| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Ellen

Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Sep 01, 2008 10:19 am Onderwerp: Dochtertje enorm actief |
|
|
Hallo iedereen
Mijn dochtertje van 3 maanden is echt enorm actief en heel vinnig, ik denk een beetje té, een heel verschilletje met haar broertje, die de kalmte zelve is. Als ze wakker is kan ze gewoon niet stil liggen en beweegt ze constant. Ze is echt enorm sterk, als we ze vast hebben moeten we soms echt ons best doen haar in bedwang te houden. Ook met het geven van flesjes kan ze heel onrustig zijn. Soms is het een heel gevecht om haar alles te doen drinken.
Jammer genoeg huilt ze ook wel vrij vaak, telkens ze zo'n hyper actieve bui heeft gehad. Ik probeer haar dagelijks eventjes in het park te leggen zodat ze haar energie kwijt kan maar na een kwartiertje dan is ze zo actief dat het 9/10 in een huilbui eindigt die moeilijk te stoppen is dus nu durf ik dat al niet meer te doen. Na die huilbui valt ze dan wel als een blok in slaap van vermoeidheid maar dat zijn meestal maar korte slaapmomenten. 's nachts slaap ze gelukkig wel goed.
Wij zijn sinds gisteren terug van een mini reisje naar Zuid Frankrijk en daar heeft het echt een hoogtepunt bereikt. We hebben praktisch de hele tijd met haar op onze arm rondgelopen buiten omdat ze te actief en huilerig was in de buggy. Als ze op onze arm zit is ze het gelukkigste kind ter wereld en lacht ze en kijkt ze met grote ogen in het rond.
Overal hoor en lees ik dat dit eigen is aan kindjes (vooral meisjes) die te vroeg zijn geboren en een laag geboortegewicht hadden. Zij woog 1600 gram bij de geboorte terwijl haar broertje het dubbele woog maar ik vraag me toch af of dit wel normaal is? Is er misschien iemand die dit herkent? Kan dit er uitgaan naarmate ze ouder gaat worden? Zijn er misschien tips om haar wat rustiger te krijgen? Begrijp me niet verkeerd, van mij moet ze niet constant slapen en rustig zijn en ze moet natuurlijk spelen en kunnen bewegen maar dat eindigt bijna altijd in een huilbui en dat is best wel vermoeiend waardoor ik soms het gevoel krijg haar meer aandacht te geven dan haar broertje.
Groetjes, Ellen
|
 |
mamataan

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Sep 02, 2008 9:42 am Onderwerp: |
|
|
met te vroeg geboren kindjes heb ik geen ervaring, maar het lijkt mij dat je dochterje alles wil beleven. misschien gaan zoeken naar een speelgoedje waarmee ze kan bezig zijn ipv zich op te winden.nu ben ik aan het denken over speelgoed voor kindjes van 3 maanden, ik had zo'n speelmat met een boog over waaraan een zon, maan, luchtballon enz. hing die dan bewogen bij het minste dat de kindjes bewogen.
verder kan ik je niet goed helpen, ze waren wel actief maar nu ook weer niet zo actief. en de kans bestaat dat ze het doorkrijgt dat als ze veel weent, ze gepakt wordt, maar dat is weer iets anders natuurlijk.
_________________ Karin
Trotse mama van Ella en Maud (14-02-2007)
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Vlinderelf

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Sep 02, 2008 11:16 am Onderwerp: |
|
|
Ella is ook zo'n actief kind... De om vind het altijd raar als ik zeg dat ze zo weinig slaapt overdag. Das al vrijwel van in het begin dat ze genoeg heeft aan enkele korte dutjes per dag (van zo'n kwartiertje) of 1 langere dut van een uur.
's Nachts slaapt ze nu wel goed, dus daar ben ik al blij om...
Zou wel kunnen dat het eigen is aan te vroeg geboren meisjes. Mijn kindjes zijn op 34 weken geboren. Ella woog 1995 gram.
Is ze sommige weken actiever dan andere? Dan kan het telkens rond een sprongetje zijn dat ze wat onrustiger is. Een sprongetje is een periode waarin er ineens veel veranderd. Vlak daarna merk je dan dat ze ineens veel meer kan.
_________________ Mama van Ella & Yane °23/01/08
(Yane stierf op 9 februari aan een hartafwijking) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Sep 02, 2008 11:20 am Onderwerp: |
|
|
onze dochter en zoon waren ook zo'n wereld van verschil en die waren niet te vroeg geboren of te licht .
Bij ons Isaline is die woede die ze over zich had gestopt toen ze zichzelf kon rechtrekken aan het park . Raar maar waar . Eens ze mobiel genoeg was om de wereled te verkennen op haar eentje werd die plots een meegaand kindje . Niet dat ik er last mee had maar die lag dus ook voortdurend te wroeten en te draaien en te keren en wou almaar aandacht of rechtgezet worden. En dan werd ze daar zo moe van dat ze het lastig kreeg . Gelukkig sliep ze wel makkelijk weer in waardoor wij zo'n huilbuien niet hebben gehad . Toch hield ik vol en moest ze leren van zichzelf bezig te houden , ik kan niet altijd met haar rondlopen hé.
Nog steeds is ons meisje de actiefste en ook het grootste blutskindje van de twee hoor . In haar manieren zou je zeggen dat ze eerder een jongen is dan een meisje . Maar mijn ervaring is gewoon dat meisjes actiever zijn dan jongens de eerste jaren want ook onze Nicolas is zo mogelijk nog een kalmer kindje dan zijn broertje was.
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Ellen

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Sep 03, 2008 1:26 pm Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor jullie reacties
Daarstraks zijn we naar Kind en Gezin geweest en daar zei de arts ook dat het zou kunnen komen door sprongetjes Als ik erover nadenk zou het wel kunnen ja. Ze is nu wel altijd vrij actief maar sommige dagen is het echt erger en is er geen houden aan. Nu is het weer beter sinds we terug zijn van op reis en inderdaad ze is zo'n paar nieuwe dingetjes gaan doen. Gisteren heeft ze de hele dag geslapen tussen de voedingen, dat is nog nooit gebeurd
Ik was ook al aan het denken over speelgoedjes voor kindjes van 3 maand maar kon niet echt op iets komen. In hun park hangt er alleen zo'n kleurrijke muziekmobiel en voor de rest wat knuffels. ze kijkt altijd wel vol bewondering ernaar maar echt spelen doet ze nog niet, dat komt nog wel waarschijnlijk.
Als ze huilt neem ik haar ook niet altijd op hoor want ze valt uiteindelijk toch altijd in slaap en maar ja als je ergens in het openbaar bent kan ik haar niet zo laten huilen omdat het anderen op de zenuwen werkt.
Ik denk dat het sowieso ook wel in haar natuur zit. In haar couveuse was ze zelfs al zo levendig. De verpleegster zeiden toen al dat het een heel felle was dus dat zal altijd wel zo blijven. Hopelijk spaart ze haar broertje een beetje als ze groter worden
Groetjes, Ellen
|
 |
Ann De Coninck

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Sep 03, 2008 2:13 pm Onderwerp: |
|
|
Hier ongeveer hetzelfde verhaal!
Onze kindjes zijn ook 4 weken te vroeg geboren. Robbe woog 2,640 kg en Lotte 2,450 kg. Robbe is een heel rustig kind, slaapt gemakkelijk in, huilt zelden (enkel als hij krampjes heeft of als hij honger heeft),... Terwijl Lotte eerder een aandachtvragertje is. Ze is ook een heel actief en sterk kind. Ze ligt ook steeds te bewegen en is iets huiliger om in te slapen. Soms ga ik na een half uur eens kijken of ze goed ingeslapen zijn en dan zie ik haar daar nog steeds liggen, met haar ogen open. Ze is alles ook heel snel beu. Ik heb ook het gevoel dat dit gaat beteren als ze zelf vanalles zal kunnen ontdekken. Ze zijn nog maar 2 maanden, dus echt veel kunnen ze nog niet.
We zullen wel zien!
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|