| |

sundance's blog Isarubines blog San's blog L's blog gyt's blog muze's blog katreseke's blog twinneke's blog pedro's blog Jipenjanneke's blog
|
|
|
| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Margaret

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Mrt 12, 2008 2:05 pm Onderwerp: |
|
|
| Vlinderelf schreef: | | Mijn vriendin van LLL kwam gisteren op bezoek en vertelde ook dat het bij zo'n kleintje niet abnormaal is dat ze zoveel wil eten. |
Het is natuurlijk niet alleen het eten, he? Is ook een liefdesdrank
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Vlinderelf

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Mrt 12, 2008 4:21 pm Onderwerp: |
|
|
Misschien speelt dat ook wel mee als verwerking van de hele periode op neonatologie en met het verlies van haar zusje ook... Kan wel.
Aan de andere kant dragen we haar de hele dag in het draagdoek en 's nachts slaapt ze tussen ons in dus ze krijgt meer dan voldoende liefde op andere manieren. En ze eet ook wel goed door eigenlijk. Als ze tuttert haal ik haar meteen van de borst want dat is niet goed voor mijn tepels he.
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
katreseke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Mrt 12, 2008 8:03 pm Onderwerp: |
|
|
@ Margaret: ik had het al eens geprobeerd om haar tussen de normale voedingen aan te leggen, maar dan tuttert ze gewoon een beetje of neemt zelfs de tepel niet.
Tijdens de voedingen slaapt ze overdag ook heel veel. Ze is overdag echt niet zoveel wakker.
Voor de rest genoeg plasluiers en volgens de vroedvrouw komt ze genoeg bij. Ik maak mij geen zorgen hoor. Het is tenslotte Nina zelf die slechts 5 keer per dag meer wil eten.
|
 |
Vlinderelf

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Mrt 12, 2008 8:38 pm Onderwerp: |
|
|
|
Blijkbaar is je melk voedzaam genoeg... Het zal de Zwitserse berglucht zijn...
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
isarubine

Del.icio.us
|
Geplaatst: Wo Mrt 12, 2008 9:23 pm Onderwerp: |
|
|
in principe wordt vloeistof (ook melk) binnen de twee à drie uur uit de maag verwijderd, ook bij volwassenen. Daarom wil dat niet zeggen dat je baby dan moet opnieuw eten hé. Een baby geeft zelf aan zeker bij bv dat het honger heeft en niet elk huiltje wil zeggen dat ze honger hebben , zo kunnen ze ook huilen omdat ze simpelweg eens een andere positie willen en zich zelf nog niet kunnen verdraaien! Eeen baby voortdurend bij je houden is eerlijk gezegd ook geen goed idee, zo zal ze heel wat meer last hebben van eens alleen te moeten liggen . Wat als je eens doodziek bent en ze omwille van het besmettingsgevaar niet bij je mag liggen? Of als je eens opgenomen moet worden in het ziekenhuis? Dan gaat het arme schaap afzien en dat is toch ook de bedoeling niet ?
Hoe meer je ze tegen hun natuur in aanlegt, hoe minder ze per keer drinken want ze weten dat ze toch krijgen wanneer ze willen. Als je baby de nacht doorslaapt en ze willen nog 10 keer eten , sorry, maar das niet van de honger hoor , das omdat ze willen vertroeteld worden en een fopspeen willen en je tepel daarvoor gebruiken! Ik wil jullie niet voor de borst stuiten , elk doet wat hij wil maar ik wil wel duidelijk stellen dat zoveel aanleggen voor jezelf echt niet doenbaar blijft en je ergens moet zoeken hoe je je kindje kunt troosten zonder de borst steeds boven te halen want uiteindelijk zal dit zich toch wreken hoor . Wat als je met je ventje eens een weekendje weg wilt zonder baby? Je kan toch van je babysit niet vragen om er een hele dag mee rond te lopen? Een kind moet in staat zijn om zichzelf te entertainen zonder iemand die voortdurend zijn aandacht geeft. Ik ben veel , heel veel met onze Nicolas bezig maar ik vertik het om in huis rond te lopen en mijn huishouden te doen met een bay op mijn buik gebonden. Om te slapen heeft hij een bed en een park en om te spelen een park en een relaxzeteltje en hij krijgt meer dan zoenen en knuffels in overvloed . Ik merk zelfs dat hij de laatste tijd gewoon laat merken wanneer hij gerust wil gelaten worden en in zijn parkje wil om te slapen. Het is een beetje een zoeken naar evenwicht tussen alle liefde en aandacht voor je kind en ook een beetje aandacht voor jezelf. Een kind kan zich nu eenmaal alleen uitdrukken door te huilen op die leeftijd en vaak is een knuffel en het horen van je lieve stem al meer dan voldoende.
_________________ groetjes,
Isabel;mama van Isaline en Ruben 05-01-2005 en Nicolas 21-11-2007
 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
L

Geregistreerd op: 22 Dec 2006 Berichten: 622 Woonplaats: affligem - vlaams brabant
Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Mrt 13, 2008 7:29 am Onderwerp: |
|
|
isarubine
k deel je mening... k weet dat ik daar, zeker als ze nog "klein" waren, de oma en opa heel erg mee op de borst heb gestoten, maar ik bleef voet bij stuk houden.
als de kleintjes last hadden liet ik ze soms echt wel wenen en ging er zeker niet meer rondlopen, wat de oma en opa dan wel deden, alleen al omdat ik mzelf, als ik alleen thuis was, niet ganse tijd met twee en dan Yerko erachter, rond zag lopen. zo blijf je wel bezig he!
en we merken nu wel dat het op heeft gebracht. de om zegt ons vaak dat de onze zichzelf makkelijk enteraine en niet veel speciaal aandacht vragen!
|
 |
kleineke

Del.icio.us
|
Geplaatst: Do Mrt 13, 2008 8:00 am Onderwerp: |
|
|
Ik was blij toen ik hier kwam en las dat eens laten huilen geen al te groot drama was...
Toen ik bevallen was van Kian, was het eerste dat K&G zei: hem nooit laten wenen, want trauma's en vertrouwensbreuken en blablabla
Dus bij de minste kik had ik dat kind vast, mee rondlopen... De eerste weken was een hel op dat vlak...
Ik denk dat het ventje dolgelukkig was dat hij eens mocht wenen
Nu moet ik wel zeggen dat hij verdoken reflux had, en als ik hoorde dat het pijn was, dan lag hij wel in mijn armen
Bij de tweeling heb ik resoluut gekozen om ze geen gewoontes aan te kweken die ik liever mijden wil. Ze konden zelf in slaap vallen, dus als ze eens 5 min zeuren om in slaap te vallen, dan is het zo...
Maar het was wel moeilijk de knop om te draaien. Maar nu zijn het 2 rustige jongens die vlot slapen, op hun gemak in hun park kunnen liggen en af en toe een aangeven dat ze aandacht willen, wat we ze dan ook met plezier geven...
Om nu terug te komen op het oorspronkelijke onderwerp...
Normaal eten kinderen 8 tot 10 voedingen op die leeftijd, dus Vlinderelf, Ella is zeker een normaal ritme aan het volgen hoor. Vooral als ze 's nachts goed slapen kan het overdag vlug op elkaar volgen. Hier ook eerder 2 uur tussen dan 3, maar intussen slapen ze van 21 uur tot half 7, dus...
Katreseke, als Nina goed bijkomt edm, zou ik me ook geen zorgen maken. Wat ik begrepen heb van de mensen van LLL zou het enkel een probleem geven bij de toekomstige productie. Christine vertelt vaak dat het vanaf 3-4 maand dan kan teruglopen...
Dus ik zou ook het ritme volgen van Nina en als je bij de tweeling geen probleem had... Waarom dan nu wel?
Moest je op zeker willen spelen, kan je kolven, he...
Maar ik vind dat half uur kolven om de avondvoeding te voorzien al een beu jobke
|
 |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Forumcategoriën
Zwangerschap, bevalling en kraamtijd Zorg voor jezelf en je relatie Stel jezelf even voor Infomap Aandacht voor broers en zussen Dagdagelijkse activiteiten Drie tegelijk 0-1 jaar Koffieklets Meetings en Data Opvoeding Veiligheid Gewiste Posts Belangrijke momenten Mannenpraat Samen of apart Opgroeiende drieling en meerlingen van hogere orde Het Grote Meerlingen Fotoboek Engeltjes Puberteit Links Beheerdersmap Te Koop / Gezocht Nieuwsbrieven Huishouden Borstvoeding of Flesvoeding Geldzaken en meerlingen Op reis met een meerling Medische vragen omtrent meerlingen Geboortekaartjes en doopsuiker
Meerlingenbibliotheek
Bezoek onze online meerlingenbibliotheek
Wat te doen bij luizen Hersenvliesontsteking Griep Eczeem Wat te doen bij diarree of buikgriep? Wat te doen bij darmkrampjes? Wat te doen bij astma? Wat te doen bij een allergie? Wat te doen bij verstikking? Wat te doen bij vergiftiging?
Bezoek ook eens Vermageren-lijnen-en-afvallen.org
|
|