| |

sundance's blog Isarubines blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog katreseke's blog twinneke's blog pedro's blog Jipenjanneke's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
kaya

Geregistreerd op: 21 Mrt 2008 Berichten: 669 Woonplaats: West-Vlaanderen
Del.icio.us
|
Geplaatst: Ma Jul 21, 2008 4:08 pm Onderwerp: |
|
|
@dubbel: ik laat je weten eens ze er zijn of ik akkoord ga met je stelling over iets oudere mama's of niet
@neske: ik droom ook superveel over vlak na de bevalling en altijd heel raar... Zo droomde ik overlaatst dat het al heuse peuters waren die er uit kwamen Ze liepen al rond vlak na de geboorte... echt freaky
_________________ Mama van Lukas en Timon (7 augustus 2008) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
San

Geregistreerd op: 24 Aug 2007 Berichten: 1292 Woonplaats: Sint-Amands (aan de Schelde)
Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jul 22, 2008 9:29 am Onderwerp: |
|
|
Wacht maar tot je de "het is er maar één" dromen krijgt. Die heb ik enorm veel gehad op het einde, vooral door de schrik dat ze er allebei heelhuids uit moesten komen, vermoed ik.
|
 |
Jipenjanneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jul 22, 2008 11:03 am Onderwerp: |
|
|
Die dromen heb ik nooit gehad, wel veel plannen. Toen ze er net waren was ik te overdonderd om een écht moedergevoel te krijgen (en ik vond - ja heel erg, voel me er nu nog schuldig over - ons Tinne een lelijk kind, zo afgeplat, dus ja, dan heb je geen moedergevoel...). Had dat pas toen ze thuis waren, een echte moederkloek. Da's nu ook al een pak minder, ik kan ze met een gerust hart achterlaten bij de om/oma, om weer eens vrouw te zijn. Pas op hé, ik hou van hen met heel m'n hart, en wil ze absoluut niet meer missen, soms heb ik het gewoon nodig om even alleen te zijn, en even geen mama te moeten zijn.
Dat weg-van-de-wereld- gevoel had ik ook niet echt denk ik - het is te lang geleden Maar ik kan je wel begrijpen, het is intens hoor, mama worden, zeker voor de eerste keer (en dan ook ineens van 2!). Ik heb zelf lang zitten dubben of ik ze allebei even graag zou zien en hoe ik dat zou doen. Maak je hierover ook geen zorgen, het loopt vanzelf. Tinne en Wouter hebben hun eigen karakter, ze komen beiden op plaatsje nr 2 (papa is nr 1)
_________________ Ann, Mama van Tinne en Wouter °09-08-07
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dubbel

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jul 22, 2008 12:27 pm Onderwerp: |
|
|
Allez papa toch nog op nr 1!
Hmmm ik weet niet, voor mij zijn die 2 patatjes nu al nr 1... enfin, da's anders : een andere vorm van liefde denk ik (juist ja "denk ik" want uiteindelijk besef ik maar al te goed dat ik helemaal niet weet wat me binnenkort gaat overkomen. Help )
Ik heb ook wel die angst dat ik niet van beide kinderen evenveel ga houden. Nu al merk ik dat ik meer tegen ééntje praat. Maar ja, zij ligt dan ook weer hoger waardoor ik haar meer voel. Bon, ik vermoed dat de natuur zijn gang wel zal gaan en dat dat veelbesproken moedersinstinct er wel zal komen? 'k Kan wel begrijpen dat je teleurgesteld kan zijn, als 1 of 2 kindjes wat minder mooi ter wereld komt(en). Je wil zo graag dat ze perfect zijn hé, jouw kindjes. Ik probeer (maar weeral weet niet hoe ik echt ga reageren) me ook in te stellen op de afwijking (de voetjes) die mijn dochters zullen hebben en wil/hoop er ook niet door teleurgesteld te zijn. Hoe reageer je daar trouwens op? Als je toch wat teleurgesteld bent? Ik weet bijv dat ik daar niet bij mijn man mee moet afkomen. Hij zal sowieso apetrots zijn en kan het al niet verdragen als ik de baby's "patatjes" of "crevettes" of iets dergelijks noem. 'k Hoop maar dat daar geen ruzie van gaat komen. En 'k zal mijn rare gevoelens hier komen afschrijven!
_________________ Trotse mama van Alix en Mila, geboren op 7 augustus 2008 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
neske

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jul 22, 2008 2:21 pm Onderwerp: |
|
|
| Jipenjanneke schreef: | | Die dromen heb ik nooit gehad, wel veel plannen. Toen ze er net waren was ik te overdonderd om een écht moedergevoel te krijgen (en ik vond - ja heel erg, voel me er nu nog schuldig over - ons Tinne een lelijk kind, zo afgeplat, dus ja, dan heb je geen moedergevoel...). Had dat pas toen ze thuis waren, een echte moederkloek. |
Ik heb daar ook al zitten aan denken: Stel dat ik mijn kindjes niet mooi vind? En iedereen probeert me dan gerust te stellen dat je je eigen kindjes altijd mooi vindt, maar daar heb ik mijn twijfels over.
En van allebei evenveel houden, hebben mijn man en ik ook al veel over zitten nadenken. Maar ik veronderstel dat het zichzelf allemaal wel zal uitwijzen.
|
 |
Jipenjanneke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jul 22, 2008 2:40 pm Onderwerp: |
|
|
Dat zei iedereen tegen mij ook - je eigen kindjes vind je mooi - maar bekijk Tinne's pasgeboren foto eens? Ik heb me er lang schuldig over gevoeld...maar het was gewoon zo. Ik kon het wel tegen de papa zeggen, die stelde me gerust dat het wel zou verbeteren met het hoofdje en inderdaad, het is nu niet meer zo afgeplat.
Denk wel dat je bij je man terecht moet kunnen met je gevoelens hoor, je doet je kindjes geen kwaad als je je schuldig voelt of teleurgesteld bent omwille van hun voetjes. Je moet het wél kwijt kunnen -desnoods hier dan (maar denk eerlijk dat je man de eerste persoon is aan wie je het kwijt moet kunnen)
_________________ Ann, Mama van Tinne en Wouter °09-08-07
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Dubbel

Del.icio.us
|
Geplaatst: Di Jul 22, 2008 3:16 pm Onderwerp: |
|
|
Hmmm ik weet het. Maar als er één ding is dat ik mijn man kan verwijten, is het dat hij een extreme optimist is (en dat is eigenlijk helemaal géén verwijt). Hij zal zeker naar me luisteren maar zal dan zeggen dat het niet zo is en dan hoef ik er ook geen 10 keer meer mee af te komen. Ach ja, gelukkig zijn er wel andere mensen (moeder, zus, enkele vriendinnen en hier natuurlijk) waar ik wel met mijn (soms onterecht) gezeur terecht kan.
_________________ Trotse mama van Alix en Mila, geboren op 7 augustus 2008 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|