| |

sundance's blog Isarubines blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog twinneke's blog katreseke's blog pedro's blog Jipenjanneke's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
jakke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Aug 13, 2008 9:22 pm Onderwerp: |
|
|
is er geen kans dat je die 18 dagen kunt opvullen met hulp van de familie of zo?
als je echt die klik hebt bij crèche 2 zou ik zeggen nemen,het is echt hééééél belangrijk dat je goede gevoelens hebt als je je kids er achter moet laten.
_________________ mama van rani (3-10-96 ) robby (30-4-98 ) en roy (30-4-98 ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
ils

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Aug 13, 2008 10:11 pm Onderwerp: |
|
|
Ik treed Jakke bij. Je moet je als ouders goed voelen bij de mensen die je kids gaan opvangen. Als ik jullie was, zou ik toch ook een oplossing proberen uit te dokteren voor de 18 dagen. Ze moeten er per slot van rekening nog een hele tijd naar toe hé!
Ik vind die situatie in jullie crèche toch echt niet normaal hoor! Wij zijn door omstandigheden ook moeten veranderen van OM naar een minicrèche, maar achteraf bekeken heb ik er nog geen seconde spijt van gehad. (Tenzij bij de maandelijkse afrekening ) Niet dat onze OM niet goed was, maar in de crèche worden ze toch net iets beter bezig gehouden en gestimuleerd. Onze minicrèche is ook nieuw, pas gestart na de paasvakantie. De begeleidsters zijn 2 zeer jonge meisjes (20 en 21 jaar), die in opdracht werken van een crèche in een aangrenzende gemeente. En ze doen dat fantastisch. Ze maken de tijd om met de kids te spelen, te eten, knutselen, verhaaltjes lezen,... Daar worden ze per slot van rekening ook voor betaald niet Elke dag staat er een heel verhaal in het heen- en weerboekje.
Het is ook een gewoon woonhuis dat ingericht is als crèche. De muren zijn in leuke speelse kleuren geschilderd. De living is de speelruimte, met verschillende speelhoeken. In de keuken staan allemaal kleine tafeltjes en stoeltjes. Boven zijn 3 slaapkamers. Ze kunnen maximum 17 kids opvangen en iedereen heeft zijn/haar eigen bedje. Onze kids gaan maar 2 dagen/week, maar ondertussen slaapt er niemand anders in dat bedje! En er is een klein tuintje waarin ze kunnen spelen bij mooi weer.
Ondanks dat bijna alles in het heen- en weerschrifje staat genoteerd, nemen ze de tijd om wat over de dag te vertellen als je de kids komt afhalen.
_________________ mama van Milo (16/02/06) en Marin en Meike (13/07/07) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
San

Geregistreerd op: 24 Aug 2007 Berichten: 1131 Woonplaats: Sint-Amands (aan de Schelde)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Aug 14, 2008 3:15 pm Onderwerp: |
|
|
Ik ben nog nooit zo content geweest als daarnet toen ik de oude crèche ging opzeggen. Jawel, het is beslist!
Ik kwam daarbinnen om te zeggen dat ze niet meer terug zouden komen, en er was 1 vrouw (en dan nog een vervangster!) voor 14 kinderen! Die verschoot ook heel hard toen ik daar binnenstapte, want ze hadden niemand verwacht. Die trok zo'n
Bon, ik heb gewoon gezegd dat deze crèche veel te groot is en dat onze kindjes naar ons gevoel te weinig begeleiding krijgen. Over al de rest heb ik niks gezegd omdat ik zoiets van had, 'ach ja'. En dan te weten dat het er nu nog rustig was : Vanaf september zijn er daar 28, met slechts 3 begeleidsters en geen vervanging als er eens iemand ziek valt. En ook, ik kwam daar binnen en ik voelde meteen weer die ongezelligheid. We zijn dus zeer blij!
En wat is het nu geworden?
Wel, Cathy en ik hebben onze gut feeling gevolgd en we hebben gekozen voor crèche 2, die opstart vanaf 1 oktober. We doen dit op basis van een crèche die we zelfs nog niet gezien hebben want ze moeten alle schilderwerken en zo nog doen, maar ze hebben het ons op papier uitgelegd en dat zag er wel heel goed uit. Maar vooral op basis van karakters. Het verschil tussen de 2 begeleidsters in beide crèches was toch wel frappant.
Bij crèche 1 stonden de dames vanmorgen allebei met handen in de broekzak en namen geen aanstalten om onze kids vast te grijpen. Ze waren heel vriendelijk hoor, maar afstandelijk vriendelijk. Er was weinig creativiteit, vonden we. En Marnik voelde er zich niet thuis, en hij is toch wel onze barometer.
Bij nummerke 2 was Marnik op 5 minuten kind aan huis (bij hun thuis dus), was hij aan het spelen met één van de twee dames, en had de andere onze Michiel een uur op de schoot zonder één kik te geven.
Daartegenover staat dan ook dat ze bij nummer 2 ons een fikse korting geven voor een 2-ling én dat we zelfs geen voorschot moeten betalen. Dat vond ik echt super. Die mensen menen het ook echt goed met onze kids en met ons, en dat heeft voor ons de doorslag gegeven.
We hebben gelukkig al een oplossing. Ma & vrij gaan ze naar onze Marnik zijn oude onthaalmoeder in Mechelen die hen gedurende 6 weken zal helpen opvangen. Dinsdag zal ons moeder, een vriendin of Cathy of ik (met verlof) hen opvangen. Wo neem ik voorlopig (tot 1/10) mijn 4/5de dag, en Cathy blijft de hare nemen op donderdag. Het is een gans gepuzzel, maar een geluk dat onze lieve vorige OM dit nog wil doen!
We zijn dus zeer content met de beslissing!
|
 |
sandra D

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Aug 14, 2008 3:48 pm Onderwerp: |
|
|
ne goeie beslissing,
en een gevoel zegt soms HEEEEEEEL veel !
_________________ mama van sam (28.11.2005), Lies & Hanne (25.01.2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
ils

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Aug 14, 2008 8:31 pm Onderwerp: |
|
|
1 begeleidster voor 14 kinderen??? Dat kan en mag helemaal niet!
Blij te horen dat jullie er uit zijn geraakt. Die 6 weken vliegen waarschijnlijk zo voorbij!
_________________ mama van Milo (16/02/06) en Marin en Meike (13/07/07) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Double Trouble

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Aug 15, 2008 8:24 am Onderwerp: |
|
|
Lijkt me een goede keuze

|
|
| Terug naar boven |
|
 |
muis

Del.icio.us
|
Geplaatst: Vr Aug 15, 2008 3:00 pm Onderwerp: |
|
|
14 voor 1 begeleidster is denk ik niet echt te veel hoor,ik heb het eens aan mijn onthaalmoeder gevraagd en het hangt af,van de grote van je huis maar per persoon mogen er max 13 kindjes worden opgevangen,dat is de norm van k&g,natuurlijk als je huis te beperkt is ga je geen toelating krijgen voor 13,maar anders mag het wel,mijn onthaalmoeder mag er dus wel degelijk 13 voltijds opvangen,maare ik heb nog nooit het gevoel gehad wat San daar beschrijft zo iets zou ik ook niet pikken,mijn om heeft denk ik al 20 jaar ervaring en dat zie je wel ,plus ze is ook veel bezig met de kindjes,daar mag je altijd onverwachts binnenlopen,ze is er bijna altijd met eentje bezig of met eten maken natuurlijk,want al het eten wordt vers klaargemaakt,moet wel zeggen dat op de middag haar ma bij springt
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|