Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
twinneke's blog
katreseke's blog
pedro's blog
Jipenjanneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

Draagdoeken

Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Dagdagelijkse activiteiten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jipenjanneke

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Aug 14, 2008 11:07 am    Onderwerp: Draagdoeken Reageren met citaat

Hoikes,

Naar aanleiding van mijn foto als draagdoekmama (en misschien herinner je je ook nog mijn berichtje van 'mamahangbaby's') waar ik van enkele mama's een vraagje over kreeg, dit voorstel:

Ik wil gerust eens een draagdoekenworkshop bij ons thuis organiseren, specifiek voor twins. Ik ga binnenkort naar een workshop (heb er al 1 gevolgd en zelf erg veel info van 't net gehaald en dan proberen hé), maar niet specifiek voor twins. Daar vind je trouwens erg weinig info over, je moet zelf proberen. Ik heb wel een mailtje liggen van 'de' draagdoekenmama, met nog wat tips.

Zou er veel interesse zijn van hieruit? Want als er maar 3 mama's zijn, lijkt het me weinig interessant om het te doen. En dan leg ik wat ik doe, zelf wel eens uit.

Voorlopig is dat trouwens erg beperkt hoor - ik heb een katoenen draagdoek, +5m, en daar gaan ze met beiden in (Wouter op de rug, Tinne op de buik). Wouter kruipt nu zelfs regelmatig zo op m'n rug, zo van 'ik wil meerijden' Laughing En dan heb ik nog 2 ringslings - heb ze nog niet gecombineerd - zelf gemaakt (poepsimpel!! en erg goedkoop!), waar vooral Tinne graag inzit. Dan kan ze meekijken naar alles, en ze valt er zelfs in in slaap.

Toen ze nog baby waren, had ik ook een tricot slen, véél gebruikt - maar rekte me teveel uit naarmate ze zwaarder werden.

Laten jullie iets weten? Ik weet niet of ik dit weekend veel op 't net kan komen zitten - ik zie het maandag dan wel.

Groetjes
Ann

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
Vlinderelf

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Aug 14, 2008 2:21 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb tijdens mijn zwangerschap ook info gezocht over tweelingen in draagdoeken. Er zijn een paar sites waar wel wat op staat en tegenwoordig zitten er ook voorbeelden van draagtechnieken in het boekje dat je bij de levering krijgt (als je ze besteld bij knusjes.nl).
Maar als je al bij de draagdoekmama van de doekentheek terecht gekomen bent, zit je supergoed. Ze is een vriendin van mij en ik denk dat ze echt wel ALLES weet over draagdoeken...
Gisteren heb ik haar nog gezien en ik vroeg haar om me nog eens te tonen hoe je een ringsling makkelijk aan doet. Ik had er zelf echt lang mee gesukkeld en telkens in een halve colère van pure frustratie de sling in een hoek gegooid Confused , maar toen ze het me gisteren toonde was ik er ineens mee weg. Het zit hem in de details zeker?
Voor wie misschien eens gewoon uit nieuwsgierigheid wat meer wil lezen hierover: ze heeft ook een hele goeie site. Ik heb hem hier al enkele keren genoteerd, maar nog een keertje dan... www.doekentheek.be
met een overzicht van alle systemen en filmpjes erbij van hoe je het moet doen en alle voor- en nadelen.

Ik ben ook een absolute draagdoekovertuigde. Ella is nu 6,5 maand en ik heb eventjes een buggy geleend van een vriendin om er misschien 5 keer mee weggeweest te zijn. Voor de rest altijd het draagdoek gebruikt. Yves doet het ook heel graag. Ik denk dat zijn sexappeal als papa er enorm mee toeneemt Very Happy.
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog MSN Messenger
Jipenjanneke

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Do Aug 14, 2008 4:24 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hey Vlinderelf, ja, ik zou het haar willen vragen (als ze het ziet zitten om tot hier te komen tenminste) - vond het de eerste keer bij haar erg interessant en heb erg veel geleerd. Kijk ook regelmatig naar haar filmpjes op youtube... en dan doe ik 't na - of probeer ik het.

Het is wel makkelijker met 1 kindje, de draagdoeken, maar omdat ik ze met hun 2 er toch ook vaak insteek - en ze van tijd tot tijd die kuren hebben dat ik ze compleet niet in hun buggy krijg - wou ik andere twinmama's laten kennis maken met die technieken. Denk dat als er hier nog 1tje komt, ik zeker ook meer de draagdoek ga gebruiken dan ik nu doe.

Terug naar boven
gyt

verlorengeval

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Vr Aug 15, 2008 7:03 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

waar waren jullie drie jaar geleden??? Toen heb ik in onze babywinkel geïnformeerd over de mogelijkheden om twee baby's in draagdoeken rond te dragen, en het antwoord was klaar en duidelijk: 'dat kan niet'. Gevolg: de jongens hebben amper in de tricot slen gelegen (terwijl Line daar vaak in lag te slapen).
Nu is het voor mij te laat, maar deze info mag idd meer verspreid worden...
Melandune

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Za Aug 16, 2008 11:29 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik weet niet of hier andere fora genoemd mogen worden??? Ik zit nl op een ander forum met allemaal draagdoekenverslaafden, wel bijna allemaal met één kindje, maar ik geloof dat er nog een mama met een oudere tweeling zit en die heeft hen ook altijd gedragen..

Ik heb Einar en Aurik een paar weekjes samen in de tricotslen gedragen, heel knus en gezellig, maar toen het warmer werd, was die doek veel te warm (is meer een winterdoek).. Nu stop ik ze soms samen in een doek (ook eentje op de rug en eentje op de buik), maar meestal zorg ik dat ik een extra persoon meeheb..

Maar om terug ontopic te gaan: goh, interesse wel, maar ik heb het zelf al uitgezocht hoe ik hen samen kan dragen (dus ook voor mij een beetje te laat)..
Een heel leuk FILMPJE (en alle respect voor Eva, maar ik durfde het ook pas nadat ik deze mama één van haar twee kindjes op de rug zag zetten).

Laatst aangepast door Melandune op Di Aug 19, 2008 10:36 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Jipenjanneke

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Aug 18, 2008 12:57 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

@meladune: je mag mij altijd dat adres geven hoor - ik ben wel uit naar nieuwe ideeën!

Terug naar boven
Caroline

nieuwkomer

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Di Aug 19, 2008 3:06 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Lijkt me wel tof om 2 babietjes ineens te kunnen dragen. De twee oudsten hebben er toch redelijk veel in een draagdoek gezeten, en nu nog soms, in de ergo baby carrier.
Alleen lijkt me Stabroek een beetje ver (een dikke 90km) van waar ik woon Sad
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Dagdagelijkse activiteiten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: