Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
twinneke's blog
katreseke's blog
pedro's blog
Jipenjanneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

drinken uit beker en niet stilliggen bij verversen/aankleden

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Dagdagelijkse activiteiten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mia

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Aug 12, 2008 11:39 am    Onderwerp: drinken uit beker en niet stilliggen bij verversen/aankleden Reageren met citaat

Hallo,
Thomas en Hannah zijn nu net een jaar, en wij proberen al een half jaar om hen water te leren drinken, maar het lukt maar niet. Af en toe drinken ze eens een slok of twee, drie maar dat is het dan ook.

Ik vraag me nu af welke bekers het beste zijn?
Ik heb er al verschillende geprobeerd. De anti-lekbekers van avent.
Daar zuigt Hannah nu al goed aan, maar na twee slokken, laat ze de rest gewoon uit haar mond lopen. En Thomas zit daar alleen op te knabbelen zonder te zuigen.
Ik heb ook oefenbekers met een uitsparing in voor hun mond, maar daarbij loopt er ook meer naast dan in hun mond. En uit de papfles willen ze ook niet, van zodra ze merken dat het geen melk is, stoppen ze met zuigen.

Ik wil zo lang mogelijk wachten met cola en appelsap en andere zoete dranken, dus we blijven zweren bij water.

Vanaf wanneer kunnen ze met een rietje drinken?
Volgens mij hebben ze gewoon geen dorst, maar 'k vraag me af of ze dan wel genoeg vocht binnen krijgen. Hannah drinkt momenteel 's morgens max 9 schepjes en 's avonds max 8. Thomas drinkt 's morgens max 8 en 's avonds meestal maar 6 en vaak nog veel minder.

Nog een ander vraagje: Hannah is tegenwoordig een ramp om aan en uit te kleden en te verversen. Ze ligt geen seconde stil en krijst heel de buurt bijeen. Eigenlijk moeten we bijna met z'n tweeën zijn om haar te verversen. Niets schijnt te helpen, zingen, tuutje geven, kriebelen, speeltje geven (ze smijt alles direct op de grond, en kruipt dan recht om te zien waar het ligt)
Soms niemand een gouden tip?

Voor de rest zijn 't allebei schatjes hoor. Thomas heeft gisteren zijn eerste wankele pasjes zonder hulp gezet.

groetjes,
jakke

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Aug 12, 2008 7:17 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

inverband met dat pampertje verversen,van zodra ze maar teken doet om recht te komen duw je haar weer plat,ni recht laten komen enkel als jij het zegt,volhouden dus,na een tijdje neem ze de moeite ni meer om recht te komen omdat het haar toch ni lukt.Veel ouders vragen me hoe ik dat doe bij hun blijven ze ook ni liggen en bij mij wel,awel ik pas dat ook toe,gewoon telkens op de schoudertjes duwen bij het minste dat ze recht komen.
inverband met het water drinken volhouden ook daarin,of anders een héél klein beetje rose visé in doen(ik gebruikte de andere die bij de babyvoeding staat) juist genoeg dat het water een kleinbeetje verkleurt en de smaak is dan ook anders maar toch ni schadelijk voor hun tandjes
Jipenjanneke

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Aug 12, 2008 7:20 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Dag Mia!! Da's lang geleden zeg!! Blij je hier nog eens terug te zien!

Dat stilliggen (of net niet): yep, hier ook... Tinne heeft me ook al eens zover gekregen dat ik haar 2 keer in de hoek heb gezet, ze brulde en tierde heel 't dorp bij elkaar omdat ik haar wilde doen stilliggen om kleertjes aan te doen Crying or Very sad (ik denk dan elke keer: o jee straks bellen de buren de politie omdat ik mijn kinderen aan 't vermoorden ben Embarassed )

en bij het verpamperen elke keer die vingers naar beneden, vervelend!! Ok, ze mogen zichzelf echt wel ontdekken, maar niet als er nog kaka aanhangt!! Embarassed

Ik heb beneden aan het verzorgingskussen 'speciaal speelgoed' liggen, dat ze enkel dan krijgen, en dan lukt het redelijk. Ze liggen nog niet superstil, maar het gaat wel beter. Ze mogen dan met lege tubes zalf of een pakje papieren zakdoekjes spelen, wat ze anders niet mogen. En anders, afwachten denk ik, volgens onze om gaat het over Confused

Wat het drinken betreft, de onze drinken erg goed water, we zijn sinds kort wel op andere bekers overgestapt, omdat Wouter de antilekbekers gewoon opendraaide en dus alles over zich kapte Crying or Very sad
Hebben in 't kruidvat van die bekers met rietjes gekocht. En ja, ze kunnen het al - Tinne drinkt zelfs beter dan toen ze met de drinkbeker dronk, toen waren het ook altijd maar minislokjes. Ik heb ondertussen wel geleerd dat als ze dorst hebben, ze vragen naar hun bekertje, dus maak je daar niet teveel zorgen over. Je hebt misschien gewoon geen grote drinkertjes.

Zou toch water blijven proberen, eventueel thee of rosevicee verdunnen? Heb het zelf nog niet gedaan, bij ons is 't enkel water dat ze krijgen.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
lutg

bijna verloren

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Aug 12, 2008 8:00 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb hier een tijdje geleden net dezelfde vraag gesteld ivm het drinken.
Na VANALLES geprobeerd te hebben, drinken onze dametjes nu uit een beker (tupperware - met een dekseltje) met een rietje.
Zo lukt het!
Al moet ik toegeven dat ze bij de om nog steeds niet willen drinken, ook niet uit hun bekers van thuis. Ik denk dat gewoon koppigheid is.
Double Trouble

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Aug 12, 2008 8:14 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hier drinken ze sinds enkele weekjes ook van een rietje dus als we ergens naartoe gaan is het al eens makkelijk een appelsapje ofzo mee te nemen. Hier thuis drinken ze ook uit die bekers van Avent. Heel af en toe water maar meestal doe ik er vruchtenthee van Milupa in (camille of rode vruchten). Dat zijn die korreltjes die oplossen in water.

Dat niet stil willen liggen kennen we hier ook hoor. Nomi is een ramp om een luier aan te doen.Zij komt steeds naar voor om te kijken en doet niks liever dan de plakkertjes los maken. Ook zij heeft al vaak met haar handen in de kaka gezeten Shocked Cara is dan weer een ramp om af te drogen na het bad. Dan kan ze echt niet blijven liggen.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog Website bekijken
gyt

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Aug 12, 2008 8:16 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ik denk dat de meeste kids wel zo'n periode hebben dat ze niet verschoond lijken te willen worden. Volhouden is de enige raad, en kijken hoe je hen kan afleiden... Bij de ene is dat zingen, bij de andere alvast de tube creme geven... en als niets helpt: goed vasthouden... Maar mij is het ook wel eens voorgevallen (vooral bij Pieter) dat hij bijna van de commode af lag hoor...
mamataan

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Wo Aug 13, 2008 8:56 am    Onderwerp: Reageren met citaat

stilliggen is er hier ook niet vaak bij, maar momenteel zijn ze el even te temmen met een tandenborstel. blijven zoeken naar iets wat hun aandacht weerhoudt en blijven duwen om ze te laten liggen.

Wat het drinken betreft, vanaf 1 jaar dronken ze uit een beker met een rietje, wat inderdaad zeer handig is als je eens weg moet. Hier krijgen ze meestal water, maar af en toe doe ik er nu tesseire in, kwestie van een ander smaakje te krijgen.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Dagdagelijkse activiteiten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: