Citytrip? Weekendje weg? Google Trouwen? Bruiloft organiseren?

Meerlingen & Tweelingen Blogs
sundance's blog
Isarubines blog
San's blog
L's blog
gyt's blog
muze's blog
twinneke's blog
katreseke's blog
pedro's blog
Jipenjanneke's blog

Het forum voor en door meerlingenouders! Meerlingen.org
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken 
 InloggenInloggen 
BlogsBlogs     ProfielProfiel 

Doen we er goed aan...???

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Opvoeding
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Bibi'ke

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Apr 14, 2008 9:10 am    Onderwerp: Doen we er goed aan...??? Reageren met citaat

Onze Axel heeft op die 5maand en half geen tut gewild.
Nu heb ik van vrijdag gemerkt dat hij soms heel fel op zijn duim zuigt.
Mijn vriend geeft haalt z'n duim dan uit z'n mond en geeft hem z'n tut.
Doen we hier goed aan?
Want ik heb geen zin om het 's nachts zoals bij Axana het geval is wel 10x op te staan.
Mijn vriend zegt dat je een duim moeilijker kan afleren, een tut geef je mee met de sint, je duim niet hé Laughing
tamtam

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Apr 14, 2008 9:16 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben ook van dat gedacht hoor...
Ons Tibbe begon ook te duimen en wij hebben hen ook daarom een tutje gegeven
Ik had vroeger een schoolvriendinnetje die op haar 14de nog steeds duimde, van als haar iets tegen zat ging haar duim automatisch de mond in, erg vervelend voor haar want zij besefte dat niet steeds, maar wij als klasgenoten des te meer
Dat meisje is menig keer uitgelachen hoor, zij wou dit afleren maar ze deed dit al levenslang, was niet makkelijk voor haar...
double fun

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Apr 14, 2008 10:01 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Mijn dochters beginnen hele vuistjes in hun mond te steken en anders inderdaad, duimen of vingers. En ik laat ze maar....
Heb nooit een tutje gebruikt (buiten toen Hanne op neonatologie lag en kort erna), en ga er toch nu ook niet mee beginnen. Maar of dit een goede zaak is? Dat weet ik niet, want inderdaad, een tutje kun je wegdoen, maar handjes niet.
Zelf heb ik heel lang geduimd (tot een jaar of zes ofzo) en ik weet nog dat ik van mijn ouders toen een week lang met handschoentjes aan moest slapen om het af te leren Confused . Was niet leuk, maar was er wel vanaf...
Ik laat de natuur dus zijn gang gaan en zal mettertijd wel handschoen-gewijs ingrijpen als dat nodig is Laughing .
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog
kleineke

regelmatig

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Apr 14, 2008 10:32 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Hier ook twee duimertje...
Tristan al meer dan Logan.

Ik heb ook geprobeerd tutje te geven, maar dat wouden ze niet. Toen ik bij mijn HA was heb ik het aangekaart en hij zei er zeker geen probleem van te maken. De meeste duimers stoppen er spontaan mee als ze vaste voeding gaan eten... En als dat niet is, dan zijn er idd nog de handschoentrukken edm Wink

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Vlinderelf

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Apr 14, 2008 12:16 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ella is ook al van de tut af en als ze er binnen enkele maanden weer behoefte aan zou hebben om meer te zuigen, dan denk ik dat ik haar ook gewoon zal laten duimen. De verhalen hier op de site van het opstaan 's nachts om het tutje te gaan zoeken overtuigden mij nogal.
En dat meisje die duimde op haar 14de, das toch uitzonderlijk he.
Ikzelf heb op mijn nagels gebeten tot 2 jaar geleden (stoppen met roken en ik was ook van het nagelbijten af...).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Blog MSN Messenger
Saskia

verslaafde

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Apr 14, 2008 3:46 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Wij hebben ook een duimer. Camille sliep toen ook al in haar eigen bedje op haar kamertje en als ze de tuut kwijt was, dan had ze al snel haar duim. Ik had zoiets van : ik kan er toch geen hele nacht naast zitten om die duim uit haar mond te halen. het duimen gaat wel samen met haar knuffeldoekje. Als ze dat doekje niet heeft, dan duimt ze ook niet.
sundance

Site Admin

Del.icio.us
BerichtGeplaatst: Ma Apr 14, 2008 8:17 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Joey en Sarah hadden beiden tutters en hebben die heel makkelijk en op eigen initiatief mee met de sint gegeven.

Axel en Maxim wilden geen tut ook geen duimers. We hebben in het begin ook op neonatologie geprobeerd om een tut te geven maar ze wilden niet en achteraf niet meer geprobeerd.
bestellen bij muzemans
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Blog Website bekijken MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Meerlingen.org Forumindex -> Opvoeding Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

Ga naar: