hele tijd complimenten geven zoals: maar nu zijn jullie flink en amai dat kan jij al goed zeg of dank u schat om mij even te helpen enz.

MAAR...

Eens de papa er bij is zijn het duiveltjes, plots kan Thibo zijn vlees niet meer snijden of zijn boterham niet meer smeren, ze worden wild en doen elkaar pijn, ze gooien met dingen in huis (terwijl ze perfect weten dat gooien binnen niet mag). Ze zijn brutaal tegen mij en tegen hem en je moet de hele tijd opmerkingen geven van is het nu bijna genoeg geweest...

Natuurlijk heb ik dan zo iets van ik kan dit niet zomaar laten gebeuren en begin opmerkingen te geven dat ze moeten stoppen of rustig moeten zijn... En dan komt B. af van laat ze maar doen ze zullen wel merken als ze te ver gaan. Het zal toch maar zijn tot dat er 1 begint te wenen... Maar ik heb het daar toch wel moeilijk mee...

Waarom zijn het Engeltjes als ze bij mij alleen zijn en Duiveltjes als de papa er bij is... Waarom doen ze dat...
Oma mie zei tegen mij van reageer dan ook niet op de kids en laat B. het oplossen maar das makkelijker gezegd dan gedaan...

Is er nog iemand die hier ervaring mee heeft?
Terug naar boven
lijntje

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Nov 07, 2007 8:26 am    Onderwerp: Reageren met citaat

het is echt een vorm van aandacht vragen hoor tante e en dan vooral de aandacht van papa, ze weten heel goed dat jij reageerd en dat papa daar dan ook reactie opgeeft met gevolg aandacht voor hun. zou toch proberen oma mie haar raad op te volgen en ze inderdaad te negeren en bart het te laten oplossen, maar vind toch ook dat bart hier niet helemaal vrijuit gaat want jou bekritiseren in het bijzijn van de kinderen is wel het laatste dat hij moet doen, mischien het er met hem eens over hebben??

wat ik dikwijls meemaakte is als ze bij de oma ofzo waren ze engeltjes waren en thuis haalden ze ook van alles uit maar denk dat daar vooral het problem is dat als ze bij oma ofzo zijn ze in die tijd de volledige aandacht krijgen enja thuis is er ook nog een huishouden dat moet draaien hé
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken
L

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Nov 07, 2007 9:12 am    Onderwerp: Reageren met citaat

k denk ook dat het aandacht zoeken is! en zolang er gaat gereageerd worden op dat 'foute' gedrag zullen ze, denk ik, op die manier aandacht blijven zoeken!
k denk ff door de zure appel bijten en dat gedrag eens proberen te negeren, zeker door papa, en pas reageren als ze flink zijn!
wie weet helpt het

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
muzemans

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Nov 07, 2007 9:42 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ze zoeken duidelijk de aandacht van papa, en zelfs al is het negatieve aandacht, het is aandacht. Mss doen ze het bij jou niet, omdat jij hen duidelijk heel veel (positieve) aandacht geeft als je met hen alleen bent. Ik zou er toch eens met Bart over praten hoor!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken
jakke

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Nov 07, 2007 9:54 am    Onderwerp: Reageren met citaat

ik zou ook met bart erover praten hoor,ze doen enkel zo om zijn aandacht te krijgen,allé ni dat ik nu ga zeggen dat hij het helemaal verkeert doet of hem de les wil spellen maar gewoon een stomme vraag wat doet hij als hij thuis komt?
Tante E

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Nov 07, 2007 11:03 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Hij geeft iedereen een kus en een knuffel, dan eten we en dan zit hij nog een half uurtje bij hen in de zetel voor ze naar bed moeten. Het fenomeen doet zich vooral voor in het weekend...
Ik vind het ook niet plezant om van Bart kritiek te krijgen terwijl de kids erbij zijn want over al de rest dat ik doen voor de kids (die dan eigenlijk niet eens van mij zijn, maar dit even ter zijde want ik zie ze ook heel graag) daar wordt niet over gesproken. Dat vindt hij maar van zelfsprekend wat het voor mij zeker niet is... Ik heb het soms echt zwaar om het huishouden recht te houden en dat zeg ik regelmatig maar hij snapt het niet. Ik zou eens willen staken!

hem voor alles wat ik nu doe laten opdraaien, misschien snapt hij het dan...
Nog iemand zin om mee te staken?
Terug naar boven
jakke

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Nov 07, 2007 11:22 am    Onderwerp: Reageren met citaat

awel dat zouden meer vrouwen moeten doen gewoon staken en alles laten liggen dan zullen de mannen het misschien snappen alluwel ze denken dat zij het zwaarste werk hebben met de meeste stress Rolling Eyes
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Opvoeding Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: